Dr3as Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 hehe, litt morro dette her, for selv har jeg bare positivte erfaringer med dell, har en dell laptop, insp 2650 selv og woops så slutta dvd spilleren og lese : dette var selvfølgelig akkurat når garanti etc hadde gått ut. men jeg prøvde da å ringe, kanksje de ikke var så dyre tenkte jeg, så sier en snill mann i andre enden, jeg ser det ikke er så lenge siden garantien gikk ut, så vi sier det er greit, og dagen etter kom det ny dvdrom. Lenke til kommentar
dalri Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har funnet ut at det er folk fra dell som skriver inn her på forumet for å ivareta deres rykte. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Du skal berømmes for din seriøse tone ovenfor Dell, det er rette veien å gå. Har sett nok "balltre" poster her en stund nå. La oss håpe du setter standard'n. Takker for dette! Har følger siste oppdatering: I går (14/10/03, fikk ejg en telefon fra dell, der det var en annen person enn han som jeg har mailet med som ringte. Han beklaget den lange sakstiden, og sa at maskinen SELVFØLGELIG skal inn på service, på DELLs regning. Jeg takket og bukket for dette, og lurte på hvordan jeg skulle sende inn maskinen. All ære til DELL nå, som sa at maskinen VILLE BLI HENTET! Dette synes jeg er veldig god service, da garantien faktisk har gått ut. Dell lovet meg at de skulle hente maskinen min i morgen, der jeg jobber, og at de skulle bringe den til serviceverksted for meg. For 15 minutter siden, stod infocares servicebud i butikken her, og ville hente maskinen min... Det var kjapt, godt over en dag før lovet... Jeg hadde ikke maskinen min med meg i dag, men jeg bor rett ved infocare, så jeg fikk aktivitetsnummeret, og leverer maskinen min inn i morgen. All ære til dell for at de dekker frakt nå, men jeg synes jeg fortjener det etter noen av de mailene jeg fikk. Det hele kunne vært løst av dell med denne setningen her i en mail: "Hei! Da DELL-support bare håndterer garanti, må du sende en mailforespørsel til Dell legal, som håndterer reklamasjonssakene våre." Værre enn det var det ikke Takk for all støtte så langt, jeg skal holde dere oppdatert! Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har funnet ut at det er folk fra dell som skriver inn her på forumet for å ivareta deres rykte. var det meg du siktet til? til post starter er det jo bra det ble fiksa til slutt Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Har sett nok "balltre" poster her en stund nå. Amen. maskinen. All ære til DELL nå, som sa at maskinen VILLE BLI HENTET! Dette synes jeg er veldig god service, da garantien faktisk har gått ut. Du kan faktisk kreve dette Utbedring skal skje uten kostnad for kunden så langt det lar seg gjøre. Apple sendte meg en tom(!) eske med ekspressbud da iPoden min tok kvelden. Budet venta mens jeg pakka inn i eska og så stakk han med den. Da brenneren ikke ville mere gav Plextor meg kundenummeret deres hos DHL så jeg kunne ringe DHL og sende brenneren til Plextor på deres regning. Bra saken ser ut til å enda godt. Litt plagsomt med bedrifter som ikke har skikkelige norske avdelinger som kan norsk lov (jfr. Databutikken o.l.). Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Intressant var det jo faktisk at dell bestemte seg "helt plutselig" for å ordne dette... Vil ikke spekulere i det, men lurer på om dell kanskje har sett denne posten..? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 de er ikkew goe Har funnet ut at det er folk fra dell som skriver inn her på forumet for å ivareta deres rykte. Og HVORDAN har du funnet ut at de gjør det? Og hvilke beviser har du da? Og når du på 4 ord, i første post, har 2 skrivefeil, så kan du ikke forvente at vi ser deg som en voksen og ærlig person. Spør du meg så driver du bare med tull... å slenge ut slike påstander uten å komme med en grunn virker bare dumt. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 Kjedelig historie, men godt det ordna seg til slutt da! Desverre tilhører ikke du untaket; service'n er slett hos Dell, iallefall til privatpersoner. En person som jobba der litt (bekjent av meg) ble forferda over den utrolig dårlig service'n som de yter til privatpersoner... Til deg som lurte på om Resonia er eid av Dell: Nei, det er det ikke. Det er et eget leasingfirma som tar seg av slike ting for bedrifter. Firmaene setter bort den delen til firmaer som Resonia akkurat som en del setter bort IT-avdelingene sine til eksterne firmaer. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. oktober 2003 Del Skrevet 16. oktober 2003 Kan ikke slutte meg til den som hevder at man må ligge unna bl.a HP/Compaq. Vi har brukt Compaq i de siste 6+ år, med utelukkende gode erfaringer. Får øyeblikkelig service når vi trenger det, og å skaffe reservedeler/oppgraderinger er en drøm. Fordelen er også at når de lanserer en produktserie garanterer de at standarden følges i 16+ (tror jeg det var) måneder, kjekt når vi lager standardinstallasjoner til maskinene. Ser INGEN grunn til å bruke andre maskiner enn våre EVO. Compaq hadde ekstremt god service før de ble kjøpt opp av HP. HP, som drives helt på tryne av ho nye sjefen, driver nå et fanatisk løp med å outsource alle former for service(og alt annet?) til uavhengige firmaer. Og da får man brått den "drittunge supporten" hvor man kommer til en eller annen 18-åring som bare leser fra et ark. Og hvis problemet ikke passer inn med arket, så får man bare beskjed om at det ikke går osv. Hvis du leser litt på utenlandske sider, finner du plenty av folk som flykter fra HP/Compaq. Veit ikke om HP/Compaq har kommet langt nok i outsourcinga til å innebefatte Norge også ... men i det tempoet HP-Carla ødelegger HP, så kommer det nok snart. Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Well, I og med at vi som firma betaler betydelige summer i året i vedlikeholdsavtaler o.l setter vi ganske høye krav til våre leverandører. Og helt ærlig; det er ikke så nøye hvem som gjør jobben bare den blir gjort. HP/Compaq benytter seg blant annet av InfoCare til sine supportoppdrag, og besøk fra dem har de siste 3 år vært positive. Vi har til tider saker gående som kan hale ut i langdrag, orker ikke å begynne med det nå. Hovedsaken er at vi blir tatt seriøst, og når vi betaler for 4timers support så skal det innfris. Og det greier de. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 hm.. min onkel fikk lignende problem med sin dell laptop (type GAMMEL). Der sluttet vifta å fungere. Den fungerte i diagnose-testen, men ikke når pcn ble varm... Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg hadde planer om å bestille en bærbar pc av dell.. Sendte dem en mail og forklarte at jeg var intressert i å kjøpe en bærbar pc av dem..men etter jeg så denne posten kan de bare glemme det.. og det forklarte jeg dem i mailen, henviste til forumstråden osv. Kanskje det virker useriøst, men jeg mener det seriøst Bare på den bærbare pcen har de tapt mer enn det hadde kostet dem å sendt deg de 2viftene.. bestiller fra psdata eller komplett nå Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Va nysgjerrighet, dere som sier at hp og dell er skit. Hvilke alternativer er bra?(seriøst spm. fra en som snart kjøper en laptop) Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Va nysgjerrighet, dere som sier at hp og dell er skit. Hvilke alternativer er bra?(seriøst spm. fra en som snart kjøper en laptop)Selv har jeg vært veldig fornøyd med servicen til HP. Ellers hører jeg at Zepto visstnok skal ha god og "menneskelig" service. Tundra-serien til PS-Data tror jeg heller ikke er noe dårlig valg. Nå kjenner jeg ikke til de maskinene, men de får god omtale og PS har jo veldig god service (syns jeg). Lenke til kommentar
mbst Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vil ikke spekulere i det, men lurer på om dell kanskje har sett denne posten..? Vel, tror du på julenissen? Dell er jo et stort firma. Selv om de garantert har et felles regelverk å gå etter, blir nok mange saker i praksis til en viss grad opp til den enkelte kundebehandler. Greit at "datasjappa.com" kanskje søker gjennom forumet etter omtaler av sitt firma, men å tro at Dell, Compaq og Co. driver med slikt er vel litt far out. Lenke til kommentar
WikingTOR Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Va nysgjerrighet, dere som sier at hp og dell er skit. Hvilke alternativer er bra?(seriøst spm. fra en som snart kjøper en laptop) IBM, uten tvil Lenke til kommentar
abjork Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Jeg hadde planer om å bestille en bærbar pc av dell..Sendte dem en mail og forklarte at jeg var intressert i å kjøpe en bærbar pc av dem..men etter jeg så denne posten kan de bare glemme det.. og det forklarte jeg dem i mailen, henviste til forumstråden osv. Kanskje det virker useriøst, men jeg mener det seriøst Bare på den bærbare pcen har de tapt mer enn det hadde kostet dem å sendt deg de 2viftene.. bestiller fra psdata eller komplett nå Gjorde akkurat det samme den 13, da tråden ikke var fullt så lang. Har ikke hørt noe fra Dell, men jeg håper at de har fått en vekker. Dette må vere det absolutt verste eksempelet på kunderservice jeg hittil har fått med meg på forumet. Det virker som om Dell satser på at kunden skal gi opp slik at de kan håve inn urettmessige servicekroner. Ikke nok med at Dell har elendig kundeservice, maskinene er heller ikke så rimelige, spesielt om man skal øke litt på den underdimensjonerte standardkonfigurasjonen. Var det ikke de som skrøt at de kuttet mellomleddet og gjorde det rimligere for oss kunder? Det må ha vært lenge siden det. Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Va nysgjerrighet, dere som sier at hp og dell er skit. Hvilke alternativer er bra?(seriøst spm. fra en som snart kjøper en laptop) IBM, uten tvil Så fort dem får nyeste radeon mobile og widescreen så er jeg game Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 18. oktober 2003 Del Skrevet 18. oktober 2003 . Compaq hadde ekstremt god service før de ble kjøpt opp av HP. HP, som drives helt på tryne av ho nye sjefen, driver nå et fanatisk løp med å outsource alle former for service(og alt annet?) til uavhengige firmaer. Hvis du leser litt på utenlandske sider, finner du plenty av folk som flykter fra HP/Compaq. Veit ikke om HP/Compaq har kommet langt nok i outsourcinga til å innebefatte Norge også ... men i det tempoet HP-Carla ødelegger HP, så kommer det nok snart. Endelig en som skjønt det samme som meg. Service'en til compaq, den gang de var eget selskap, var det ingen problemer. Kom til en person, han virket ikke ung, men kanskje 40+. Han hadde peilig og spurte om jeg hadde litt peilig. Og det hadde jeg. Feilen var at en på produksjonsbåndet hadde satt et kort feil, grunnet delte PCI-sloter. Han jeg snakket med når jeg ringte med ga meg tillatelse til å gjøre denne endringen uten at det gikk utover garantien. Har denne pc'en selv i dag, Compaq 7EL7000T-142 og har ingen problemer med denne PC'en. Skulle så ringe HP-support, ang. en HP-pc, da var HP og compaq slått sammen. Det var helt elendig, ingen som kunne gi meg svar. Jeg hadde ikke tida til å snakke med disse HPløse karene. og HP det går til dunn dass en dag. Det gjør vel også de andre store pc-produsentene. Komplett.no er faktisk Norges nest største pc-leverdør i 3.kvartal! Så de store taper. edit: trykkleif + dårlig norsk hehe. orka ikke å endre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå