AMosand Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Hei. Jeg lurer på om noen her inne vet om noe som funker når imovane ikke holder lengre. Jeg har brukt imovane i over 1 år og er mer enn avhengi. Jeg går også på morfin(oxycontin 10mg x2 og oxynorm 10mg x2-3 totalt 40-50mg/dag), paracet 1g x3, voltaren 50mg x3 og vallergan 10mg x1, imovane 7,5mg x1) så jeg kan i meg godt avhengi av en del kraftige saker. Litt historie: Jeg ha i 5 år vært plaget med ryggsmerter og i 2012 ble det så ille at jeg måtte sykemelde meg pga smertene.(Jeg er ikke den som sykemelder meg for ingenting, har sydd sammen en finger, og vært på jobb til neste skift uten å bry meg. duckt-tape = plaster ) Jeg fikk påvist kraftig prolapse mellom L4 og L5, var til rehabilitering 2 ganger før jeg ble opperert høsten 2013. Da ble skiven fjernet siden den var helt ødelagt, og 6 titanbolter holder nå leddet oppe. Smertene ble gradvis borte, men kom gradvis tilbake i januar. Jeg har fått svar på nytt mr og det er en muskelmasse på 5cm som ikke er som den skal (skjønte ikke helt hva legen ramset opp, men på godt norsk er den ødelagt). Jeg har nå så store smerter at imovane ikke får meg til å sove lengre, merker ikke at jeg har tatt den for å være helt ærlig. Hvilke sovemedisiner er sterkere enn imovane (mye sterkere!) Jeg er desperat etter å slippe unna smertene med en god natts søvn nå. (Ikke kom med svar som ligner "slutt på imovane slik at kroppen ikke er avhengi av det lengre" Jeg er avhengi av så mye annet at det ikke har noe for seg. Jeg kan ikke avvende meg noe før smertene blir borte. Jeg vil faktisk ikke gå på noen medikamenter, det ødelegger livet mitt, men jeg nå ha det slik at jeg ikke tar livet av meg pga smertene...) Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Vet ikke om det finnes utsyr som egner seg når man sover, men hvis du får satt en elektrisk puls på rett sted i øret så blokkeres impulsene fra smertenervene i ryggen. Mulig det funker med normal egenbehandling før du skal sove, men har ikke noe erfaringsgrunnlag til å si om det holder slik at du ikke våkner på natten. Tungeakupnktur kan også muligens fungere bra, men det er etter min kjennskap få som praktiserer det. http://www.webmd.com/back-pain/news/20090511/acupuncture-may-ease-chronic-back-pain Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 O_o for en cocktail... Har du blitt henvist til smerteklinikken da ? Anonymous poster hash: 4bc44...6da Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Stilnoct kan pröves ut, litt i samme bane som Imovane. Ökte doser i samsvar med Lege kan også fungere. Men jeg vet ikke. Gikk på Imovane en lang periode selv, og når jeg trappet ned/kuttet så fikk jeg ikke sove på en uke. Noe som gjör at jeg ikke tar Imovane hver kveld lenger. Lekse lärt.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Det pleier vel ikke å være normalt at pasienten sitter og forsker på internett og går til legen og spør om han kan få det og det sovemiddelet istedet? Er vel legen som bestemmer hva.. med mindre du gambler og kjøper rottegift-tabletter fra onlinepharmacy.com.org Endret 12. mars 2014 av Bytex Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Det pleier vel ikke å være normalt at pasienten sitter og forsker på internett og går til legen og spør om han kan få det og det sovemiddelet istedet? Er vel legen som bestemmer hva.. med mindre du gambler og kjøper rottegift-tabletter fra onlinepharmacy.com.org Hva skal egentlig det være godt for i dette tilfellet? Anonymous poster hash: 4bc44...6da Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Det pleier vel ikke å være normalt at pasienten sitter og forsker på internett og går til legen og spør om han kan få det og det sovemiddelet istedet? Er vel legen som bestemmer hva.. med mindre du gambler og kjøper rottegift-tabletter fra onlinepharmacy.com.org Man kan godt komme med forslag, så lenge man er forberedt på at legen kan si nei. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Apodorm/mogadon er et annet alternativ til imovane, men som de fleste sovetabletter er det stor fare for tilvenning. Det er sikkert best å høre med legen, men å lese forskjellige erfaringer kan jo være interessant om noen da har lignende erfaringer som deg. Lenke til kommentar
DJ Frank Lorvik Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 > Hei. Jeg lurer på om noen her inne vet om noe som funker når imovane ikke holder lengre. Jeg har brukt imovane i over 1 år og er mer enn avhengi. --- Hei. Jeg er en mangeårig bruker av benzodiazepinene Sobril og Apodorm (Mogadon) men har også mye erfaring med Rohypnol/Flunipam, men bruker sjelden slike legemidler nå om dagen og jeg brukte Apodorm for å slippe unna marerittaktig søvn med fæle drømmer samt oppvåkning etter 4-5 timers søvn bare. Jeg har fibromyalgi men aner ikke om det virkelig påvirker søvnen min. Jeg sover godt uten legemidler for tiden. Imovane synes jeg er et ekkelt dårlig sovemiddel. Mye bedre og ikke benzodiazepin per definisjon er Stilnoct (Ambien, zolpidem): Du kan prøve innsovningslegemiddelet Stilnoct = zolpidem men det hjelper ikke ved vanskeligere soveproblemer, da anbefaler jeg Apodorm og flunitrazepam i mindre enn hel dose ved bruk over lang tid. Jeg har brukt det en del men foretrekker det jeg helst må og vil ha og det er rett og slett spesielt Apodorm (Mogadon, nitrazepam) som er lillebror i forhold til flunitrazepam (Rohypnol, Flunipam i Norge), men jammen virker nesten like bra. Jeg brukte Apodorm og litt Rohypnol daglig i flere år, og sluttet på dagen uten å få abstinenser selv om kroppsfølelsen var litt rar. Jeg brukte nesten bare halve og 1/4 tablettdose per dag så kanskje det gjorde det hvor lett som helst å slutte. Nå for tiden får jeg sjelden tak i benzodiazepiner som jeg vil ha for å ha et bedre liv ved å bruke forsiktig, er så lei av stigmatiseringen av slike legemidler for de er svært bra og nødvendige for mange. Og jeg synes ikke man trenger å være syk heller for å bruke slikt, det er jo behagelig og hvorfor ikke ha et bedre liv MED legemidler enn uten? Jeg har en håpløs fastlege nå for tiden som det var helt meningsløst å snakke om slike legemidler med, for han ville ikke diskutere å gi meg Sobril engang... ;-( Så jeg tror jeg må ta saken i egne hender og bestille på internett, t.o.m. Rohypnol selges av mange rundt om i verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå