Gå til innhold

Multicom Kunshan P570W og kun en 330W AC adapter?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter i disse dager og ser etter en ny gaminglaptop og Kunshan P570W med 4960X og 780SLi er en av dem jeg er interessert i men trenger litt innputs her.

Ser det KUN følger med en 330W AC adapter men, CPU og GPU'ene alene bruker jo 330W? 130+100+100.

Vet dette er ved full belastning MEN, resten av laptopen har jo også komponenter som trekker strøm, noe som vil stjele enda mer av watten som trengs til å drive disse tre hovedkomponentene.
Ser for meg at laptopen kommer til å auto throttle (eller lignnde) hele tiden om du drar noen tyngre spill...
Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sendt en mail til dem så venter på svar ifra dem men regner med at de kommer til å si "Den funker perfekt"

Jeg vet at min nye Alienware 18 4930XM med 780SLi trekker 327W under 3Dmark uten OC.

så lurer på hvordan en tilsvarende PC med 4960X kommer til å trekke.

Lenke til kommentar

Selv lurer jeg også på det samme, kunne godt tenkt meg en superkraftig laptop.

Desverre finnes det ikke mobile prosessorer med 6kjerner/12 tråder.

Men når også prosessoren trekker 130 watt, er jeg også litt skeptisk at selv et støvkorn eller en del støv i bakre del at laptopen kan få maskinen ustabil i høy belasting.

God mulig det er slik selv om du belaster maskinen 100% så klarer man aldri å dra maskinen over 95% på grunn av for svak batteri og strømforsyning.

Lenke til kommentar

Selv lurer jeg også på det samme, kunne godt tenkt meg en superkraftig laptop.

Desverre finnes det ikke mobile prosessorer med 6kjerner/12 tråder.

Men når også prosessoren trekker 130 watt, er jeg også litt skeptisk at selv et støvkorn eller en del støv i bakre del at laptopen kan få maskinen ustabil i høy belasting.

God mulig det er slik selv om du belaster maskinen 100% så klarer man aldri å dra maskinen over 95% på grunn av for svak batteri og strømforsyning.

Ser egentlig ikke helt vitsen med å ha en laptop med 6 kjerner heller så forstår ikke hvorfor Multicom leverer denne laptopen med 4960X. En Quadcore hadde nok vært et bedre valg men den høyeste CPU'n de leverer Kunshan med er 4800. 4930XM hadde vært et bedre valg selv om folk ikke er helt fornøyd med disse varmeovenen i bærbare PCer.

Ang svak strømfornyning så kan du på de eldre Alienware M18x kombinere 2 330W adaptre og få en 660W PSU men på de nye Alienware 18 så har de lagt inn en begrensing i hovedkortet som gjør at du aldri kan trekke mer enn 330W uansett.

http://forum.techinferno.com/alienware-m18x-aw-18/4250-%5Btutorial%5D-dual-330w-ac-adapter-mod.html

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

En Quadcore hadde nok vært et bedre valg men den høyeste CPU'n de leverer Kunshan med er 4800. 4930XM hadde vært et bedre valg selv om folk ikke er helt fornøyd med disse varmeovenen i bærbare PCer.

Vel hvis du har sett på

Eurocom Neptune 3.0

http://web.eurocom.com/ec/ec_GetReleaseB%28201%29

http://wccftech.com/eurocom-nvidia-flagship-quadro-k5100m-8gb-vram/

Sies det seg selv en laptop opp i mot $6000 om vi regner over til NOK får vi 35843 kr uten moms.

Fordelen med den er mindre fysisk laptop men til en veldig stiv pris. Quadro K5100M med 8 GB ram er sikkert god, men kanskje ikke like bra i pris, som fremtidige GTX880M.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nå tenkte jeg mer på Multicom sin Kunshan PC, hadde den kommet med f.eks 4930XM så hadde det vært et bedre valg enn 4960X. :-)

En ting, støtter K5100M SLi?

Forskjellen mellom 780M og 880M er ikke mye å skryte av, litt høyere core clock men ellers helt lik.

Lenke til kommentar

Ut i fra: Clevo P170SM

Ser man at Intel® Core™ i7-4930MX processor Extreme Edition
(22nm, 3.00GHz, DDR3L-1600MHz, 8MB L3 cache, TDP: 57W) er støttet.

Hvorfor ikke multicom selger denne med GTX 780M må du spørre multicom om.

K5100M aner jeg ikke om støtter SLI størst sansynlig ikke.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke multicom selger denne med GTX 780M må du spørre multicom om.

Dette forsto jeg ikke? De selger jo sine laptoper med 780M :-)

Uansett, jeg fikk svar at Kunshan P570W selges med 2 strømadaptere (som det også står i beskrivelsen) men disse kan parallel kobles.

Lenke til kommentar

Ops. var vist i7-4930MX prosessoren jeg mente.

Da forstår jeg :-)

Å seriekoble 2 strømforsyninger, utrolig ikke hendig akkurat. Blir omtrent som om å paraelkoble 2 PSUer.

Skal ikke være noe problem å parallel koble 2 PSU'er :-) Har gjort dette på eldre Alienware PC'er (M18xR2)

ahdk0aB.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...