Skillica Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Jeg lurer bare på hva slags jobber jeg kan få og studere når jeg har fått studiekompetanse etter å ha gått 3 år på idrettsfag. Både innen idrett og utenfor idrett. På forhånd, takk for svar! Vet det kan være mange jobber, men bare nevn en del, er du grei! Endret 10. mars 2014 av Skillica Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Studiekompetanse er vel å anse som allmenn for tiden, så du får jo ikke noen spesielle jobber pga det. I idrett kan jeg se for meg kontakter er viktigere enn CV, du kan jo gjøre hva som helst med idrett så lenge du har erfaring/interesse på området. Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg er veldig interessert i bodybuilding og fitness (NATURAL) bare som det er sagt. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Studiekompetanse er i seg selv lite verd. Inntil du eventuelt har studert noe mer, kan du bare regne med jobber som ikke krever noen utdannelse. Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Men gi noen eksempler på hva jeg kan studere med studiekompetansen jeg får etter 3 år på Idrettsfag. Helst så mange som mulig eksempler Endret 10. mars 2014 av Skillica Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) I prinsippet kan du gjøre nøyaktig hva du vil, når du går idrettsfag har du muligheten til å komme ut likt som en som går almenn, det krever bare mer innsats siden du bruker mye tid på idrett. Ta mattefag hvis du vil gå ingeniørlinjer som trenger det. Biologi & Kjemi er det noen linjer som krever. Resten er bare karakterer, du stiller likt som alle andre med generell studiekompetanse. Finner du ut at det ikke går, kan du også ta Forkurs etter vgs. Hvor du tar fagene du trenger. http://www.ung.no/oss/utdanning/vidutd/62850.html Endret 10. mars 2014 av Sampson Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Men gi noen eksempler på hva jeg kan studere med studiekompetansen jeg får etter 3 år på Idrettsfag. Helst så mange som mulig eksempler Det finnes hundrevis av studier her i Norge og enda flere i utlandet. Det er meningsløst å forsøke å liste opp alle. Hvis du kun har generell studiekompetanse (altså ingen realfag), kan du studere alt som kun krever generell studiekompetanse her i Norge. Det er de fleste studier. Du kan google litt og se hva de ulike skolene tilbyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå