Gå til innhold

Lakkere bil / bildeler i garasjen

Garrian

Anbefalte innlegg

Hei

Vet ikke hvor jeg skal plassere denne tråden, men men..

Jeg har kjøpt den største kompressoren på clas ohlson (50liter og rett over 200liter fritt levert pr min), og bestilt proff lakksprøyte (devilbiss).

Planen er at jeg i første omgang skal lakkere bildeler, etterhvert hele bilen dersom jeg får det bra til etter x antall timer øving.

Så jeg søker alt av tips og triks, og gjerne råd til annet nødvendig utstyr.

Jeg skal lakkere i garasjen, og for å få til ett greit resultat utifra den lille kunnskapen jeg har om emnet så har jeg tenkt å henge opp plast (dampsperre) på vegger, tak samt legge ett lag på gulvet. Videre har jeg kjøpt en universal 16" radiatorvifte på biltema som flytter 1000m3 luft i timen. Denne tenker jeg å ha ut vinduet, og tette rundt slik at avgasser og støv går ut vinduet. For oppvarming har jeg 2 stk byggtørkere/varmere på henholdsvis 2000 og 3000w. Disse har jeg tenkt å ha stående på gulvet, akkuratt under plastikken slik at den henter luft fra utsiden (altså i garasjen, bare utføre plasten.

Høres dette ut som en OK plan? Ser for meg at varmeovnene som henter luft utenfra kan dra med mye støv, så kan det funke å bare legge på ett filter på innsugsiden på ovnene?

Setter stor pris på tilbakemeldinger, råd og alt av tips :)

Endret av Garrian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du er klar for lakkering, har jobbet ett år som billakkerer, og gådd ett år på billakkskole, så det du allerede har gjort høres greit ut, hvis du bare skal lakkere bildeler, eller enkelte deler på en bil. Skal du ha en hellakkering bør du ha ett godt avsug ja. Bare pass på at det er fritt for støv på gulvet og sånt, som kan bli virvlet opp og feste seg på lakken. Det kan du enkelt løse med å ha vann på gulvet, slik at alt støv og sånt sitter fast i vannet.

Jeg lakkerte en god del på en bil UTENDØRS i fjorsommer, på en plen. par insekter her og der jeg måtte pelle bort, men ellers ikke noe problem, så går nok bare godt i garagen din :]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...