JarleGutt Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg hadde et problem med det en del på min gamle HTC Desire, og i dag fikk jeg det for alvor på min Samsung S3. Det som typisk skjer er at da jeg går på jobb på morgenen slår jeg av wifi på mobilen, og den skal da automatisk gå over til mobildata. Den står alltid på 'auto connect' (wcdma/gsm). Men når dette problemet oppstår klarer den ikke gå over til mobildata når den står i 'auto connect'. Om jeg søker etter operatørnett finner den ingen nett. Slår jeg over til bare gsm, får den mobildata innen få sekunder. Løsningen er som regel å skifte mellom auto og gsm x antall ganger, når det skjedde i dag tidlig gikk det mange forsøk med å skifte mode, restarte og slå helt av og på igjen mobilen. Hverken restart eller shut down fungerte. Etter x antall ganger med å skifte mellom gsm og auto så plutselig fikk den nett på auto. Nå mista jeg nettet igjen! Hadde kontakt i auto mode, skulle prøve gå inn på networks for å se om den fant nett nå, og den finner nå igjen ikke noe nett, og har igjen mistat mobildata. Satte deretter den i gsm only, søkte etter nett, fant 3 nett, valgte Telenor, men selv da i gsm mode kommer ikke mobildata på igjen. Satte den tilbake til auto, og så plutselig fikk jeg mobildata igjen. Dette er et skikkelig irriterende problem, da dette også skjedde på min gamle Desire av og til ved random tidspunkt. Er det noen som aner hva dette kommer av?! Er det et Telenor problem eller telefon problem? Har lite tro på at det er Telenor problem, da jeg har hatt min S3 i nærmere 2 år og ikke hatt dette problemet før (som jeg kan huske). Det var en oppdaterting til S3 for en ukes tid siden, men on det har med dette å gjøre vet jeg ikke, men jeg begynner lure. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Prøv å endre APN, det fikset mine problemer! Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Prøv å endre APN, det fikset mine problemer! Hos meg ligger det bare 1 punkt; Telenor N eller hva det het. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Ok, men du kan ringe og sende SMS? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Ok, men du kan ringe og sende SMS? Usikker, jeg har ikke prøvd å gjøre det når har hatt det problemet. Og nå hadde jeg enda et problem som jeg også hadde på min gamle HTC Desire; bare sender data, tar ikke imot (ser bare pil opp). Dette fikset seg nå ved restart. Jeg begynner virkelig å lure hva dette kommer av, og har en bang anelse at siste oppdatering har noe med dette å gjøre. Har og feilmeldt det hos Telenor og bedt de melde det innover til teknisk, da jeg har Telenor brandet firmware. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Se som det ble skrevet ovenfor med Access Point Name (APN) om disse innstillingene er korrekte: Name: Telenor APN: telenor Proxy: 10.10.10.10 Port: 8080 Username: dj Password: dj Server: MMSC: http://mmsc MMS Proxy: 10.10.10.11 MMS Port: 8080 MCC: 242 MNC: 01 Authentication Type: APN Type: default,supl,mms APN Protocol: IPv4 (Default) Bearer: (Default) 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Se som det ble skrevet ovenfor med Access Point Name (APN) om disse innstillingene er korrekte: Name: Telenor APN: telenor Proxy: 10.10.10.10 Port: 8080 Username: dj Password: dj Server: MMSC: http://mmsc MMS Proxy: 10.10.10.11 MMS Port: 8080 MCC: 242 MNC: 01 Authentication Type: APN Type: default,supl,mms APN Protocol: IPv4 (Default) Bearer: (Default) Jepp Ok, men du kan ringe og sende SMS? Usikker, jeg har ikke prøvd å gjøre det når har hatt det problemet. Og nå hadde jeg enda et problem som jeg også hadde på min gamle HTC Desire; bare sender data, tar ikke imot (ser bare pil opp). Dette fikset seg nå ved restart. Jeg begynner virkelig å lure hva dette kommer av, og har en bang anelse at siste oppdatering har noe med dette å gjøre. Har og feilmeldt det hos Telenor og bedt de melde det innover til teknisk, da jeg har Telenor brandet firmware. Kan du teste, neste gang du får problemet? Endret 11. mars 2014 av MariusJS Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Se som det ble skrevet ovenfor med Access Point Name (APN) om disse innstillingene er korrekte: Name: Telenor APN: telenor Proxy: 10.10.10.10 Port: 8080 Username: dj Password: dj Server: MMSC: http://mmsc MMS Proxy: 10.10.10.11 MMS Port: 8080 MCC: 242 MNC: 01 Authentication Type: APN Type: default,supl,mms APN Protocol: IPv4 (Default) Bearer: (Default) Er mange settings her, men det jeg kan si er : Første proxy setting er ikke satt Første port setting er ikke satt Første username setting er ikke satt Første password setting er ikke satt Etter MMSC er settings som du lister opp Authentication type: PAP Jeg har aldri gjort noe med dette, så dersom de ikke er korrekt er det rart, dette blir vel satt av Telenor?.. Lenke til kommentar
Xaphoon Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Hvor gammelt er simkortet? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Hvor gammelt er simkortet? Om jeg ikke husker feil fikk jeg det når jeg fikk Samsung S3en som er snart 2 år siden. Da jeg hadde problemer med HTC Desire, var det et annet SIM kort. Edit: Etter det jeg husker hadde jeg annet simkort på HTC Desire, fordi jeg mener å huske Desire brukte litt større simkort, men skal ikke si det 100%. Endret 11. mars 2014 av JarleGutt Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Jeg har også mange manglende innstillinger, og her funker nettet nå, prøvd å sette i flymodus, og ta den ut av flymodus igjen? Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Mulig noen her missforstår; mobildata fungerer nå, men det var mye problemer i dag tidlig, og som jeg skrev på min forrige HTC Desire skjedde dette mange ganger. Jeg lurer på om noen vet grunnen til at dette skjer, eventuelt hva løsningen er. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Mulig noen her missforstår; mobildata fungerer nå, men det var mye problemer i dag tidlig, og som jeg skrev på min forrige HTC Desire skjedde dette mange ganger. Jeg lurer på om noen vet grunnen til at dette skjer, eventuelt hva løsningen er. Hvis det bare var i dag, så er jo forklaringen grei. Telenor skrev dette på Facbook kl 9.21 i dag: Vi opplever nå i morgentimene flere som har problemer med å koble seg til med mobildata - dette gjelder både vanlig mobil og Mobilt Bredbånd. Vi jobber med å finne ut av dette. Kommer tilbake med ny oppdatering så snart vi vet noe mer! Lenke til kommentar
JarleGutt Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Takk Mr D! Ja, var jo det der jeg slet med. Jeg meldte og sak til Telenor i går på det. Var jo samme som jeg hadde en del ganger på min HTC Desire, så jeg lurte på om det var en patch som hadde rota noe til. Var og noe sull når jeg kom hjem igjen og satte wifi på, da ville ikke mobildata skru seg av med en gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå