Gå til innhold

Forskjell på pc i stuen iforhold til konsoll?

Anbefalte innlegg

Mitt PC område er som dem fleste PC områder. En kontor stol,pult og en monitor. Kjempe bra oppsett for mange spill. Denne type spill og en håndkontroller er ikke det,

PC i stua er det mange som sier da. Og svaret er så enkelt som at for dem fleste etablerte voksne så er det å ha en PC i stua like aktuelt som å ha en Harley Davidson i stua for vinterlagring.

## mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt PC område er som dem fleste PC områder. En kontor stol,pult og en monitor. Kjempe bra oppsett for mange spill. Denne type spill og en håndkontroller er ikke det,

PC i stua er det mange som sier da. Og svaret er så enkelt som at for dem fleste etablerte voksne så er det å ha en PC i stua like aktuelt som å ha en Harley Davidson i stua for vinterlagring.

Kan ikke se forskjellen på å ha en PC eller en konsoll i stua men.

Endret av ilpostino
  • Liker 5
Lenke til kommentar

De voksne foretrekker tydligvis en bråkete harry konsoll istedet for en stille stilren sak.... Jeg får holde meg til mine barnslige veier jeg da...

AtW

Endret av ilpostino
  • Liker 7
Lenke til kommentar

De voksne foretrekker tydligvis en bråkete harry konsoll istedet for en stille stilren sak.... Jeg får holde meg til mine barnslige veier jeg da...

AtW

Det ser ut som du klarer det med glans.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det ser ut som du klarer det med glans.

Ja, som man høster jo gjerne som man sår, også når det gjelder hva slags tilsvar man kan forvente på innlegg. Man jeg har kanskje litt for høy tiltro til "etablerte voksne" sin evne til å sette seg inn i ting før de uttaler seg.

AtW

Endret av ilpostino
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke du men kona di gjør det :)

Det er sant, kona mi merker godt at jeg har en stilren boks som takket være større fleksibilitet på input kan være inne i TV-benken, og ikke lager ett knyst, kontra en ganske stygg glorete, og relativet bråkete sak som må sto på utsiden.

AtW

Endret av ilpostino
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjenner etterhvert en god del godt etablerte voksne som synes det er vel så naturlig å ha en stillegående PC stående i stua som f.eks. en Blu-Ray-spiller eller en konsoll.

Det skal for tiden ikke store investeringen til for å skaffe seg en stille PC i et stilrent og relativt lite kabinett som egner seg vel så godt til spilling av en hel mengde spill som til avspilling av filmer og lignende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner etterhvert en god del godt etablerte voksne som synes det er vel så naturlig å ha en stillegående PC stående i stua som f.eks. en Blu-Ray-spiller eller en konsoll.

Det skal for tiden ikke store investeringen til for å skaffe seg en stille PC i et stilrent og relativt lite kabinett som egner seg vel så godt til spilling av en hel mengde spill som til avspilling av filmer og lignende.

Joda det er så absolutt muligheter om en vil gjøre det skikkelig som å bygge i et stille og stue vennlig kabinett. Trådløs mus og tastatur i sofaen fungerer også om en bygger opp litt rundt seg for å ikke få denne knekken i håndleddene. Og som andre nevner så fungerer det fint med en håndkontroller også i mange spill.

Når jeg skriver slik som jeg gjør så er det utifra den generelle PC jeg har i tankene. Og hva jeg ser hvordan ting er blant venner og ikke minst meg selv osv.

Må si det er behagelig med et innlegg som ikke er nødvendigvis enig med meg men som er i stand til å ordlegge seg skikkelig. :)

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Når jeg skriver slik som jeg gjør så er det utifra den generelle PC jeg har i tankene. Og hva jeg ser hvordan ting er blant venner og ikke minst meg selv osv.

Må si det er behagelig med et innlegg som ikke er nødvendigvis enig med meg men som er i stand til å ordlegge seg skikkelig. :)

Jeg tror mye av problemet ligger i at det fortsatt er en god del som "sitter fast" i et lit vel tradisjonelt tankesett, der PC umiddelbart blir assosiert med en stor, ofte bråkete klump av en boks.

Heldigvis er dette per i dag så langt fra relaliteten som en kan komme, og å bygge en meget stue- og konevennlig maskin er særdeles lett :)

Selv har jeg en stue-PC, eller HTPC om en vil, som brukes til alt fra Netflix til (relaltiv enkel) spilling. Koblet til har jeg et tastatur med innebygget styreflate, en trådløs XBox kontroller og en Harmony One. For meg og mine er dette langt å foretrekke fremfor "smarte" TV-løsninger eller mer spesialiserte medie-bokser, selv om YouTube og Spotify 99% av tiden kjøres direkte til receiver via apper fra mobil og brett.

But I digress...

Uansett, takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Joda det er så absolutt muligheter om en vil gjøre det skikkelig som å bygge i et stille og stue vennlig kabinett. Trådløs mus og tastatur i sofaen fungerer også om en bygger opp litt rundt seg for å ikke få denne knekken i håndleddene. Og som andre nevner så fungerer det fint med en håndkontroller også i mange spill.

Du legger lista selv når du insinuerer at det har med mangel på modhenhet å gjøre at man har en PC i stua.

Og prøver du å si at du ikke har PC i stua fordi det finnes "generelle PCer" som ikke passer til det?

AtW

Endret av ilpostino
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har en kamerat som kjøpte seg motorsykkel (ikke Harley, riktignok, men ikke moped akkurat) og har den stående i stuen. Det verste er at han ikke har lappen for motorsykkel ennå. :p

Mer on-topic har verden utviklet seg mye de siste årene. Det er veldig nyttig å ha en PC i stua nå for mange. Man kan lagre musikk der og/eller bruke f.eks Spotify, og vips har man en god del timer med musikk lett tilgjengelig. Filmer og tv-serier kan ses lovlig over nettet (Netflix, for eksempel), og det ikke noe problem å vise dem på TVen. Mange har et lite videokamera som kan kobles til PCen, og dermed vise filmen man har tatt opp på TV-skjermen uten noe problem. Det er kort sagt veldig mye nytte av en TV i stua nå, selv for en som aldri har rørt et spill og trives med det.

Lenke til kommentar

Du legger lista selv når du insinuerer at det har med mangel på modhenhet å gjøre at man har en PC i stua.

Det har ingenting med modenhet å gjøre men med at det er lite praktisk. Dem fleste har også samboer og stua er som regel under deres "herredømme"....

Men som jeg skrev litt opp i tråden så er det så absolutt mulig å bygge en PC slik at det å ha den i stua går bra. Men jeg tror ikke mange PC brukere har sin PC i stua, ihvertfall ikke av voksne med alt det innebærer.

Lenke til kommentar

Men som jeg skrev litt opp i tråden så er det så absolutt mulig å bygge en PC slik at det å ha den i stua går bra. Men jeg tror ikke mange PC brukere har sin PC i stua, ihvertfall ikke av voksne med alt det innebærer.

Jeg tror det etterhvert er mange PC-brukere som har en av sine PC-er i stua.

Kjenner etterhvert veldig få etablerte som kun har en PC pr husstand.

For å bruke meg selv som eksempel igjen, har vi hjemme hos oss (vi er to) en PC med godkjent WAF i TV-benken, en stasjonær PC stående på "gutterommet", og to bærbare.

Tror ikke vår situasjon er verken enestående eller spesiell.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror det etterhvert er mange PC-brukere som har en av sine PC-er i stua.

Kjenner etterhvert veldig få etablerte som kun har en PC pr husstand.

For å bruke meg selv som eksempel igjen, har vi hjemme hos oss (vi er to) en PC med godkjent WAF i TV-benken, en stasjonær PC stående på "gutterommet", og to bærbare.

Tror ikke vår situasjon er verken enestående eller spesiell.

Er nok stadig flere som har lyst å sitte i stua og sofaen med sin PC. Så jeg ser den altså, jeg trodde bare det var noe ytterst få gjorde. Men jeg kan selvfølgelig ta feil :)

Lenke til kommentar

Tror mye koker ned til hva man ser for seg når man sier pc, og spesielt pc til spilling. Vil tro mange tenker, som nevnt, en stor og muligens bråkete stasjonær pc. Finnes mange kabinetter med høy WAF, eller så kan man se etter løsninger hvor man kan gjemme bort pc'en inne i et skap e.l. ER mye enklere å lage en stillegående pc i dag enn for 10+ år siden. SSD'er, vannkjøling (tror jeg, har ingen erfaring selv), mye høyere fokus på stillegående vifter og andre komponenter er ting som bidrar til dette.

Problemet for de fleste er nok ikke en pc i stua, men en stygg og evt. støyende pc i stua. Så finn ut hva som egentlig er problemet, og kjøp deler deretter.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...