hodesleng Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Lurer på om dette spillet er verdt et kjøp... Lenke til kommentar
Zlash Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Du kunne jo kanskje prøve å laste ned demoen? Ble egentlig litt skuffet over spillet, men hadde jo også veldig høye forventninger. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 mer eller mindre likt cataclysm, bare en del større oppdateringer i 3d engine, ikke så ille spill, men var ikke verdt innkjøpet. Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Spillet er verd å kjøpe visst du liker spill med bra grafikk og bra gameplay. Men campainen var altfor vanskelig. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 har bare kommet til level 4. så jeg vet ikke hvordan resten er :/ ... skal da prøve videre =P Lenke til kommentar
Aggex Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 har bare kommet til level 4. så jeg vet ikke hvordan resten er :/ ... skal da prøve videre =P Samme her, men har bare prøvd lvl.4 ein gang. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Synes det var akkurat likt 1ern bare j*vlig mye vanskeligere! Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vel, jeg har spillt gjennom spillet, og spillet fakitsk kjedelig enkelt desverre. Det har som så mange andre strategispill en enkel strategi som lurer AI hver gang. (For dere som klager over at det var vanskelig, les nedenfor). Spillet er meget pent og se på, og de har forbedret en god del. Bl.a slipper du nå manuelt få tak i alle ressursene på brettet når brettet er ferdig, dette gjøres automatisk før du hopper til neste brett. Istedefor enkelt-skip av de små skipene bygger du nå skvadroner, noe som gjør f.eks fighterne mere interresante å bygge. De negative tingene jeg festet meg ved: Spillet er for kort. De kunne ha laget mye mere utav det. *ADVARSEL: SEMI-SPOILER* Og den STORE bommerten: Det dynamiske vanskelighetsgrad-systemet. Dette medfører at jo bedre du gjør det jo vanskeligere blir neste brett. Problemet er bare at dette ser ut til å være knyttet til størrelsen på flåten din, og bare dette. Så det er enkelt å lure det. Bare pass på at du ALDRI har max flåte. Sørg for å ha under halvparten av max på fregatter og korvetter. Og bygg heller etter at oppdraget har startet, og sørg for å ødelegge litt skip før du drar til neste brett. Om du IKKE gjør dette så kommer du til brett som f.eks brett 12 (eller 13) som er totalt umulig å gjennomføre med en komplett flåte, fordi motstnaderne er da så mange, og sammen med en tidsbegrensning så blir det umulig. Jeg måtte tilbake til forrige brett og "scuttle" en del av fregattene mine, så ble brettet spillbart. Dette er forøvrig heftig diskutert på forumet til spillet. Mvh. S. PS! Om du likte "Homeworld" og "Homeworld Cataclysm" så vil jeg alikevel råde deg til å kjøpe. Jeg angrer ikke selv med de problemene "Homeworld 2" har 8) Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Og den STORE bommerten: Det dynamiske vanskelighetsgrad-systemet. Dette medfører at jo bedre du gjør det jo vanskeligere blir neste brett. Problemet er bare at dette ser ut til å være knyttet til størrelsen på flåten din, og bare dette. Så det er enkelt å lure det. Bare pass på at du ALDRI har max flåte. Sørg for å ha under halvparten av max på fregatter og korvetter. Og bygg heller etter at oppdraget har startet, og sørg for å ødelegge litt skip før du drar til neste brett. Om du IKKE gjør dette så kommer du til brett som f.eks brett 12 (eller 13) som er totalt umulig å gjennomføre med en komplett flåte, fordi motstnaderne er da så mange, og sammen med en tidsbegrensning så blir det umulig. Jeg måtte tilbake til forrige brett og "scuttle" en del av fregattene mine, så ble brettet spillbart. Dette er forøvrig heftig diskutert på forumet til spillet. oi, dette visste jeg ikke. Jeg har kommet til lvl9, og har ALLTID bygd opp maks flåte før jeg avsluttet ett brett. Jeg skulle akkurat til å poste i denne tråden, å si at spillet er alt for vanskelig. Ganske idiotisk funksjon det da... Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Litt off-topic, men jeg savner den ufattelig flotte musikken fra det originale Homeworld, på tross av at filene var litt vel mye komprimerte. ..men Homeworld 2 er absolutt bra nok til å gå til innkjøp av det. Jeg lånte det av en kompis og har min egen butikk-kjøpte kopi nå, ikke minst fordi jeg mener man skal støtte opp rundt gode spill-konsepter og de som utvikler disse. Lenke til kommentar
BoRsE Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Bra spill.... men.... HELVETES CAMERA på spillet. ØDELEGER hele SHITTEN! Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Vel, jeg har spillt gjennom spillet, og spillet fakitsk kjedelig enkelt desverre. Det har som så mange andre strategispill en enkel strategi som lurer AI hver gang. (For dere som klager over at det var vanskelig, les nedenfor). Spillet er meget pent og se på, og de har forbedret en god del. Bl.a slipper du nå manuelt få tak i alle ressursene på brettet når brettet er ferdig, dette gjøres automatisk før du hopper til neste brett. Istedefor enkelt-skip av de små skipene bygger du nå skvadroner, noe som gjør f.eks fighterne mere interresante å bygge. De negative tingene jeg festet meg ved: Spillet er for kort. De kunne ha laget mye mere utav det. *ADVARSEL: SEMI-SPOILER* Og den STORE bommerten: Det dynamiske vanskelighetsgrad-systemet. Dette medfører at jo bedre du gjør det jo vanskeligere blir neste brett. Problemet er bare at dette ser ut til å være knyttet til størrelsen på flåten din, og bare dette. Så det er enkelt å lure det. Bare pass på at du ALDRI har max flåte. Sørg for å ha under halvparten av max på fregatter og korvetter. Og bygg heller etter at oppdraget har startet, og sørg for å ødelegge litt skip før du drar til neste brett. Om du IKKE gjør dette så kommer du til brett som f.eks brett 12 (eller 13) som er totalt umulig å gjennomføre med en komplett flåte, fordi motstnaderne er da så mange, og sammen med en tidsbegrensning så blir det umulig. Jeg måtte tilbake til forrige brett og "scuttle" en del av fregattene mine, så ble brettet spillbart. Dette er forøvrig heftig diskutert på forumet til spillet. Mvh. S. PS! Om du likte "Homeworld" og "Homeworld Cataclysm" så vil jeg alikevel råde deg til å kjøpe. Jeg angrer ikke selv med de problemene "Homeworld 2" har 8) Har bare spilt demoen overfladisk, ennå ikke gitt det en ordentlig sjanse. Synes du gir en nyansert og fin beskrivelse her, får faktisk lyst til å kjøpe spillet Lenke til kommentar
SamVimes Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Litt off-topic, men jeg savner den ufattelig flotte musikken fra det originale Homeworld, på tross av at filene var litt vel mye komprimerte. Noen som vet hvem som har laget den musikken og hva stykket heter? Mener det er en kjent klassisk komponist. Åpningen på Homeworld 1 med den musikken i bakgrunnen og med radio-stemmene fra moderskipet var bare fantastisk! Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Den musikken fra 1'ern heter noe sånt som "Barber's Adiago for strings"... Tror ikke jeg skrev det helt korrekt nå, men det er noe lignende. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Jeg spiller også HW2 nå, og er meget fascinert av spillet. Jeg var bare såvidt borti 1'ern, aldri noe seriøst. Jeg trodde at RTS-spill var ute av stand til å gripe meg, helt til jeg støttet på dette geniale spillet. Jeg er nå komt til level 4 og sliter litt, men jeg har en taktikk i bakhånd. Jeg prøvde ikke demoen før jeg anskaffa meg spillet, men angrer ikke i det hele tatt! Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Den musikken fra 1'ern heter noe sånt som "Barber's Adiago for strings"... Tror ikke jeg skrev det helt korrekt nå, men det er noe lignende. Selve mp3-fila fra demoen het i alle fall "Agnus Dei", brukte den til en skolefilm med bra resultat... Veldig gripende musikk, true, true... Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 Den musikken fra 1'ern heter noe sånt som "Barber's Adiago for strings"... Tror ikke jeg skrev det helt korrekt nå, men det er noe lignende. Stemmer det, det er Barber sin Adagio for strings, får frysninger av den åpningen på spillet. Som den observante lytter husker, har vi hørt den med Charlie Sheen sin stemme i bakgrunnen, i Platoon Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har både Homeworld1 og Cataclysm, men må få si at Homeworld2 er et meterverk....sinnsyk bra grafikk og mye mere realistisk,,,,dette spillet ble raskt min favoritt, så dette spillet annbefaler jeg på det varmeste Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har nå rundet homeworld2. Skal ikke røpe for dere som ikke har rundet det enda hva siste mission var, men den var litt vrien. MYE å passe på på en gang:P Ellers savner jeg musikken fra eneren, den var med på å skape en unik stemning til spillet Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 19. oktober 2003 Del Skrevet 19. oktober 2003 Har bare spilt demoen overfladisk, ennå ikke gitt det en ordentlig sjanse. Synes du gir en nyansert og fin beskrivelse her, får faktisk lyst til å kjøpe spillet Takk takk 8) Mvh. S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå