Gå til innhold

nettverkskabler

Anbefalte innlegg

Har nettverkskabler i tilsammen 5 rom som skal kobles opp. Alle kablene ender i et skap sammen med routeren og fiberkabelen. Hva trenger jeg for å koble sammen dette? Jeg har ca null peiling på dette, annet enn at jeg sikkert må ha en tang og kontakter evt et patch-panel??, men usikker på type®, så linker til det jeg trenger hadde vært fint..

Jarle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stalltips.

Bit over 2-3 cm inn på kabel med kniven på tanga og snur kabelen en runde og dra tanga av så har du tatt av det ytterste laget.

Deretter følg tegningen mens du holder de fast så tett du kan.

Kan være lurt å tvinne opp litt.

Når du er klar ta en saks og klipp over helt rett og uten å slippe grepet trer du på kontakten og skyver det helt inn.

Så ser du igjennom kontakten om fargene fortsatt er like før du klemmer igjen med tanga.

Vil anbefale deg å kjøpe en kabeltester til 80kr med det samme.

Sparer deg for mye krøll siden.

post-64596-0-51811600-1394482355.gif

Endret av War
Lenke til kommentar

Har gode erfaringer med netgear gbit switcher :)

Disse jeg bruker, er et hakk mer avansert, men var billige i innkjøp.
Det "avanserte" med dem, er at du kan sette opp virtuelle nettverk, altså.. f.eks kjøre flere nett på samme kabel (om du f.eks har altibox, så kan du kjøre tv og nett i samme kabel, men det krever en switch i begge ender av kabelen.. da setter du enkelt opp hvilke porter som skal fungere til tv eller nett) :)

Proshop er veldig billig på switcher, men dem tar vel fast pris på frakt..

Er ihvertfall dem jeg kjøpte både 5 og 8 port switch av :)

Mener å huske at prisen på begge 2 til sammen, var litt mindre enn kun 8 ports (helt lik den jeg kjøpte) hos komplett, men dette er vel sikkert 2 år siden, så prisene kan jo ha endret seg nå..

Men var en rask tur innom, og dem har gbit switcher til under 150kr..

Switchene mine er vel Netgear ProSafe Plus GS105E og GS108E, om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...