RoXx Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Er for tiden på reisejobb og trenger en kjønnssykdomstest så jeg ringte det lokale legekontoret for time , men de sa de ikke hadde lov til å ta meg inn (såfremt d var akutt) og at jeg måtte til fastlegen. Er dette tilfellet for kjønnsykdomstester eller tar legekontoret feil? Er for gammel til helsestasjoner o.l , samt jeg skulle hatt en utvidet test (dvs med blodprøve) . Noen som vet? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Det er feil. De plikter å prioritere pasientene på listen sin fremfor deg, såfremt ditt behov ikke er akutt. Men de har fortsatt lov til å ta deg inn til en time. Kan jeg gå til en annen lege enn fastlegen min?Ja, men enhver lege i fastlegeordningen har plikt til å prioritere innbyggerne på egen liste så fremt det ikke er snakk om øyeblikkelig hjelp. Du betaler ikke mer for å gå til en annen fastlege. http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/tema/helse-_og_omsorgstjenester_i_kommunene/hvordan-velge-fastlege.html?id=434722 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå