Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er min vekt normal for min høyde? Og hvem forteller sannheten av meg og speilet?

screenman

Anbefalte innlegg

For kanskje ca. 2-3 år siden, så var min normale vekt dersom jeg spiste som normalt, og ikke var noe særlig aktiv av meg, 70 kg.

Nå har jeg i flere måneder veid ca. 84 kg, til tross for at jeg ikke spiser mer enn 1-2 små måltider hver dag, er veldig opptatt av antall kalorier maten og drikken jeg får i meg inneholder, er ute nesten hver dag på ett eller flere ærender, samtidig som jeg nærmest desperat prøver å komme ned i vekt.

Kjønn: Mann

Alder: 20

Høyde: 1.82

Er en vekt på 84 kg normalt for mitt kjønn, alder og høyde? Visst ikke, hva kan min høye vekt skyldes?

Så til et annet spørsmål: Dersom jeg skjorteløs ser ned på magen min, da kan den se en del tykkere ut enn det den gjør dersom jeg ser på den via speilet på badet.

Hvem forteller sannheten om hvor tykk mage jeg har? Øynene mine når jeg ser ned på den, eller speilet, som står ca. en halv meter foran meg?

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ligger innenfor normal vekt ifølge BMI. Men om 84 kg er mye, kommer vel litt an på hvor vekta er plassert. Om du har en del fett på magen, kan du med fordel gå litt ned i vekt ja.

To måltid høres ekstremt ut. Dersom du ikke går ned i vekt med to små måltid så betyr det bare at du er veldig inaktiv og småspiser mye mellom de to måltidene.

Lenke til kommentar

I mine ører høres det ikke så ille ut. Jeg fokuserer dog på å ikke telle kalorier, men jeg tenker før jeg spiser drittmat og prøver å ha et sunt kosthold. Mat er viktig, og dersom du er aktiv av deg MÅ du spise mer enn to små måltider om dagen.

Jeg er av samme høyde som deg, og veier 75 kg. Men planlegger å legge på meg noen kg i muskelvekst etter hvert.

Drit i speilet, hold deg til et sunt kosthold og en aktiv livsstil, så går alt bra skal du se :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...