kenny28 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Jeg er på opptrapping på medisinen Dexamfetamine sulphate. Er dette det samme som dexedrine ? Er det noen som vet hva som er«vanlig» dose for en voksen person ? Noen som hva virketiden for denne er ? Noen som god/dårlig erfaring med denne ? Jeg var på Ritalin men liten/dårlig effekt gjorde at jeg prøver må denne. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Kort fortalt,så er det er visstnok det samme som Dexedrine.Vanlig dose er ifølge Legemiddelhåndboka følgende:Vanlig startdose 2,5 mg en gang daglig (morgen). Dagsdosen økes etter få dager til 2,5 mg to ganger daglig (morgen og etter "skoletid"). Deretter økes dosen gradvis med 2,5-5 mg hver uke inntil optimal dosering er nådd.Vedlikeholdsdose vanligvis 20–40 mg/døgn.Kilde:http://legemiddelhandboka.no/Legemidler/59153Ps. Det er godt mulig legen din har gitt deg en annen dosering,anbefaler deg å følge denne. Endret 12. mars 2014 av Malmern Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Hva er forskjellen på Dexamfetamine sulphate og Dexamfetamine sulphate campus ?Er Dextroamphetamin det samme som de over ?Hvor lang virketid har Dexamfetamine (Auden McKenzie) ? Lenke til kommentar
annita69 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Dexamfetaminsulfat og dextroamfetamin er to forskjellige virkestoff. Dexedrine har dextroamfetamin,mens dexamfetaminsulfat finnes i Metamina -dexamfetamin 5mg -dexamin -dexamfetamin sulfate campus. Har akkurat startet opp med dexedrine spansule . De inneholder dextroamfetaminsulfat og er renere enn dexamfetamin og disse andre . Jeg har brukt Metamina og de har for min del gitt meg bivirkninger. Håper det var litt info som kan være til nytte da dextroamfetamin /dexedrine spansule ikke inneholder dexamfetamin,men dextroamfetamin. Jeg har brukt begge og mange andre før jeg kom til dextro.Jeg vil anbefale denne da jeg har lest såpass mye om denne typen og at den er mye brukt i utlandet. Metamina er en 'billig'plle,mens dextroamfetamin er noe dyrere,men vi som har dette på blå resept betaler jo kun max 520kroner. Lykke ti! Lenke til kommentar
annita69 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Dexamfetamin sulfat er virkestoffet i Metamina 5mg ,hvis det er denne du har ellers har alle disse dexamfetamin tabl akkurat samme virkestoff. Dexedrine har Dextroamfetamin sulfat . Lenke til kommentar
annita69 Skrevet 16. mars 2015 Del Skrevet 16. mars 2015 Etter min erfaring med dexamfetamin/Metamina , så gikk det en time pr tablett før neste dose. Dexedrine er jeg ikke sikker på men da de hadde 5mg av de brukte jeg 60 mg altså 12 tabl daglig. Metamina (dexamfetaminsulfat) brukte jeg også samme dose,men med mindre virkning ,da de ikke har samme innholdet som dextro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå