Gå til innhold

Tenker kjøpe Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro, men hvilken ohm?


Anbefalte innlegg

Da har jeg endret litt mening og står igjen med følgende valg, og må ta en avgjørelse nå i kveld.

- Sennheiser Momentum OnEar - 900,- ferdig levert på brukten.

- Beyerdynamic DT770 Pro - 1450,- ferdig levert fra forhandler.

- Audio Technica M50 - 950,- ferdig levert fra forhandler.

hvis du skal bruke dem mye (2timer+) så hadde jeg valgt DT770 (80 ohm, spesielt bra hvis du har bærbar forsterker når du skal spille av via nettbrett/mobil osv) ettersom de er utrolig behagelige og gir veldig god lyd til penga.

 

Vet ikke on OnEar versjonen men jeg har selv Momentum og de gir veldig god lyd, er lett å drive og ser bra ut. Vet ikke hvor komfortable OnEar er i lengden men jeg ville valgt DT770 hvis du kommer til å bruke dem hjemme mesteparten av tiden.

 

ATH M50 ville jeg ikke valgt.. Hadde selv M50 og du blir veldig fort varm rundt ørene og begynner å svette etter å ha hatt dem på en stund. (kan være at det bare er mitt hode som oppfører seg slikt ^^)men uansett jeg hadde nok ikke anbefalt m50 imot momentum/Dt770

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slo til på Momentum OnEar i denne omgang. Fikk en fin pris på brukten, så da satser jeg på at de holder mål.

 

Planen er jo å bruke de over alt. Hjemme i sofaen, på kontoret, på reise eller på bussen.

 

Om ikke Momentum faller i smak så er det kort vei til finn.no og innkjøp av nye.

 

Takk for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare en liten oppdatering her.

 

Har nå testet Momentum OnEar i to dager. De sitter meget godt på og lyden er herlig. Den lille fjernkontrollen som henger på leningen virker bare sånn halvveis på mobilen. Start/stop virker, men volum klarer den ikke. Mulig dette kan endres med en app, men det er uansett ikke ett veldig stort problem.

 

De lekker litt lyd. Nøyaktig hvor mye når de sitter på er jeg litt usikker på, men skal få tatt en liten test på hvor grensen går før det blir plagsomt for de rundt meg.

 

Alt i alt er jeg godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...