Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Emnetittel endret: Diskusjon rundt dyr i fangenskap

Anbefalte innlegg

Er det egentlig greit å ha dyr i dyrehage? Tenk om vi var dyrene, og de stengte oss inne mens de stod helt frie og så på oss!

Hei, skal skrive en skoletekst hvor jeg skal argumenter for og imot om det er greit å ha dyr innestengt i dyrehage. Ønsker alle mulige slags argumenter både for og imot. Takker for tanker, meninger og argumenter på forhånd. HASTER!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg endret emnetittelen din. Den var veldig lite dekkende, og på ingen måte deskriptiv.

Om emne: Etter mitt syn, kan man ikke forsvare å ha dyr i fangenskap, for ens egen underholdning. Å fange utrydningstruede arter, for å forsøke å forsøke å øke bestanden, kan jeg se som et gyldig argument. Eller for å hjelpe dem, fange skadde eller syke dyr, og behandle dem, da er fangenskap også greit, syntes jeg.

Kårene for mange dyr er gode. Ta en tur til Kristiansand Dyrepark for eksempel. Dyrene har steder de får være i fred fra publikum, og parken er ikke åpen hele døgnet. I tilegg har de god plass i gode omgivelser. Det er måter man kan gjøre situasjonen best mulig. Igjen, om man bare fokuserer på deres velferd, har dyr det best i sine naturlige omgivelser, tror jeg. Like vel, "ulempen" for dyrene som lever i Kristiansand Dyrepark er relativt små. Fordelen for de som får besøke, er stor. Det er mye lærdom for både barn og voksne, og jeg syntes, totalt sett, at det gjør at fordelene er større enn ulempene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...