Gå til innhold

Exchange avsendernavn forskjellig fra AD/adressebok

Anbefalte innlegg

Har en snedig problemstilling: To personer i samme domene med likt navn.

For å skille dem i AD og global (domenewide) adressebok har jeg skrevet "Fornavn Etternavn (Avdeling)" som Display name i AD. Det gjør at man kan skille de to i outlook adressebok og ved LDAP oppslag.

Problemet er at alle mailer de sender også får "Fornavn Etternavn (Avdeling)" som avsenderfelt. Det er greit internt (men ikke nødvendig), men for mailer som sendes ut fra selskapet ser ikke dette bra ut. Hvordan kan man sette at avsender navn i mailer de sender skal være forskjellig fra navnet de vises med i AD/adressebok internt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I AD har du jo noe som heter "exchange advanced"

11.jpg

Under Custom Attributes

Skal du sette extenstionAttribute2 til: DoNotUpdateDisplayName

Dette skal vist ikke tillate Exchange å oppdatere Display Name fra AD så vidt jeg vet.

Mer her: http://www.itcs.umich.edu/exchange/docs/display-name.pdf

Jeg har aldri brukt denne funksjonen, men tipper det er dette du ser etter.

EDIT:
Informasjonen du lagrer der er ikke tilgjengelig før etter 24 timer (cache) modus i GAL (Global Address List)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

ColdIce

Det er jo en god tanke. Viser at det er mulig å få til. Guiden du linker til er en howto for hverdag-admin på et universitet. Det virker fordi sys-admin har laget noe (script? policy?) som leser disse attributtene og styrer oppdateringen mellom AD og exchange. Uten dette noe har feltene ingen betydning. Jeg aner ikke hvordan dette noe skal lages.

Dapp

Hvordan endrer man adressen slik at det påvirker navnet?

(adressene er %2g%[email protected])

Lenke til kommentar

ColdIce

Det er jo en god tanke. Viser at det er mulig å få til. Guiden du linker til er en howto for hverdag-admin på et universitet. Det virker fordi sys-admin har laget noe (script? policy?) som leser disse attributtene og styrer oppdateringen mellom AD og exchange. Uten dette noe har feltene ingen betydning. Jeg aner ikke hvordan dette noe skal lages.

Dapp

Hvordan endrer man adressen slik at det påvirker navnet?

(adressene er %2g%[email protected])

Mulig jeg er helt på bærtur her altså, men er det slik at du har 2 brukere:

Ola Nordmann i avdeling X som har mailadresse [email protected]

Ola Nordmann i avdeling Z som har mailadresse [email protected] ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...