petterg Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Har en snedig problemstilling: To personer i samme domene med likt navn. For å skille dem i AD og global (domenewide) adressebok har jeg skrevet "Fornavn Etternavn (Avdeling)" som Display name i AD. Det gjør at man kan skille de to i outlook adressebok og ved LDAP oppslag. Problemet er at alle mailer de sender også får "Fornavn Etternavn (Avdeling)" som avsenderfelt. Det er greit internt (men ikke nødvendig), men for mailer som sendes ut fra selskapet ser ikke dette bra ut. Hvordan kan man sette at avsender navn i mailer de sender skal være forskjellig fra navnet de vises med i AD/adressebok internt? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 (endret) Har personene mellom navn? I så fall ta det med i display name i AD. Endret 11. mars 2014 av Gjest Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 Nei. Det er helt like navn. Det er altså helt nødvendig at visningsnavn i AD / LDAP og adressebok blir forskjellig fra visningsnavn ved sending av mail. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) I AD har du jo noe som heter "exchange advanced" Under Custom Attributes Skal du sette extenstionAttribute2 til: DoNotUpdateDisplayName Dette skal vist ikke tillate Exchange å oppdatere Display Name fra AD så vidt jeg vet. Mer her: http://www.itcs.umich.edu/exchange/docs/display-name.pdf Jeg har aldri brukt denne funksjonen, men tipper det er dette du ser etter.EDIT:Informasjonen du lagrer der er ikke tilgjengelig før etter 24 timer (cache) modus i GAL (Global Address List) Endret 13. mars 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Du kan vel bare endre utsender adressen? http://screencast.com/t/yMob0WRQ7H Evt sette en ny og sette den som standar avsender Lenke til kommentar
petterg Skrevet 13. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2014 ColdIce Det er jo en god tanke. Viser at det er mulig å få til. Guiden du linker til er en howto for hverdag-admin på et universitet. Det virker fordi sys-admin har laget noe (script? policy?) som leser disse attributtene og styrer oppdateringen mellom AD og exchange. Uten dette noe har feltene ingen betydning. Jeg aner ikke hvordan dette noe skal lages. Dapp Hvordan endrer man adressen slik at det påvirker navnet? (adressene er %2g%[email protected]) Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Den jeg linket til viste bare bruken av DoNotUpdateDisplayName Akkurat den verdien brukes av Exchange offisielt. Står noe om det her: http://social.technet.microsoft.com/Forums/lync/en-US/1e8a761a-962d-4ae0-b174-d7f494eb611d/cannot-update-user-display-name-?forum=ocsucintegration Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 ColdIce Det er jo en god tanke. Viser at det er mulig å få til. Guiden du linker til er en howto for hverdag-admin på et universitet. Det virker fordi sys-admin har laget noe (script? policy?) som leser disse attributtene og styrer oppdateringen mellom AD og exchange. Uten dette noe har feltene ingen betydning. Jeg aner ikke hvordan dette noe skal lages. Dapp Hvordan endrer man adressen slik at det påvirker navnet? (adressene er %2g%[email protected]) Mulig jeg er helt på bærtur her altså, men er det slik at du har 2 brukere: Ola Nordmann i avdeling X som har mailadresse [email protected] Ola Nordmann i avdeling Z som har mailadresse [email protected] ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå