Gå til innhold

Anbefalte innlegg

bar vert mye styr ang Norwegian nå i det siste, problemer med de nye 787 dreamlineren'e osv.

hva ville dere brukt om dere skulle reist? Alene eller med familien.

 

langdistanse med Norwegian vs SAS, erfaringer?

 

hvordan er dreamlinere'n? erfaringer?

 

Noen som har reist til USA med Norwegian/SAS og ønsker og dele noen historier/erfaring/tips?

 

har dere noen bra eller dårlig erfaring om selskapene generelt? :dribble::w00t:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannsynligheita for forsinkelser er større med Norwegian.

Norwegian kutter også nokon hjørner med å f.eks bruke minimumsbemanning og utstrakt bruk av lærlinger som kabinansatte.

 

Men SAS koster meir.

 

 

Så litt enkelt sagt så er Norwegian eit greit alternativ for fritidsreiser og ferier, medan SAS er det beste alternativet for viktige reiser i f.eks jobbsamanheng.

Lenke til kommentar

Hadde aldri flydd Norwegian, bare se på hvordan de behandler kundene sine! For ikke å snakke om hvordan de behandler sine ansatte(utflagging osv).

 

Nei jeg holder meg kun til star alliance.

 

Og er man fleksibel på tidspunkt trenger ikke sas være dyrere enn Norwegian...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kun reist en gang med dreamlineren og det var med Qatar. Problemet med den flytypen er at de på økonomi har presset inn smalere seter enn hva man har på andre flytyper. Norwegian har like smale seter som Qatar. Det er ikke bare skuldrene det ikke er plass til, noe særlig benplass har de heller ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

En trenger ikke fly langt for å bli mye forsinket. Denne gangen med SAS.

 

http://e24.no/utenriks/sas-passasjerer-strandet-i-london-i-to-dager/23263450

London i helgen er ting smekkfult. SAS prøvde å sende reservefly men fikk ikke slot.

 

Sånn ellers i diskusjonen (som jeg strengt tatt ikke tror kommer så mye nyttig ut av), Norwegian har MYE de må bli bedre på før jeg vurderer å reise long-haul med de. Nå som man får ungdomssbilletter med SAS long-haul og tilbudene til SAS er også ofte ganske OK så ser jeg overhodet ikke noe grunn til å reise langt med Norwegian med det første.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke fløyet mye de siste årene, men hva gjelder norske flyselskaper synes jeg ofte SAS har vært hakket bedre enn Norwegian når det kommer til å føle seg verdsatt. Likevel er jo ofte (har i alle fall vært) Norwegian billigere, og for meg er det viktigere å spare penger fremfor marginalt bedre komfort på flyreisen.

 

Har fått med meg at Norwegian kanskje ikke er flyselskapet man flyr til New York med om dagen, så akkurat der ville jeg vel personlig ha lagt litt mer penger i flybillettene.

Lenke til kommentar

Når det gjelder flygninger innenfor europa synes jeg ikke det spiller noen gedigen rolle. Den største forskjellen er at man får litt bedre plass på de flyturene der SAS benytter seg av Airbus A320-serien, iom at kabinen på disse er noe bredere enn på en Boeing 737.

 

På langdistanseruter ville jeg ikke bevisst valgt noen av dem. SAS sitt produkt begynner å bli ganske utdatert, mens Norwegian er upålitelige. Når de insisterer på å presse 787'ene til det ytterste, samtidig som de ikke er medlem av noen allianse, øker de både sannsynligheten for problemer, samt konsekvensene av problemene når de evt. oppstår.

Lenke til kommentar

Når det gjelder flygninger innenfor europa synes jeg ikke det spiller noen gedigen rolle. Den største forskjellen er at man får litt bedre plass på de flyturene der SAS benytter seg av Airbus A320-serien, iom at kabinen på disse er noe bredere enn på en Boeing 737.

 

På langdistanseruter ville jeg ikke bevisst valgt noen av dem. SAS sitt produkt begynner å bli ganske utdatert, mens Norwegian er upålitelige. Når de insisterer på å presse 787'ene til det ytterste, samtidig som de ikke er medlem av noen allianse, øker de både sannsynligheten for problemer, samt konsekvensene av problemene når de evt. oppstår.

SAS får vell snart de første flyene i den nye flåten. Når de har fått alle de nye flyene og oppdatert de eldre ser jeg ingen argumenter for å fly med Norwegian lengre, foruten at de er bedre på pris av og til. Men igjen får du ett fly med halvfull tank som flyr over krigsområder for å spare penger, kunne aldri følt meg komfortabel med å fly Norwegian...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Da har jeg flydd fram og tilbake til london fra nordnorge via gardermoen med sas, her ble det problemer begge veiene, først grunnet tåke og så pga for lang kø i sikkerhetskontrollen. Når køen går utover gulvet bør oslo lufthavn åpne fler enn to rulleband igjennom sikkerhetskontrollen. Her ordnet sas opp og bestillte hotell og ny flybillett dagen etter. Slik jeg har lest i media i det siste så tror jeg ikke norwegian hadde hvert like behjelpelige. Blir å tenke meg ekstra godt om neste gang norwegian skal vurderest, det er lett at problemer oppstår men det er da man først ser hvordan kundebehandlingen er. Vil også påpeke at sas var VESENTLIG billigere enn norwegian når vi undersøkte og bestillte.

Lenke til kommentar

 

SAS får vell snart de første flyene i den nye flåten. Når de har fått alle de nye flyene og oppdatert de eldre ser jeg ingen argumenter for å fly med Norwegian lengre, foruten at de er bedre på pris av og til. Men igjen får du ett fly med halvfull tank som flyr over krigsområder for å spare penger, kunne aldri følt meg komfortabel med å fly Norwegian...

 

Hvilke skumle krigsområder er det du mener Norwegian flyr over, som ikke også overflys av et hav av andre flyselskaper?

Lenke til kommentar

 

SAS får vell snart de første flyene i den nye flåten. Når de har fått alle de nye flyene og oppdatert de eldre ser jeg ingen argumenter for å fly med Norwegian lengre, foruten at de er bedre på pris av og til. Men igjen får du ett fly med halvfull tank som flyr over krigsområder for å spare penger, kunne aldri følt meg komfortabel med å fly Norwegian...

 

Hvilke skumle krigsområder er det du mener Norwegian flyr over, som ikke også overflys av et hav av andre flyselskaper?
Norwegian var tidelig ute med å si at de ville fly over Ukraina etter flystyrten. Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

En trenger ikke fly langt for å bli mye forsinket. Denne gangen med SAS.

 

http://e24.no/utenriks/sas-passasjerer-strandet-i-london-i-to-dager/23263450

London i helgen er ting smekkfult. SAS prøvde å sende reservefly men fikk ikke slot.

 

Sånn ellers i diskusjonen (som jeg strengt tatt ikke tror kommer så mye nyttig ut av), Norwegian har MYE de må bli bedre på før jeg vurderer å reise long-haul med de. Nå som man får ungdomssbilletter med SAS long-haul og tilbudene til SAS er også ofte ganske OK så ser jeg overhodet ikke noe grunn til å reise langt med Norwegian med det første.

 

Godt at du skiller på korte og lange turer, for på de korte er det minimal forskjell på SAS og Norwegian og på en del strekk har Norwegian klart bedre regularitet.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...