Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hei pc-brukere! Jeg har kjøpt Seagate harddisk på 20 GB på qxl.no, det ser ut som den er ny. Men det var ikke med noe mer enn selve harddisken. Jeg har Dell Dimension XPS 500, P3 500 Hz, 17 GB HD. Jeg kjørte den som slave og startet Win XP, men på Explorer så fant jeg den ikke. På min nåværende disk har jeg 2 partisjoner, har det noe å si? Jeg prøvde å kjøre kun den nye disken med en Win98 oppstartdisk men systemet fant ikke disken. Hva skal jeg gjøre. Må disken klargjøres først? Må jeg laste ned drivere fra Seagate's hjemmeside? Må jeg ha ny BIOS? Etterpå prøvde jeg igjen å kjøre den nye som slave men da kom det opp en melding om at "ingen operativsystem funnet". Hva har skjedd nå da? Når jeg kjører kun den gamle disken så kommer windows frem, men ikke når jeg kobler til den nye disken. Og jumperne står på akkurat samme sted som før, og da gikk det bra. Veldig takknemlig for svar. Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Har du partisjonert den? Lenke til kommentar
talisar Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 1. Sett gammel disk som Master (with slave) 2. Sett ny disk som slave 3. start windows 98 i dos modus slik at du kommer i kommadolinje. 4. skriv: fdisk 5. følg instruksjonene, pass på at du jobber mot 20 gigabyte disken og ikke den gamle. Hvor mye ga du for 20 gigabyte disken på qxl.no forresten? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 1. Sett gammel disk som Master (with slave)2. Sett ny disk som slave 3. start windows 98 i dos modus slik at du kommer i kommadolinje. 4. skriv: fdisk 5. følg instruksjonene, pass på at du jobber mot 20 gigabyte disken og ikke den gamle. Hvor mye ga du for 20 gigabyte disken på qxl.no forresten? du må da ha win9x bootdsik, fås hos www.bootdisk.com og www.windows.no har en fdisk guide om du trenger det Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Du må sette Ata jumperne riktig slik at du kan bruke den som Master, slave eller cable select! http://www.seagate.com/support/kb/disc/ref...r_settings.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Hva er cableselect? Hvordan gjør man det? Kan det bli bra da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå