TheyStoleMyName Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Heisann! Har tatt diagnose av bilen og fått noen feilkoder som jeg ønsker skal bli reparert. Bil: Suzuki Grand Vitara XL-7 2004 Diesel Da jeg tok diagnose så var det en som sa at det kan hende det kun er en ting som er feilen og hvis den blir rettet opp, så vil alle de andre feilkodene også bli borte/rettet. Her er listen over feilkodene:P1138 Fuel Pressure Regulator Circuit Malfunction P0221 Throttle Position Range / Performance Problem 2 P0190 Fuel Rail Pressure Sensor Circuit (Low / High / Intermittent) P0235 Turbo Charger Boost Sensor Circuit (Manifold Absolute Pressure - Barometric Pressure Correlation / Malfunction / Low / High) P0121 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Malfunction P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected P0243 Turbo Charger Waste Gate Solenoid (Malfunction / High) / Turbo Charger Waste Gate Solenoid LowUlyd i forstilling.Spjeld og innsug sitter fast og tapp på ventil og ventil stang knekt.P0403 EGR Solenoid Valve Circuit Malfunction P1402 Throttle Solenoid Valve Circuit Malfunction P1135 3rd Piston Deactivator (Injection Pump Solenoid Valve) Circuit MalfunctionNoen som vet en cirka pris hva dette vil koste? Vet ikke hva de kodene betyr, men skal søke og legge det til her Tusen takk. Endret 11. mars 2014 av TheyStoleMyName Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Det første man gjør er å slette alle de kodene og se hvilken som spretter opp igjen med en gang. Man vil helst se de aktive feilene. Alle de kodene der kan feks komme av at bilen har vrt tom for strøm e.l. Du sier ikke åssen bil. Ulyd i forstilling kan vre mye forskjellig. Endret 11. mars 2014 av Mekker`n Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Det første man gjør er å slette alle de kodene og se hvilken som spretter opp igjen med en gang. Man vil helst se de aktive feilene. Alle de kodene der kan feks komme av at bilen har vrt tom for strøm e.l. Du sier ikke åssen bil. Ulyd i forstilling kan vre mye forskjellig. Aha, det var en Suzuki forhandler jeg fikk diagnosert det hos.. Håper vel at de vet om sånt. (Visste det ikke selv, takk for info) Den stod parkert uten at noen har brukt den i cirka et år.. Etter det har jeg brukt den i cirka 3 - 4 måneder og byttet batteri osv. Som skrevet i posten så er det en; Suzuki Grand Vitara XL-7 2.0 TDI Diesel hvis jeg ikke tar feil. Har ikke så mye peiling på biler.. Så det hadde vært veldig snilt om dere hjelper meg her :-D Tusen takk igjen! Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Det er merkelig at en Suzuki forhandler ser på din Suzuki, diagnoserer masse rart og ikke gir deg et prisoverslag. I mine øye kan man ikke sende ut en kunde som et spm. tegn eller gi bort jobber på den måten der. For de fleste inkludert meg selv vil den kommentaren her si fint lite. "Spjeld og innsug sitter fast og tapp på ventil og ventil stang knekt" Dette minner meg mest om han mekanikeren i Pondus. Det samme med "ulyd i forstilling". Vi kan ikke hjelpe stort her. Du trenger rett å slett noen som kan se på bilen in-real-life, se hva som faktisk er feil og først da kan vi snakke pris. Det er ingenting håndfast å prise etter sånn det er nå. Den raskeste veien blir å dra tilbake til den Suzuki forhandleren og få en skikkelig diagnose. Kan jo også ringe dem å høre hva de har notert i sitt system for et eller annet sted har den diagnosen du lister opp blitt meget dårlig. Du kan forsåvidt lese førsteposten din ordrett til han i telefonen og høre hva han sier Lenke til kommentar
TheyStoleMyName Skrevet 15. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2014 Det er merkelig at en Suzuki forhandler ser på din Suzuki, diagnoserer masse rart og ikke gir deg et prisoverslag. I mine øye kan man ikke sende ut en kunde som et spm. tegn eller gi bort jobber på den måten der. For de fleste inkludert meg selv vil den kommentaren her si fint lite. "Spjeld og innsug sitter fast og tapp på ventil og ventil stang knekt" Dette minner meg mest om han mekanikeren i Pondus. Det samme med "ulyd i forstilling". Vi kan ikke hjelpe stort her. Du trenger rett å slett noen som kan se på bilen in-real-life, se hva som faktisk er feil og først da kan vi snakke pris. Det er ingenting håndfast å prise etter sånn det er nå. Den raskeste veien blir å dra tilbake til den Suzuki forhandleren og få en skikkelig diagnose. Kan jo også ringe dem å høre hva de har notert i sitt system for et eller annet sted har den diagnosen du lister opp blitt meget dårlig. Du kan forsåvidt lese førsteposten din ordrett til han i telefonen og høre hva han sier Mhmm.. Han sa kun at prisen avhenger av hvor mye jobb det blir. Siden ventilen eller noe slikt er sotet fast så vet de ikke om de klarer å få det ut lett eller om det vil ta lang tid.. Og eller om de må bruke andre teknikker o.l. Mhm, skjønner. Fikk et ark hvor han skrev akkurat det jeg har skrevet i posten.. Men skjønner kanskje at det er vanskelig å tolke dette for dere, da de ikke har skrevet det på en mer detaljert måte. Har bestilt time om å ordne den ene "greia" (vet ikke hva, men han anbefalte at vi burde begynne med den ihvertfall.. Har så lite peiling på biler jeg atte haha) Men tusen takk for svar ihvertfall :-D. Og beklager for seint tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå