Mr Burns Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvor langt opp får jeg AGP-bussen med et R9500? Jeg funderer på å hoppe på tilbudet til komplett, og kjøpe en Athlon XP2500+. Denne har 333MHz FSB, noe som gjør at jeg må klokke opp en del på FSB'en. Dette vil klokke opp AGP-bussen fra 66 til 83 MHz. Vil dette fungere, eller er det håpløst? Kjører forøvrig på 75MHz for tiden... Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvor langt opp får jeg AGP-bussen med et R9500? Jeg funderer på å hoppe på tilbudet til komplett, og kjøpe en Athlon XP2500+. Denne har 333MHz FSB, noe som gjør at jeg må klokke opp en del på FSB'en. Dette vil klokke opp AGP-bussen fra 66 til 83 MHz. Vil dette fungere, eller er det håpløst? Kjører forøvrig på 75MHz for tiden... Du skal vel strengt tatt ikke klokke den i det hele tatt.. Har du ikke lås på hovedkortet? Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Du klokker ikke AGP bussen hvis hovedkortet støtter 333 mhz fsb... Men over det så klokker du det. og jeg vil ikke anbefalle å gjøre det.... Du ødelegger det etter litt tid Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Du klokker ikke AGP bussen hvis hovedkortet støtter 333 mhz fsb... Men over det så klokker du det. og jeg vil ikke anbefalle å gjøre det.... Du ødelegger det etter litt tid CPU vil jo også få lavere levetid hvis du overklokker da, det spørs bare hvor lang tid vi snakker om, om den lever 10 år istedet for 40år og det har jo ikke det noe å si, men snakker vi om at du senker levetiden til 1 år begynner det kanskje å bli litt drøyt. Det spør jo på hvor mye du overklokker AGP bussen da. Har noen eksempler på hvor høyt du kan klokke AGP bussen trygt uten å senke levetiden til under tiden normalt en har et sjermkort (tja 2-3år er normalt for meg ihvertfall) Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Men tjener du noe så veldig på å overklokke agp bussen.....Det jeg har hørt så blir ikke ytelsen så veldig bedre Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Poenget er at jeg har Aopen AK77Pro(A)-133 med KT266A chipset. Det støtter ikke 333MHz FSB. Derfor må jeg klokke opp fra 133 til 166. Dette medfører at AGP og PCI blir klokka opp samtidig. Jeg kjører nå på 150MHz FSB, 75 MHz AGP og 37,5 MHz PCI. Jeg har en XP1700+ som dermed kjører på 1650MHz, omtrent XP2000+... Jeg er interessert i å vite om det er noen med erfaring med AGP-klokking og R9500 Pro, og hvor langt opp det går før det stopper... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det er nok PCI bussen din som kommer til krasje først dvs. problemer med lyd, nettverk osv. og korrupt data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå