PaladinNO Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) En kamerat av meg har en Asus N56 laptop med Win8, og han har lyst på en gamepad som jeg har (Saitek P380) - vi prøvde den på hans maskin, og selv om maskinen fant den i kontrollpanelet så fikk vi maskinen hverken til å forstå at den skulle brukes i spill, eller istedet for musen i Windows. Utover kontrollpanelet, så virket ikke gamepaden i det hele tatt. Det fulgte ikke med noen driver-CD, og hjemmesiden til Saitek listet ingen drivere til P380, så hvordan skal vi få den til å virke i spill? Det står at den er XP/Vista kompatibel, så jeg regner med den burde virke i Win8 også. Endret 12. mars 2014 av PaladinNO Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Har en saitek p880 som fungerer i win7, har ikke testa win8 da jeg liksågodt gikk til innkjøp av en x360 kontroll da den både var lettere i bruk og problemfri Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Og hvordan er det man får en slik gamepad til å virke med spill? Jeg har på følelsen at det er en innstilling jeg har oversett for å "aktivere" gamepaden, men jeg har ikke brukt noe slikt siden XP-tiden, så alt er gått i glemmeboken (og nå ser Windows helt anderledes ut også)... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Husker at jeg måtte inn med gamle drivere som følgte med CD'en Eventuelt kan du jo prøve deg på Win7/Vista drivere og se om du i det hele tatt får installert de. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Som jeg nevnte i første post, så fulgte det ikke med noen driver-CD, og Saitek lister ingen drivere til akkurat P380 på sin hjemmeside. Jeg prøvde med P480-driverene, men de gjorde ingen forskjell. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Som jeg nevnte i første post, så fulgte det ikke med noen driver-CD, og Saitek lister ingen drivere til akkurat P380 på sin hjemmeside. Jeg prøvde med P480-driverene, men de gjorde ingen forskjell. Jeg vet at du ikke hadde noen CD, men etter alle problemene dine angående dette tror jeg det vil være lettere å anskaffe en x360 kontroll med kabel, da jeg ser mange med samme problemer som du har. Mange som rapporterer at man skal bruke 480 drivere, men igjen samme resultat som du beskrev. X360 Wired : 279 fra netonnet. Letteste løsningen Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Vel, en ny gamepad ville antageligvis vært det letteste - men da får jeg ikke solgt de jeg allerede har liggendes, og hele poenget med å få disse gamle greiene til å virke var så han som var interessert i en slik gamepad skulle kjøpe en av meg. Men om det ikke går an å få dem til å virke pga. at dem er for gamle, så vil ikke det egentlig overraske meg... Vel, før jeg gir helt opp, så får jeg sende en supportmail til Saitek. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Har egentlig ikke noen god erfaring med Saitek. Kontrolleren er også ganske gammel så hadde vel ikke vært mange kronene du kunne tatt for den Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg har lagt meg under hva som er prisen for en ny modell, ja, men de to P380-padene jeg har er begge helt nye, som dem er også priset deretter - men først må man få dem til å virke med Win8. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Tror de fleste som går til anskaffelse av en gamepad til windows idag velger å gå for x360 kontrollen for enkelthets skyld. Kan jo også bruke ps3 via motionjoy. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 14. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2014 (endret) Jeg prøvde gamepaden på min egen Win7 desktop, og det var helt klart spillet som bestemte om gamepaden virket eller ikke. Prøvde den med et lite utvalg av random spill, og den virket med HL2, 1nsane og SNES9x - den virket ikke med Crysis, HL - Blue Shift og Doom 3. Endret 14. mars 2014 av PaladinNO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå