Dapp47 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Hei! Jeg er en gutt på 19 år og har nå bodd i Oslo i ca 8 mnder. Flyttet for meg selv og etter det har det blitt mye søppelmat som har ført til at jeg har fått både lite med energi og en kropp jeg ikke ønsker. Søker dermed etter motivasjon til og forbedre dette slik at jeg kan få tilbake både selvtilitt, energi og kropp. Gjerne bedre enn jeg hadde før også . Ettersom maten jeg spiser somregel er søppel vet jeg at jeg må legge om kostholdet. Er det noen som er så snille og evt vil peke meg mot en riktig rettning her? Ønsker meg veldig ting som er lett og lage og gjerne kan lages i store posjoner og fryses ned slik at jeg har i mange posjoner. Er forresten veldig glad i kylling og fisk! Ønsker også gjerne endel tips til hva som vil hjelpe meg på veien mot bedre kropp og ett generelt sunnere liv. Og skulle det være noen der ute som vil drasse på med meg på trening er det vel bare og si ifra. Veldig lite motiverende og trene alene. Holder til på Nordstrand og har medlemskap på Fresh. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Mine tips til å få bedre kropp å helse er: Dropp drittmaten å spis sunt! Du vil merke forskjell FORT. Ikke gå f.eks. på McDonals og Burgerking. Der er det bare drittmat. Spis en banan eller noe sunt før og etter trening. Tren hver dag om du har muligheten. Du vil tjene mye på det om du prøver å oppnå noe spesiellt. Ha høy selvtillit. HUSK Ingenting er umulig å oppnå så lenge du trener hardt for det! Btw Hvilken idrett tenker du på? Driver å løper lange distanser jeg. Endret 12. mars 2014 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Mine tips til å få bedre kropp å helse er: Dropp drittmaten å spis sunt! Du vil merke forskjell FORT. Ikke gå f.eks. på McDonals og Burgerking. Der er det bare drittmat. Spis en banan eller noe sunt før og etter trening. Tren hver dag om du har muligheten. Du vil tjene mye på det om du prøver å oppnå noe spesiellt. Ha høy selvtillit. HUSK Ingenting er umulig å oppnå så lenge du trener hardt for det! Btw Hvilken idrett tenker du på? Driver å løper lange distanser jeg. Vet at søppelmat bare er dumt, men problemet er at det er veldig enkelt og faktisk veldig godt. Ikke Mcdonalds men div andre ting. Ønsker derfor gode og enkle oppskrifter, gjerne billige da jeg er student som gjør at jeg kan snu om kostholdet. Ønsker vel egentlig ikke og drive med noen idrett, men ønsker noen og være på treningssenteret med. Noen som kan pushe meg, og som vi sammen kan pushe hverandre til det siste løftet osv. Mye lettere og ville dra på trening om man har noen og dra med f.eks Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Jeg skjønner at det er veldig lett å komme bort i noe mat som ikke er så sunt, men du må nesten bare prøve Noe søtt i blant skader jo ikke. Endret 12. mars 2014 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Continum Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Du kommer langt med svin/laks/kylling, ris og brokkoli. Sunt, lett og godt! Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Ingen spesifikke oppskrifter til mat man kan fryse ned? Salater, suppe osv osv Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Troll? Hvordan skal du fryse supper og salater? 2 Lenke til kommentar
Tacklemoore Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Gjør øvelsene Box Jump og skaff deg et hoppetau. Dette er forskningens to desidert beste øvelser som gir raskest effekt. Tro meg jeg har testet teorien selv. Om du ikke har noen bokser å hoppe på kan du bruke trappen din. Vær forsiktig! Kostholdet ditt kan rask forbedres med enkle tiltak. Du sier du er glad i kylling og fisk, fiske wrap til lunsj og f.ks wok eller kyllinggryte til middag. Få med en salat også. Begynn å spise 5 om dagen av frukt og grønt. Var i samme situasjonen når jeg var på din alder (jeg er 21 nå) og har blitt veldig fit bare ved å trene disse to øvelsene hver dag i tillegg til 20 armhevinger og situps. Til frokost kan du prøve Go' Dag Frukt med vanilje yoghurt. Dette programmet har jeg gått på i snart tre år og er veldig fornøyd. Husk å ikke spise for mye usunt i helgene og på hverdagen handler det egentlig bare om å holde seg unna alt crap. Du kan evt melde deg på Cross Fit om du ikke liker å trene alene. Og du har medlemskap på fresh? Gå dit minst 2 ganger i uken da. For å komme deg i trenings modus kan du begynne å våkne 15-30 min tidligere for å ta noen situps og armhevinger eller ta deg en morgen-jogg. Du kan også ta la oss si 10-20 armhevinger og situps på kvelden. Prøv dette i en måned og du vil garantert merke noe effekt. Men dette kreves at du selv er stilt inn for å gjøre dette. Push så hardt du kan hver dag, men ikke ødelegg kroppen din heller da. Altså, Frokost: Go' Dag eller grovt brød med et sunt pålegg og vann. Lunsj: FiskeWrap eller kylling blandet med masse frukt og en god dressing (evt rømme.) Middag: Sjømat med mye grønnsaker. Evt wok med fisk & kylling. Hvem sier at det tar lang tid å lage? Nattmat (om du vil) Go' Dag eller grovt brød med et sunt pålegg og vann. For billige, enkle og SUNNE oppskrifter, Eventuelt: http://www.matprat.no/?gclid=COW1kt3jjb0CFZShtAodHiYAdA Lykke til, håper dette svaret hjalp deg! Endret 12. mars 2014 av Tacklemoore Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Troll? Hvordan skal du fryse supper og salater? Salater blir kanskje litt vanskelig, men supper kan da fint fryses? Og nei er ikke troll Endret 12. mars 2014 av Dapp47 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Zodihax kjenner tydeligvis ikke trolltegnene. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Gjør øvelsene Box Jump og skaff deg et hoppetau. Dette er forskningens to desidert beste øvelser som gir raskest effekt. Tro meg jeg har testet teorien selv. Om du ikke har noen bokser å hoppe på kan du bruke trappen din. Vær forsiktig! HAHA! Da-FUCK did I just read? Hva eksakt mener du forskningen sier om di 2 spesifikke øvelsene? At du lærer deg å hoppe? Å at du bruker deg selv som "bevis" er i seg selv ikke noe bevis! Om noe så burde TS gjøre knebøy og markløft, du får ihvertfall ikke noe finere kropp av å hoppe opp trapper og slenge på et tau! 2 Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Håhåhåhå... Dunning-Kruger up in this biaaatch Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Først av alt må du finne ut kva du er ute etter. "Trene" er eit veldig generelt uttrykk. Vil du bli slank? Vil du bli muskuløs? Vil du bli sterk? Vil du bli sprek? Vil du få god kondisjon? Vil du kunne jogge eller sykle langt? Å endre kosthaldet er eit godt utgangspunkt, uavhengig av kva målet ditt er, men skal du få fornuftige svar her, så må du spesifisere betre kva du vil gjere med kroppen. For å nå målet, må du først bestemme deg for kva målet er. Ellers kan du lett kaste vekk mykje tid på treningsenter ved å spankulere på ei tredemølle med Vi Menn i den eine handa og ein hantel i den andre. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Gjør øvelsene Box Jump og skaff deg et hoppetau. Dette er forskningens to desidert beste øvelser som gir raskest effekt. Tro meg jeg har testet teorien selv. Om du ikke har noen bokser å hoppe på kan du bruke trappen din. Vær forsiktig! Say what? Lenke til kommentar
LykkeMarie Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Prøv fitnessblender.com for gratis treningsvideoer. Ellers drikk vann! Spis mer grønt. Osv, osv, osv... Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 Først av alt må du finne ut kva du er ute etter. "Trene" er eit veldig generelt uttrykk. Vil du bli slank? Vil du bli muskuløs? Vil du bli sterk? Vil du bli sprek? Vil du få god kondisjon? Vil du kunne jogge eller sykle langt? Å endre kosthaldet er eit godt utgangspunkt, uavhengig av kva målet ditt er, men skal du få fornuftige svar her, så må du spesifisere betre kva du vil gjere med kroppen. For å nå målet, må du først bestemme deg for kva målet er. Ellers kan du lett kaste vekk mykje tid på treningsenter ved å spankulere på ei tredemølle med Vi Menn i den eine handa og ein hantel i den andre. Ønsker en mer fit kropp og ett mer sunt liv. Nå er jeg på jobb, drar hjem og spiser noe søppelmat også sovner på sofaen til noe på tv før jeg går og legger meg. Orker ingenting. Fått en ekkel kul på magen jeg gjerne vil ha bort. Vil ha en strammere mage, samt bygge litt mer muskler rundt om Lenke til kommentar
In Ter Face Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Jeg følger styrkeprogrammet Stronglifts 5x5, og vil anbefale det til deg og hvis du vil trene styrke tre ganger i uken. Det er et enkelt program å starte med, og hver økt tar ikke så lang tid. Du trener hele kroppen hver gang, og fokuset er på de store baseøvelsene som bygger grunnstyrken din. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 24. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2014 Jeg følger styrkeprogrammet Stronglifts 5x5, og vil anbefale det til deg og hvis du vil trene styrke tre ganger i uken. Det er et enkelt program å starte med, og hver økt tar ikke så lang tid. Du trener hele kroppen hver gang, og fokuset er på de store baseøvelsene som bygger grunnstyrken din. Kan du fortelle litt mer om dette? Hvordan fungerer programmet? Resultater? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 24. mars 2014 Del Skrevet 24. mars 2014 Jeg følger styrkeprogrammet Stronglifts 5x5, og vil anbefale det til deg og hvis du vil trene styrke tre ganger i uken. Det er et enkelt program å starte med, og hver økt tar ikke så lang tid. Du trener hele kroppen hver gang, og fokuset er på de store baseøvelsene som bygger grunnstyrken din. Kan du fortelle litt mer om dette? Hvordan fungerer programmet? Resultater? Det er et ekstremt kjent program. Bunnsolid, og alle får styrkeøkninger med det. Spis nok, og du blir større i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå