Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S5 Tråden

203 stemmer

1. 1. Skal du kjøpe S5?

• Ja!
      79
    • Nei, oppgraderingen er ikke stor nok
      87
    • Kanskje, når prisen går ned
      36
  2. 2. Hvilken farge går du for?

• Gull
      10
    • Hvit
      31
    • Mørkegrå
      55
    • Mellomblå
      36
    • Skal ikke kjøpe
      70

Anbefalte innlegg

Via Kies er Lollipop tilgjengelig for Samsung Galaxy S5 opplyser Samsung Norge.

Ser at Lollipop vil komme om rundt 2 uker for de som vil vente til OTA.

Jeg får allikevel, i Kies opp at jeg har nyeste versjon, selv med 4.4.2. Noen som har samme greia?
Eller finner alle sammen Lollipop i Kies?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor hadde et slikt svar til en bruker med samme spørsmålet:
Telenor Norge Hei Julie! Det var rart, hvilken oppdatering er det snakk om her? Det er Samsung som styrer med utrullingene av oppdateringer, men hvis de allerede har lansert oppdateringen og du ikke har fått den så kan det tyde på at mobilen din ikke liker den. Kan du forsøke å fabrikkresette den? Husk å ta en sikkerhetskopi av innholdet på mobilen din før du gjennomfører dette, så slipper du å miste bilder og slikt
/Michael

Lenke til kommentar

Blir telefonen nullstilt til fabrikkdata hvis man oppdaterer til Lollipop via Kies, eller funker det på samme måte som OTA? Har ikke sett poenget med å bruke Kies før nå, man kan jo gjøre alt av backup og sånt like bra over internett.

Edit: Oppdaterte telefonen vi Kies nå, det fungerte fint :w00t:

Endret av Mr.P
Lenke til kommentar

Installerte Lollipop via Kies igår kveld, ser fint ut. Løste noen problemer med apper vi bruker på jobben, veldig fornøyd.

I Kies står det samme verdier i Current firmware version som i Latest firmware version under Firmware information. Jeg får ikke oppdatert til Lollipop igjennom Kies med andre ord.

Noen som har noen tips?

Endret av eirikJO
Lenke til kommentar

Er nok som nevnt over her, at det er NEE-versjonen som har fått tilgang til den nå - så da har du muligens TEN-versjonen? Og må vente litt til..

Hva er forskjellen på NEE og TEN?

Jeg hadde TEN fra før og måtte egentlig vente med oppgradering.

Jeg gjorde som foreslått over "Nå er det veldig raskt og relativt enkelt å bytte fra TEN til NEE firmware via Odin. Ikke bryter det med garanti eller noe heller. "

Du må da laste ned NEE firmware (G900FNEE1BNL2)og kjøre via Odin, fungerte veldig bra for meg.

Lenke til kommentar

Er nok som nevnt over her, at det er NEE-versjonen som har fått tilgang til den nå - så da har du muligens TEN-versjonen? Og må vente litt til..

Jeg gjorde som foreslått over "Nå er det veldig raskt og relativt enkelt å bytte fra TEN til NEE firmware via Odin. Ikke bryter det med garanti eller noe heller. "

Du må da laste ned NEE firmware (G900FNEE1BNL2)og kjøre via Odin, fungerte veldig bra for meg.

Fikk du nee i kies etterpå. Tok på en s4 før som var TEN. Alt funket men fikk ALB. Kunne ikke oppgradere via kies eller OTA etterpå. Blir også telefonen slettet?

Lenke til kommentar

Fikk du nee i kies etterpå. Tok på en s4 før som var TEN. Alt funket men fikk ALB. Kunne ikke oppgradere via kies eller OTA etterpå. Blir også telefonen slettet?

Jeg har S5, lastet ned NEE firmware og installerte via Odin, du vil fortsatt få oppdateringer etter dette.

Ingenting på telefonen ble slettet, men anbefaler allikevel å ta backup via Kies først.

Lenke til kommentar

Jeg har S5, lastet ned NEE firmware og installerte via Odin, du vil fortsatt få oppdateringer etter dette.

Ingenting på telefonen ble slettet, men anbefaler allikevel å ta backup via Kies først.

Hm? Hvis du flashet fra TEN til NEE med Odin, så ble telefonen nullstilt. Hva mener du med at ingenting på telefonen blir slettet?

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...