Gå til innhold

Hva bør oppgraderes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes faktisk spill som liker 1GHz bedre. Er ikke 1 GHz anbefalt til Flight Sim 2002?

Sier ikke at det er prosessoren du skal oppgradere altså. Tenk også på at Socket FCPGA begynner å bli utgått, så noen senere oppgraderig etter evt. prosessor-oppgradering nå, ville vært å kaste penger i dass. :grin:

Lenke til kommentar

Ville spart alle pengene du har og ventet til du har nokk og kjøpt deg et helt nytt system :smile: Det skal i alle fall eg, til komfen! Menmen, hvis du vil bare kjøpe nytt, er eg enig med de andre GeForce-3Ti-200 128MBDDR! Og legg til min 256 ram extra oxo, da vil vel det meste gå helt flytende :wink:

Mvh.

Simen Bakke

PII 400Mhz :mad:

Voodoo2 12MB 3DFX-KORT :evil:

192 MB RAM :cry:

Diskettstasjon :lol:

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-02-18 01:54 ]

Lenke til kommentar

Kjøp deg skjermkort.

Men skal du ha mye for pengene så kjøper du ATI Radeon 8500. Har nettopp kommet hjem fra Lan i helga og der har vi samenlignet flere Geforce kort. I serious sam bencmarken fikk jeg med ATI kortet nesten 1300 i resultat mens en med Asus GF3ti200 "bare" fikk 800 og no smått. Wolfenstein gjikk som en drøm i 1600x1200 med alt av detaljer på max. Har vell å merke en XP 1700 men jeg VET at ATI kortet yter en hel drøss mere en ti200. Lover at du ikke vil bli skuffet over det kortet.

Lenke til kommentar

Jepp det beste for deg vil som sagt være og kjøpe deg ett grafikkort først :smile:

Og siden du spiller mye vil jeg annbefale ett GeForce 3 TI 200 kort eks: Creative G3TI 200

64MB TV-Out på http://www.psdata.no/ til 1995,-

Senere burde du tenke på og oppgradere cpu.

det att noen sier att ditt system (Socket FCPGA )begynner og bli utgått er bare tull :smile: og skrevet av folk som ikke har peiling og som ikke følger med på utviklingen.

ja Intel har jo bare for 1-2 mnd siden kommet med en ny Pentium 3 CPU på 1,33 Ghz (1333 mhz) og om noen dager/uker kommer det en ny 1,4 Ghz (1400 mhz) ut på markedet så ditt system er meget aktuelt og bra.

Faktisk like aktuelt og bra som ett AMD athlon T-bird/XP system :smile:

AMD Athlon XP 1500+

Microstar K7T Turbo 2

Apacer 256MB PC133

Ashima 350W Kabinett

Hercules Prophet 4500

Samsung 48X CD-Rom

Samsung CD-RW/DVD

Samsung 950P "19"

Samsung 40 GB

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-18 03:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-18 03:22, ZAN skrev:

det att noen sier att ditt system (Socket FCPGA )begynner og bli utgått er bare tull :smile: og skrevet av folk som ikke har peiling og som ikke følger med på utviklingen.

ja Intel har jo bare for 1-2 mnd siden kommet med en ny Pentium 3 CPU på 1,33 Ghz (1333 mhz) og om noen dager/uker kommer det en ny 1,4 Ghz (1400 mhz) ut på markedet så ditt system er meget aktuelt og bra.

Faktisk like aktuelt og bra som ett AMD athlon T-bird/XP system:).

P3 Tualatin går ikke på FCPGA, de krever FCPGA2. Så han får ikke kjørt mer enn 1GHz FCPGA på sitt HK hvis BIOS støtter det.

Telcontar

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-18 01:52, hasuwest skrev:

Ville spart alle pengene du har og ventet til du har nokk og kjøpt deg et helt nytt system :smile: Det skal i alle fall eg, til komfen! Menmen, hvis du vil bare kjøpe nytt, er eg enig med de andre GeForce-3Ti-200 128MBDDR! Og legg til min 256 ram extra oxo, da vil vel det meste gå helt flytende :wink:

Styr unna mer ram hvis du bruker windows 95/98/Me. Klarer ikke utnytte mer enn du har.

Pål

Lenke til kommentar

En ting du må tenke over FØR du velger å evt. bare kjøpe et nytt skjermkort.

Det skjermkortet du har nå kan ansees som et OK kort. Hvis du lurer på hvor bra spillytelsen vil bli med et nytt skjermkort, simpelt kjør ned grafikken til 640x480 16bit, og sjekk FPS der. Hvis du får dårlig FPS allerede der, så hjelper ikke et bedre skjermkort. Et bedre skjermkort vil stort sett bare la deg kjøre bedre i høyere oppløsninger, siden ditt nåverende ikke er dårlig. Dette kan sikkert variere endel fra spill til spill, men cpu kan fort bli en flaskehals.

Lenke til kommentar

"ATI sug" Den måtte komme før eller siden :lol:

Hvor mye penger du bør legge i skjermkort kommer ann på hvor lenge det er til du skal oppgradere resten og hvor mye penger du prioriterer til data vs annet.

Er det lenge til du skal oppgradere resten (6mnd+) ville jeg kjøpt et billig kort nå siden dette vil være gått ut på datoen når du kjøper resten av delene og da sitter du igjen med en maskin som er treg på spill selv om du har kjøpt alt annet nytt.

Styr ihvertfall unna GF3 Ti500 da dette er svært dårlig på pris vs ytelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...