Gå til innhold

Hva drikker dere på byen?

Anbefalte innlegg

Som regel ulike typer øl, om utestedet har annet enn fatøl. En god IPA er da å foretrekke. Om stedet ikke har spesialøl, så går jeg for whisky. Om de ikke heller har det, har jeg som regel blitt med venner på et in-sted jeg ikke selv hadde valgt å gå til. Da får fatøl gå greit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir som regel øl her også. Om det er "fancy" øl eller ikke kommer an på stedet. Har heldigvis funnet et utested som har en hel vegg med forskjellige øltyper + IPA på fat.

En sjelden gang blir det en tequilla, men da skal de ha en god type. Dessverre er det sjeldent de har noe særlig annet enn Sierra, eller i beste fall Cuervo. Den er grei den altså, men ikke noe mer enn midt på treet.

Lenke til kommentar

Øl er vanligvis det greiaste. Når eg fyrst er ute på byen så er eg ofte såpass full at det vanligvis er lurt å holde seg unna spriten. I tillegg er det forholdsvis billig med øl.

Men er eg litt meir edruelig så er det godt med skikkelig øl, men eg prøver å ikkje kjøpe spesialøl når eg er for full til å sette pris på det.

Drinker er det skjeldan eg drikk, men dersom det blir mykje øl så kan det være godt med ein drink innimellom.

Men det er svært avhengig av uteplassen. Dersom drinkane består av billeg sprit og ferdig mix. pluss ei skive slapp lime så styrer eg unna.

På litt skikkelige barer så er det godt med ein mojito.

Lenke til kommentar

Porter og Stout. Til nød Newcastle Brown Ale, da det er den beste ølen som "alle" utesteder har.

Er jeg dritings nok sier jeg bare "én øl", og så drikker jeg det skvipet jeg får servert. På dette stadiet smaker alt det samme uansett.

Skal jeg ha noe sterkere går det i Cognac.

Lenke til kommentar

Hovedsaklig øl. Det er ofte ikke særlig dyrt, og jeg drikker som regel nok på vors. Hvis jeg kjøper drink, så blir det gjerne vodka + battery. Blir det shot, så foretrekker jeg Hot n'Sweet.

Hva består Hot'n Sweet av?

Du kan lage Hot'n Sweet selv hjemme, det er også populært kaldt tyrkershot. Du tar å kjøper en pakke med tyrkisk pepper, hovedsaklig en flaske med Smirnoff Vodka, knuser dropsene, har det i vodkaen, siler det over i en annen flaska. Vola - Hot'n Sweet.

Jeg drikker alt i fra Cognac til Vodka Russian, noe som igrunn burde dekke ett ganske bra spekter med brennevin. Men hovedsaklig så blir det Øl, Vodka med diverse blandevann, russian, redbull/battery alt ettersom.

Eller den store favoritten som naturligvis er Old Fashioned

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kommer veldig an på hvem jeg er med når jeg er ute og hva anledningen er. Drikker stort sett det meste utenom Hot'n Sweet siden det er den eneste substansen jeg blir helt loco av. Men dersom du møter meg ute på byen så er sansynligheten stor for at du finner meg med enten en øl eller noe whisky med litt smak, a la Laphroaig eller noe i den dur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...