Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden

203 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe S5?

• Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

• Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70

Anbefalte innlegg

Savner veldig hvordan dette var gjort på Symbian. Der hadde man forskjellige profiler (og kunne legge til egne). For hver profil kunne man anngi varsling for samtale, sms, e-post etc. Da kunne man lage alle de kombinasjoner man ønsket (en helt still profil, en med vibrasjon for alt, en med pip for viktige ting men ikke for andre osv)

Denne "mangelen" har garantert irritert mange Nokia-brukere når de gikk over til Android.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner veldig hvordan dette var gjort på Symbian. Der hadde man forskjellige profiler (og kunne legge til egne). For hver profil kunne man anngi varsling for samtale, sms, e-post etc. Da kunne man lage alle de kombinasjoner man ønsket (en helt still profil, en med vibrasjon for alt, en med pip for viktige ting men ikke for andre osv)

Denne "mangelen" har garantert irritert mange Nokia-brukere når de gikk over til Android.

Har ikke behovet selv så gidder ikke å lete, men finnes det virkelig ikke en app for dette?

Lenke til kommentar

Opplevde en snodig feil på min S5 i morges: bluetooth ville ikke skru seg av. Dro "bryteren" til venstre, og den indikerte endring fra "på" til "av", men ikke noe mer skjedde (vanligvis så kommer melding "slår av bluetooth"). Hvis jeg gikk ut av Bluetooth panelet og inn igjen, så var bryteren på igjen. En reboot av telefonen fikset problemet. Min S5 kjører fortsatt Android 4.4.2.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var på konsert i helgen (Nik Kershaw) og tok noen videoer med min S5.

Ovverraskende bra lyd og bilde, men fikk et problem etterpå.

På mobilen er alle videoene riktige, men på PC (prøvde flere spillere) og PlayStation3 så er noen av dem på hodet!

Noen som vet hva dette kommer av? Kan ikke si jeg har merket det før. Har det noe med 5.0 å gjøre?

Noen som vet noe enkel programvare som kan fikse dette så jeg kan se på dem rett vei?

Lenke til kommentar

Hei! 

Jeg har en Galaxy S5 som jeg engang kjøpte som var stjålet og IMEI er sperret av et forsikringsselskap.. har en til, så er ikke noen krise. Men ville gjerne åpnet den. Den er rootet. Har lest masse på nettet at det har kommet ut at man kan endre imei nummer osv med Octoplus Box og andre type boxer eller Chimera Tools osv, men jeg er tydeligvis litt dum, jeg forstår seriøst ikke. Hva er disse boksene? Må man bestille de? Finns det ikke et program eller en annen måte å fikse det på? 

PS: Jeg er ikke interessert i svar som "Ring forsikringselskapet og betal dem for å åpne den.. blabla" .. jeg lurer på det jeg spør om, har du ikke noe svar til det, så ikke svar :p

Lenke til kommentar

Hei! 

Jeg har en Galaxy S5 som jeg engang kjøpte som var stjålet og IMEI er sperret av et forsikringsselskap.. har en til, så er ikke noen krise. Men ville gjerne åpnet den. Den er rootet. Har lest masse på nettet at det har kommet ut at man kan endre imei nummer osv med Octoplus Box og andre type boxer eller Chimera Tools osv, men jeg er tydeligvis litt dum, jeg forstår seriøst ikke. Hva er disse boksene? Må man bestille de? Finns det ikke et program eller en annen måte å fikse det på? 

PS: Jeg er ikke interessert i svar som "Ring forsikringselskapet og betal dem for å åpne den.. blabla" .. jeg lurer på det jeg spør om, har du ikke noe svar til det, så ikke svar :p

Hvorfor skulle forsikringselskapet kunne åpne den mot betaling? Er den stjålet, er den stjålet, er den ikke stålet, er det vel forsikringssvindel, begge delene er ulovlige og de vil vel bare politianmelde deg, kjøp av tyvegods er også ulovlig. Ellers er det ingen fasit på den fremgangsmåten der der, er som med rooting er det nok flere metoder, som sikkert varierer om de virker avhengig av modell og firmware osv. Finnes nok både løsninger som gjør det via en boks (hardware) som må bestilles, og sikkert også kun software relaterte løsninger, men du finner nok ikke allverden av informasjon her på forumet om endring av IMEI tror jeg, av flere grunner.

Google søk er nok veien å gå, f.eks 

Uten noe software: http://www.technostall.com/how-to-change-imei-number-android/

Med Software/Windows: http://www.technostall.com/android-how-to-change-imei/

Lenke til kommentar

Jeg sliter med at mm-qcamera-daemon sluker batteri. Dette begynner å tappe batteri flere ganger for dagen og lar seg tydeligvis bare stoppe av en restart. Har en mistanke om at dette begynte da jeg installerte Snapchat. Er det noen fiks på dette? Enormt irriterende å miste 10-20% batteri hver eneste dag pga dette.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan hindre MP3-filer å dukke opp i musikkavspilleren? Jeg har en ringetone i MP3-format som er plassert i mappen "ringtones" på minnekortet, men vil ikke den skal dukke opp som en sang. Har Android 5.0.

Har Googlet litt og har forsøkt følgende uten hell:

- Konvertere til OGG

- Plassere den i en mappe kalt ".nomedia"

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med S5 og USB overføring?

Når jeg kopierer bilder eller musikk til telefonen får jeg ofte "Enheten har slutten å svare" (eller noe sånt).

Og da stopper kopieringen og jeg må ta ut/inn USB-kabelen og starte på nytt.

Bruker USB-kabelen som fulgte med telefonen og siste USB-driverne fra Samsung.

Sleit litt med dette når jeg skulle oppgradere med Kies også, hang seg helt opp flere ganger under opplasting.

Lenke til kommentar

jeg er en bruker av samsung s5.  Og har fått et rart problem på tlf,  Når jeg trykker på en app fks internett eller klokka,  så går tlf på google store til en app som heter  KANDY KING og en annen i denn serien, Jeg har aldrig brukt dette spillet eller vert i noe kontakt med denn,  Dette er veldig iriterende att det er slik på tlf,  Og har lurt på  hvorfor,  Alt jeg har kommet fram til er att dette var ikke ett problem før tlf ble oppdatert til siste versjon 5,0.  har prøvd og slette nesten alt på tlf uten hell, og resett,   Er det noen som har noen råd eller har merket noe lignenne  så si fra her, takk,

Lenke til kommentar

Noen som har problemer med S5 og USB overføring?

Når jeg kopierer bilder eller musikk til telefonen får jeg ofte "Enheten har slutten å svare" (eller noe sånt).

Og da stopper kopieringen og jeg må ta ut/inn USB-kabelen og starte på nytt.

Bruker USB-kabelen som fulgte med telefonen og siste USB-driverne fra Samsung.

Sleit litt med dette når jeg skulle oppgradere med Kies også, hang seg helt opp flere ganger under opplasting.

Jeg har også dette problemet. Ser ut til at hvis man holder skjermen våken mens man overfører så går det bra, men om skjermen slukker så får man beskjed om at enheten sluttet å svare... Si gjerne fra om du finner en annen løsning.

Lenke til kommentar

Jeg har også dette problemet. Ser ut til at hvis man holder skjermen våken mens man overfører så går det bra, men om skjermen slukker så får man beskjed om at enheten sluttet å svare... Si gjerne fra om du finner en annen løsning.

Jeg snublet over noe rundt disse problemene. Siden jeg bruker original USB-kabelen på PCen (slik Samsung anbefaler) trengte jeg en ny USB-kabel til laderen. Kjøpte en på Clas Ohlson. Og la da merke til at denne satt mye bedre i telefonen (litt trang å få inn). Så fikk jeg ideen og teste denne på PCen istedet. Og med den fikk jeg ingen problemer med "device not responding". Så den medfølgende kabelen som Samsung skryter sånn av ser rette og slett ut til å være for "slapp i fisken" og ha dårlig kontakt med telefonen. Er jo litt merkelig. Exibel kabelen fra Clas er jo mye tynnere og burde jo i prinsippet vært dårligere, eller...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan hindre MP3-filer å dukke opp i musikkavspilleren? Jeg har en ringetone i MP3-format som er plassert i mappen "ringtones" på minnekortet, men vil ikke den skal dukke opp som en sang. Har Android 5.0.

Har Googlet litt og har forsøkt følgende uten hell:

- Konvertere til OGG

- Plassere den i en mappe kalt ".nomedia"

Mappen skal ikke hete .nomedia, men mappen må inneholden en fil som heter .nomedia. Dette gjør at innholdet i mappen ikke blir plukket opp som multimediainnhold, dvs, det fungerer for både musikk, bilder og video

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...