Gå til innhold

Tenker kjøpe Beyerdynamic hodetelefon DT770 Pro, men hvilken ohm?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger nytt headsett. Vil da ha noe som er behagelig å ha på, gir god lyd og det lekker minimalt med lyd til omverden.

 

Det vil for det meste bli tilkoblet pc, ipod eller nettbrett, men vil innimellom blir brukt mot forsterker når jeg sitter i godstolen hjemme.

 

Jeg har lest meg fremt il at Beyerdynamic DT770 kan være ett godt valg, men blir litt usikker på hvilken utgave jeg skal velge av de.

 

DT770 Pro 80 ohm

DT770 Pro 32 ohm

DT770 Pro 250 ohm

DT770M

DT770 LTD

 

Så litt veiledning her hadde vært helt supert:-)

 

Er der forresten noen andre jeg bør vurdere i prisklassen opp til 1500,-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Custom One Pro har jo flere muligheter da du kan endre platen som er på hver klokke til forskjellige design eventuelt egne design om du er litt nevenyttig. Den har og en bassport som du kan justere etter hvor mye bass du vil ha i musikken din, en fin tanke, men ikke noe som i mine ører fungete særlig i praksis, helt åpen ble det alt for muddy , helt lukket ble det tamt og kjedli, selv så måtte jeg for min del stille den midt mellom 2 stillinger for å få det til å hørest best ut , noe som er upraktisk. Det kommer jo selvfølgelig ned til personlige preferanser, men lydmessig liker jeg best DT770,

Lenke til kommentar

JEg har DT 770 pro 32 og 80 ohm. 80 ohm er mere bass i, så liker best å bruke disse til musikk. Dog begge er bra :)

Kan legges til at man gjerne må ha litt power for å kunne utnytte 80ohm versjonen. Derfor er forsterker anbefalt. 32ohm versjonen er en smule snillere på det punktet og kan brukes med telefoner, mp3spillere osv

Lenke til kommentar

 

JEg har DT 770 pro 32 og 80 ohm. 80 ohm er mere bass i, så liker best å bruke disse til musikk. Dog begge er bra :)

Kan legges til at man gjerne må ha litt power for å kunne utnytte 80ohm versjonen. Derfor er forsterker anbefalt. 32ohm versjonen er en smule snillere på det punktet og kan brukes med telefoner, mp3spillere osv

 

 

80 OHM liker nok litt mere power, men f.eks på nyere hovedkort så er det ganske bra. Iallefall de hovedkorta med "AMP" Forskjellen merkes uansett fra 32 til 80 ohm med mp3 spiller og datamaskin. Jeg ville ha valgt 80 ohm om jeg skulle valgt i dag, men jeg liker litt ekstra trøkk :p

Lenke til kommentar

 

 

JEg har DT 770 pro 32 og 80 ohm. 80 ohm er mere bass i, så liker best å bruke disse til musikk. Dog begge er bra :)

Kan legges til at man gjerne må ha litt power for å kunne utnytte 80ohm versjonen. Derfor er forsterker anbefalt. 32ohm versjonen er en smule snillere på det punktet og kan brukes med telefoner, mp3spillere osv

 

 

80 OHM liker nok litt mere power, men f.eks på nyere hovedkort så er det ganske bra. Iallefall de hovedkorta med "AMP" Forskjellen merkes uansett fra 32 til 80 ohm med mp3 spiller og datamaskin. Jeg ville ha valgt 80 ohm om jeg skulle valgt i dag, men jeg liker litt ekstra trøkk :p

 

Er 770 bedre enn 1339 syns du?

Lenke til kommentar

 

 

 

JEg har DT 770 pro 32 og 80 ohm. 80 ohm er mere bass i, så liker best å bruke disse til musikk. Dog begge er bra :)

Kan legges til at man gjerne må ha litt power for å kunne utnytte 80ohm versjonen. Derfor er forsterker anbefalt. 32ohm versjonen er en smule snillere på det punktet og kan brukes med telefoner, mp3spillere osv

 

 

80 OHM liker nok litt mere power, men f.eks på nyere hovedkort så er det ganske bra. Iallefall de hovedkorta med "AMP" Forskjellen merkes uansett fra 32 til 80 ohm med mp3 spiller og datamaskin. Jeg ville ha valgt 80 ohm om jeg skulle valgt i dag, men jeg liker litt ekstra trøkk :p

 

Er 770 bedre enn 1339 syns du?

 

 

Det er samme hodetelefonen , bare 1339 har en mic.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det spørs hva du ønsker. De er forskjellige, ikke nødvendigvis bedre enn hverandre. Ser ikke helt hvor QC 15 kommer inn, hadde i alle fall ikke valgt disse pga. lyden fremover de andre alternativene. Er det støykansellering du er ute etter blir det jo noe annet.

Lenke til kommentar

QC 15 var grunnet en kollega som anbefalte de, og de fikk gode resultater i testen til Lyd&Bilde.

 

Jeg har i grunn ikke vurdert QC som ett reelt alternativ, men tok de nå med siden de ble anbefalt her.

 

Jeg hadde i grunn bestemt meg for CustomOne Pro, men så kom jeg over testen til VisioHP50 som skryter uhemmet av disse.

 

Det er ikke lett å bestemme seg her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...