Playmofetish Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Noen som har noen gode vifter å anbefale meg til min athlon xp 2800? Jeg kjøpte med denne viften uten å se noe særlig på hvor mye den bråkte. DEN BRÅKTE! nå kan jeg ikke se på tv uten å måtte skru av datan. Vil en vifte av denne typen gjøre samme nytte, og kunne kjøle ned prosessoren like bra. Det står jo at den går til xp3200. Med den vifta jeg bruker nå, er den høyeste cpu-temperaturen jeg har sett 46C. Det er vel ikke særlig høyt?? Jeg blir glad for alle anbefalinger!!! Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 hei du! den vifta du kjøpte, er da justerbar, fra ca 21dba til noen og førti! det skal medfølge en justeringsskrue! den vifta du så på EKL, gir fra seg 32.5 ba, og er midt på treet i bråk! ville gått for en slk900 ribbe, med en 23dba papstvifte. dette finnes på mircoplex! den kjøler veldig bra! håper dette hjalp litt;) Lenke til kommentar
Chopper Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg kjører samme CPU med nesten samme vifte (Volcano 11+) Har du satt på thermal sensor? Det kan være smart, slik at den justerer seg automatisk etter CPU-temp. Du kan jo også stille inn automatisk justering i BIOS (de fleste HK ihvertfall). Min vifte bråker ikke mye. Sjekk også at du har satt på vifta rett vei, det hadde ikke jeg og DA bråkte den mye pga den ikke fikk kjølt ned CPU tilstrekkelig. Nå er vifta snudd, og stillheten har senket seg! Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Vifta går stort sett bare å sette på en vei (håper jeg), så jeg tror jeg har gjort det riktig. Thermal sensor-muligeten så jeg ikke før jeg hadde pressa vifta på plass og styra fært en god stund, så da gadd jeg ikke å sette den på. Burde jeg heller sette på en annen vifte, som ble anbefalt?? Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 denne viften skal hvis den er riktig innstilt ikke bråke mye til vanlig arbeid. KJører du kraftige opperasjoner så vifta presses opp i turtall vil den nok støye litt, men jeg tror ikke du vil tjene så mye på å bytte. Sjekk innstillingene dine på viften og som en sa ovenfor her. Sjekk om plasseringen er riktig. Lenke til kommentar
Chevy driver Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Eg nyttar ein Coolmaster aero 7+ på min 2500+ & er jævla nøgd, blåser godt :-? Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Noen som har noen gode vifter å anbefale meg til min athlon xp 2800?Jeg kjøpte med denne viften uten å se noe særlig på hvor mye den bråkte. DEN BRÅKTE! nå kan jeg ikke se på tv uten å måtte skru av datan. Vil en vifte av denne typen gjøre samme nytte, og kunne kjøle ned prosessoren like bra. Det står jo at den går til xp3200. Med den vifta jeg bruker nå, er den høyeste cpu-temperaturen jeg har sett 46C. Det er vel ikke særlig høyt?? Jeg blir glad for alle anbefalinger!!! -Vær gla du ikke har coolermaster aero 7 siden du bryr deg om støy! -Ikke ta feil, den er en SNABLA god vifte! Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 En thermaltake volcano 11 som står på det laveste holder en 2500+@3200+ med 1.7vcore runt 40 grader...... bråker ikke 17db Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 En thermaltake volcano 11 som står på det laveste holder en 2500+@3200+ med 1.7vcore runt 40 grader...... bråker ikke 17db :o Lurer på hva en Thermalright slk947u og en 92mm Papst vifte, 72m³/time, 28 dB(A) Kan gjøre da! Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Du kan jo kjøpe en Swiftech MCX462PLUS : http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...62PLUS&toc=3810 og en papstvifte på 19dB. Jeg kjører det på min xp2600+ uten noen kabinettvifter. Da holder prosessoren seg på 45-50 grader. Kobler jeg i kabinettviften synker den til 35-40. Et god valg. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg har en volcano 11+. cpu tempen ligger på ca 33-34 grader celsius. og da kjører jeg vifra på omtrent 3000rpm. etter ca 45 min med battlefield lå tempen på 42 grader, og vifta kan stilles opp til 4800rpm. Men så har jeg jo 5 kabinet vifter også da... Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Coolermaster aero7 lite, med cooler master sin goop, gir meg 31C idle, 37C max temp (ofte 35 under load). Anbefales, vifta koster under 200kr. Edit; du kan justere turtall til den er lydløs, kjører den på nivå slik at jeg ikke hører den fra resten. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Du kan jo kjøpe en Swiftech MCX462PLUS : http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...62PLUS&toc=3810 og en papstvifte på 19dB. Jeg kjører det på min xp2600+ uten noen kabinettvifter. Da holder prosessoren seg på 45-50 grader. Kobler jeg i kabinettviften synker den til 35-40. Et god valg. Er nok et av de beste valgene , men dyr er den(med vifte ca.700kr ) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Takk for mange gode anbefalinger, men jeg beholder nok min nåværende vifte. Satte på manuell regulerbar funksjon (med Pot-meter), så nå bråker den betydelig mindre. Kjører jeg den ned i 1500-2000 rpm kommer cpu opp i 50C, og på 3000 rpm, ligger den rundt 45C. Lyden er da ikke plagsom, og dette er vel ikke spesielt varmt? xp2800 skal jo tåle 80C... Når vi først er i gang, kabinettvifter da??? Noen som er merkbart bedre enn andre der?? Kjøpte en stykk EKL standard 8 cm. Kan vel trygt sette inn et par til uten at det bråker..? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 bare prøv da, tar maks 1 min.. men 2 kabinettvifter burde du ha.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå