Gå til innhold

Noen med erfaring med klarlakk på komponenter ?

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Driver å setter opp hjemmelaged vannkjøling nå. Er ikke helt ferdig med har en bil radiator fra en audi 90 og en trinnløs vannpumpe fra clas olson. Har tenkt å ha radiatoren på utsiden av veggen. Gleder meg sinykt til tempraturen faller ned mot 20- tror jeg kan få meget bra resultater med systemet mitt da. Men jeg er litt redd for kondens inne i maskina da vannet kommer til å bli extremt kaldt. Derfor lurer jeg på om noen her har erfaringer med klarlakk eller lakk på printer og komponenter slik at det ikke oppstår kortsluttning!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok lurt med lakk over loddinger og likende, men jeg vil anbefale deg å isolere baksiden av hovedkortet, rundt cpu og vannblokk og slanger med enten neoprene eller no skumgummi eller no i den duren.

Hvis du får -20c vanntemp, da blir det praktisk talt å "renne" vann av slangene.

Lenke til kommentar

Ja, det jeg er redd for jeg også.. at det renner vann ned på komponenter og kortslutter.

Jeg lurer litt på hva slags temp. det vil bli på bartonen min da. Vis vannet er 20- så tror jeg faktisk cpun vil holde minus grader.... Men da dukker jo kondens problemet opp igjen. Blir litt vansklig å få på klarlakk nede ved sockelen til CPu. Men skal kjøre et lite pilot prosjekt med en gammel duron 650 først. OG se hvordan det går med den.

Lenke til kommentar
Må jo ha i kjøleveske da! :) Eller kanskje kjøre på rein 96 i systemet :D

Jeg ville definitivt gått for kjølevæske, da sprit ville ha tært sunn gummislanger og pakninger over tid. Vil tippe at det hadde blitt seriøse problemer etter omtrennt et års tid...

Lenke til kommentar

Ehrm, frostvæske folkens, frostvæske.

Og som Fjaslokt skriver; Du MÅ isolere slanger etc, om du er så heldig å få minusgrader på kjølevannet ditt.

Ellers kan jeg ikke umiddelbart se noen problemer med å lakke komponenter etc med klarlakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...