Sealine Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei alle sammen.. Igår fikk jeg endelig igang den nye PC'n min =) Vi har bygget den selv, og den står på Win Xp. Hovedkortet er Abit NF7-S 2.0, CPU AMD Athlon xp2500, Sapphire Radeon 9500 PRO. Så kommer problemet, jeg kom inn i wondows, og startet leste inn drivere til forskjellige komponenter. Når jeg kom til Skjermkortet, så sa den at den måtte reboote når driveren var inne (den fra CD'n jeg fikk med). så reboota den, men jeg fikk bare svart skjerm når de skulle inn i windows igjen! Jeg kjørte safe modus, og sletta de driverene, og da kom jeg inn i windows. etter det lastet jeg ned catalyst 3.7 fra ati.com og den funka. Så gikk jeg inn på skjermkort driveren og tittet litt...Jeg så det sto at jeg kjørte på agp 4x og ikke 8x, så jeg stilte den på 8x. da måtte jeg igjen reboote, men jeg tok en tur innom BIOS ved oppstart...i BIOS, så stilte jeg på noen AGP greier, tror det var AGP max speed 4x, som jeg stilte til 8x. og AGP BUS max 66mhz eller noe, jeg stilte til 99mhz Så når jeg sava BIOS, så kom det ikke noe som helst bildet! Jeg reboota igjen, og 1000 ganger til, men fortsatt ingen bildet prøvde andre skjermer osv, men samme med dem!!! Hva gjør jeg?! evig takknemmelig til de som kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
radix Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvorfor må alle stille på alt? Det kan være du har ødelagt skjermkortet. AGP bus speed har ikke mer å si enn om du stiller den for høyt ødelegger du skjermkortet. Du får ingen ytelsesøkninger (iallefall ingen dokumenterte).. Dersom du kan stille tilbake, gjør det. AGP 8x VS AGP 4X <-- lite forskjell mellom de to... snakk om mellom noen promiller og 1%.. AGP 4x pleier å være mye mer stabil oxo.. Siden det virker som du er ny innen BIOS-instillinger, anbefaler jeg deg til å resette bios, og vente med å stille inn noe til du har lest noen guider.. Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Hvorfor må alle stille på alt? Det kan være du har ødelagt skjermkortet. AGP bus speed har ikke mer å si enn om du stiller den for høyt ødelegger du skjermkortet. Du får ingen ytelsesøkninger (iallefall ingen dokumenterte).. Dersom du kan stille tilbake, gjør det. AGP 8x VS AGP 4X <-- lite forskjell mellom de to... snakk om mellom noen promiller og 1%.. AGP 4x pleier å være mye mer stabil oxo.. Siden det virker som du er ny innen BIOS-instillinger, anbefaler jeg deg til å resette bios, og vente med å stille inn noe til du har lest noen guider.. Jamen jeg får jo ikke noe bildet på pcn uansett hva jeg gjør!! om skjermkortet hadde vert ødelagt, skulle jeg i det minste fått opp bildet. dette problemet virker for meg, umulig og løse, men det er vel altid en utvei? jeg ber ihvertfall alle sammen om og plz hjelpe meg? dette er så utrolig kjipt, helt ny pc osv Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 foresten, når jeg slår på skjermen står det Signal error (når pcn er av) og når jeg slår på pcn, så begynner den "signal erroeren" og blinke... Får jo ikke noe bilde... jeg har foresten prøvd med en annen skjerm, men daa fikk jeg absoultt ingen bilde, ikke engang signal error Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 hvis du har tilgang på et annet skjermkort så akn du bytte... resete BIOS og putte ditt tilbake for å se om det er ødelagt Lenke til kommentar
Sealine Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 vil bare si fra om at nå er det iorden =) Jeg resatte BIOS, og da gikk det som smurt så vil jeg bare si at det er evig deilig og ha dere alle, som hjelper her på forumet jeg er så takknemmelig at det finnes ikke ord igjenn, tusen takk Lenke til kommentar
radix Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 No problemo.. Bra du fant utav det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå