Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei

Har et spørsmål ang. en jente jeg har blitt en god venn med.

For en stund tilbake inviterte en jente meg inn i livet hennes gjennom Facebook. Vi hadde kjent hverandre i mange år uten noen kontakt på en god del år.

 

Jeg ble invitert på kaffebesøk, gåturer og andre aktiviteter. Det var en interesse fra hennes side som jeg synes gikk mye lengre enn et vanlig vennskap.

Det skyldes at hun var veldig på hele tiden selv om jeg var litt avventende. Hun foreslo det ene og det andre i god tide fremover også.

 

Og vi har hatt god kontakt med aktiviteter sammen. Etterhvert så ble jeg forelsket i den flotte jenta og har gitt uttrykk for det hele tiden.

 

Hun sa at hun ikke ønsket noe forhold fordi hun hadde dårlig erfaring med sin eks..

Jeg kom med kompimenter og sa at jeg likte henne veldig godt og ønsket noe fastere.

Etter en tid men gode og veldig private samtaler og et flott vennskapsforhold, så var det plutselig ikke noen interesse der.

 

Jeg lurer på når en jente er så pågående og ivrig og som jeg tolker går utover vanlig vennskapsforhold, er det vanlig fra dere jenter. Har ikke opplevd det sånn tidligere og synes det er rart når det da fra den ene dagen til den neste er varmt og bra til å bli litt kjølig.

 

Får liksom ikke tak i hva som er grunnen til dette. Synes forklaringene ikke rimer helt.

Når dere jenter er så pågående er det ikke da for at dere er interessert i gutten utover vanlig vennskap !! ??

 

Skjønner det at det ikke nødvendigvis blir noe kjæresteforhold, men jeg blir forvirret når noen viser sånn interesse og plutselig bare viser en kald skulder.

Men jeg er rimelig overbevist om at kontakten i begynnelsen var ment som et ønske om å bli kjærester.

 

Trur det kan være kun redsel for det hun opplevde med eksen som kan skremme. Eller er jeg bare litt forelskelsesblind ;-)

Fint om noen som har vært borti det samme kan svare !! :-)

 

 

## tekst hentet ut fra tekst-fil og lagt inn i posten ##

Usikker-med-håp.rtf

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har et spørsmål ang. en jente jeg har blitt en god venn med.

 

For en stund tilbake inviterte en jente meg inn i livet hennes gjennom Facebook. Vi hadde kjent hverandre i mange år uten noen kontakt på en god del år.

 

Jeg ble invitert på kaffebesøk, gåturer og andre aktiviteter. Det var en interesse fra hennes side som jeg synes gikk mye lengre enn et vanlig vennskap.

 

Det skyldes at hun var veldig på hele tiden selv om jeg var litt avventende. Hun foreslo det ene og det andre i god tide fremover også.

 

Og vi har hatt god kontakt med aktiviteter sammen. Etterhvert så ble jeg forelsket i den flotte jenta og har gitt uttrykk for det hele tiden.

 

Hun sa at hun ikke ønsket noe forhold fordi hun hadde dårlig erfaring med sin eks..

 

Jeg kom med kompimenter og sa at jeg likte henne veldig godt og ønsket noe fastere.

 

Etter en tid men gode og veldig private samtaler og et flott vennskapsforhold, så var det plutselig ikke noen interesse der.

 

Jeg lurer på når en jente er så pågående og ivrig og som jeg tolker går utover vanlig vennskapsforhold, er det vanlig fra dere jenter. Har ikke opplevd det sånn tidligere og synes det er rart når det da fra den ene dagen til den neste er varmt og bra til å bli litt kjølig.

 

Får liksom ikke tak i hva som er grunnen til dette. Synes forklaringene ikke rimer helt.

 

Når dere jenter er så pågående er det ikke da for at dere er interessert i gutten utover vanlig vennskap !! ??

 

Skjønner det at det ikke nødvendigvis blir noe kjæresteforhold, men jeg blir forvirret når noen viser sånn interesse og plutselig bare viser en kald skulder.

 

Men jeg er rimelig overbevist om at kontakten i begynnelsen var ment som et ønske om å bli kjærester.

 

Trur det kan være kun redsel for det hun opplevde med eksen som kan skremme. Eller er jeg bare litt forelskelsesblind ;-)

 

Fint om noen som har vært borti det samme kan svare !! :-)

 

 

attachicon.gifUsikker-med-håp.rtf

 

 

There. I fixed it.

Endret av johanf
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tenker... Hun trengte en venn, kanskje tilogmed en guttevenn fordi hun ikke ville snakke om disse tingene med sine jentevenner (for å ikke fremstå som svak eller udugelig overfor de?), og du var tilgjengelig.

 

Det at hun hadde en dårlig erfaring fra sin eks tolker jeg som om at hun vil ikke ha et forhold med DEG. De vil ALLE ha et forhold, bare drømmemannen dukker opp.

 

Nå som hun har fått den psykiske støtten og hjelpen hun trengte, og i tillegg skjønner at du vil mer enn å bare være venner, velger hun å kutte deg ut for å unngå å måtte ta stilling til deg og dine følelser.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De fleste jenter har minst en venninne de kan prate med absolutt alt om, men det virker litt som du har havnet i vennekategorien.

 

Flørter hun i det hele tatt? Prater dere om sex og romantikk?

Flørtet i starten men har ikke hatt noen store samtaler rundt det sexuelle. Det skyldes at hun ikke ville tenke så mye på dette nå fordi hun hadde dårlige erfaringer med eksen generelt.

Lenke til kommentar

Lurer også litt på synet om å konfrontere hennes måte å være på som nevnt over. Er det "riktig" å få henne til å skjønne hvordan denne måten kan virke destruktiv på den andre parten.

 

Og for egen del trur dere at det vil være sundt. På en måte få det ut av systemet på. Har nemlig ikke vært der jeg er nå tidligere ( sååå langt nede) i andre forhold.

Lenke til kommentar

Lurer også litt på synet om å konfrontere hennes måte å være på som nevnt over. Er det "riktig" å få henne til å skjønne hvordan denne måten kan virke destruktiv på den andre parten.

 

Og for egen del trur dere at det vil være sundt. På en måte få det ut av systemet på. Har nemlig ikke vært der jeg er nå tidligere ( sååå langt nede) i andre forhold.

 

Du kan jo alltids prøve, men siden mennesker har en tendens til å forsvare seg heller enn å innrømme feil hvis de blir konfrontert med noe så er det antageligvis bortkastet energi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...