Gå til innhold

Hvordan får jeg sommerjobb?

Anbefalte innlegg

Har sett litt rundt på NAV og finn.no, men ser ut som det meste krever en eller annen form for kvalifikasjon (sykepleier osv.)

Har erfaring fra dagligvarebutikk, men ikke kassaarbeid. Har ikke annen utdannelse enn VGS. Skal begynne på universitetet til høsten så trenger virkelig sommerjobb. Er kanskje litt sent ute?

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke nødvendig vis være sent ute helt enda. Stikk på diverse butikker og lever søknader og CV. Det trenger ikke være utlyst stilling for at du skal levere CV'en din. Eventuelt er det muligheter for at det dukker opp mer spesifike sommerjobb (sommervikariat) stillinger nå når det begynner å nerme seg vår/sommer.

Du får nok ikke jobb som sykepleier uten utdannelse, men er ikke umulig å skaffe seg en normal sommerjobb.

Lykke til!

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde sommerjobb som miljøpersonale ved et psykiatrisk sykehus og synes det var helt topp. Har inntrykk av at det er en mulighet få er klar over. Det er veldig ordnede forhold rundt det formelle (opplæring, kontrakt, lønn o.l.), og min erfaring var at det var gode muligheter (nesten i overkant) for å få jobbe mye mer enn de faste vaktene. Overtid og dobbeltvakter er gull som student med frikort.

Det skal dog legges til at man bør være litt robust i et slikt yrke, siden det er litt av hvert man får oppleve og høre om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du er veldig sent ute, mtp at mange leverer søknader for sommerjobber allerede i januar til dagligvarebutikker. Og i slike jobber som ikke krever stort erfaring eller utdanning går de etter første i bunken og nedover.

Jeg husker jeg gikk rundt til butikker og søkte sommerjobb rundt juni, og fikk bare beskjed om å fylle ut et skjema så ville det bli lagt "i bunken" men det var liten sjanse siden det var så mange før meg i bunken.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var ute i januar og februar og leverte jobbsøknader i butikker, så har ikke vært helt passiv. Men har ikke hørt noe så langt, så må ut og prøve mer. Virker vanskelig å få jobb.

Tusen takk for tips, skal prøve meg på noe som er litt utenom det vanlige som nevnt ovenfor.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...