AfterGlow Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Nei, det er ikke grafén denne gangen.Denne kan gjøre prosessoren utrolig mye mer effektive Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Vent litt, blir da dette et matteriale som kan brukes isteden for kobber, eller blir det et belegg rundt de konversielle transistorene?! Får nesten lese PDF'en. Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Slik jeg forstår det så er det ikke snakk om noe isolerende materiale rundt transitorene men heller et materiale med en annen ledefunksjon hvor elektronene surfer på bølger og dermed i praksis ikke beveger seg. Lenke til kommentar
HrKristian Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Kanskje det mest interessante er materialene brukt som slik jeg forstår det er en blanding av nikkel (Ni) og jern (Fe). 1 Lenke til kommentar
pr0xZen Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 ...som er ganske golden, for slikt har vi meget av. Spørs med evt isotoper da. Lenke til kommentar
G Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Kanskje det mest interessante er materialene brukt som slik jeg forstår det er en blanding av nikkel (Ni) og jern (Fe). Da har du nesten rustfritt stål, som også inneholder krom i tillegg. Stål inneholder også karbon. Lenke til kommentar
HrKristian Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Kanskje det mest interessante er materialene brukt som slik jeg forstår det er en blanding av nikkel (Ni) og jern (Fe). Da har du nesten rustfritt stål, som også inneholder krom i tillegg. Stål inneholder også karbon. Forsåvidt... men ut fra hva jeg leste er det her snakk om distinkte lag, ikke en legering. Den interessante delen for min del var at materialene er relativt billige, og derfor rent kostnadsmessig kan skaleres til forbruker-markedet. Endret 13. mars 2014 av HrKristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå