privinius Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hei! Jeg er en gutt på 19 år som originalt har lite lyst til å dra inn i Forsvaret. Jeg var på befalsopptaket, men jeg fant ut at Forsvaret ikke var noe for meg. Da tenker jeg spesifikt på at jeg har en litt pasifistisk holdning, i tillegg til at jeg føler jeg ikke får noe utbytte for det, at jeg ikke kommer til å trives. Jeg er såpass treg med utdanningen min at dette kommer bare til å forpurre enda mer. Etter opptaket fant jeg meg en lærlingplass som dataelektroniker. I følge "planen" skal jeg inn i Forsvaret rett etter at jeg er ferdig som lærling, men min plan var originalt å studere i USA, bare et årsstudium. Er dette i seg selv grunnlag nok for utsetting? Eller må jeg alternativt smøre litt på? Noen som har erfaring med dette? Mvh Lasse. Lenke til kommentar
Skipstrixy Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Dersom du kommer inn på studier i USA og kan dokumentere dette for forsvaret (VPV), skal dette være grunn nok for utsettelse, eventuelt fritak. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Studier er grunn til utsettelse, men det skal ikke mye til for å få fritak i dag. Lenke til kommentar
danielnor Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 det var planen min også, men ble ikke innkalt. måtte ringe inn og purre på de. men er vel ikke værre enn å vente, innkallelsen kommer i god tid, og du kan fint søke utsettelse da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå