_mgr_ Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Har noen ideer til "verdens beste fanbus"?? Tenker ikke på de du finner tegninger på rundt om kring, men noe nytt og originalt....... Noen ideer?? Lenke til kommentar
daho Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Det hadde vært en med: Blå led, led display som viser temp, fart, volt. usb kontakter. temp regulert. vifte. Lenke til kommentar
seric Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Geto Prod har en ganske tøff motstand/rheostat(?). Den er temperatur regulert så hastigheta på vifta blir bestemt utfra hvordan temperaturen i området av vifta er. Overklokking har testa den: http://www.overklokking.no/annet/noisekill...ller/index.html og jeg fant min inni PSUen til en 486 Lenke til kommentar
house Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 16:20, daho skrev:Det hadde vært en med:Blå led,led display som viser temp, fart, volt.usb kontakter.temp regulert.vifte. Der har du DIGIDOC 5 der... bare modde den til blåe lys... den måler jo fart, volt, starter stopper vifter automatisk +++ Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Det garantert t0ffeste er aa lage sin egen viftestyring -selvf0lgelig. Det er da direkte pinglete aa kj0pe en ferdig styring som man bare plugger i! Fordelene med aa lage selv er mange.. ikke minst skrytefaktoren. G0y er det ogsaa, men maa ha litt peiling. Personlig holder jeg paa aa lage min egen Gleder meg til den blir ferdig. Naar man lager sin egen faar man samtidig styringen i samme farge som resten av kabinettet, ettersom det er en frontplate man bruker! (Med frontplate mener jeg plasten man peller av f0r man setter i f.eks. en CD-ROM) Lenke til kommentar
laff84 Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Undertegnede driver med en vifte controll med en switch run/stop starter og stopper en pls (programerbare logiske styringer). Denne pls`n har jeg programert fra før av med noe som kalles MicroWin, da dette er programert lastes det over til pls`n vha. usb porten. Dette programmet tar seg av alt, jeg har koblet til alle temp. følere til den. slik at når case tempen f.eks falller under så og så mange grader slår de utvalgte viftene seg på. Dette blir en slags temp. regulering. For dere som ikke vet hva en PLS er så er dette en svart boks med programerbare brytere. Jeg har oxo programmert pls`N til at visst prosessor tempen faller plutselig ned 10 grader, får den en led (lysdiode) til å lyse. Denne pls`n er veldig dyr, da den brukes som vanlig til regulering i fabrikker o.l Men jeg tror den kan fås kjøpt på siemens.com Jeg for min del har "lånt" den fra skolen Lenke til kommentar
oxygen_zzz Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 var det ikke en fan control gude her en plass a? har noen den adresa, jeg finner ikke igjen den sida.. trenger litt oppstartshjelp.. =) håvard Lenke til kommentar
EC Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Du kan i allefall se åssen jeg laget min her: http://hinux.hin.no/~vidarf/index.php?id=baybus Kostet meg rundt 400 kroner fra Elfa. Skikkelig morro å lage noe selv! =) Det var jo greit å få litt hjelp på skola oxo da. Fikk laget et printkort for 20 spenn. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå