Gå til innhold

Malaysian Airline Flight MH370


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette gjør at man kan stå på bakken og stille på trykket, slik at altimeteret viser at man f. eks. er 30 000 fot over bakken. Dette til tross for at man ikke beveger seg én eneste meter i høyden.

Nei, det kan man ikke. Det er ikke så ekstreme forskjeller. Man stiller trykket til "standard" når man er på "flight levels", noe som er forskjellig mellom forskjellige regioner. I USA er dette 18.000 fot, mens i f.eks Europa er dette forskjellig fra land til land, alt fra noen få tusen fot og oppover. Jeg ser ikke helt hvordan dette er relevant i denne saken her, egentlig.

 

Det meste man kan stille altimeteret på en 777 til er 1084 HPa, som tilsvarer ca 2100 fot ved havnivå. Det minste er 948 HPa, som tilsvarer ca -1750 fot ved havnivå. Ved standardtrykk, vel og merke.

Endret av Shirmah
Lenke til kommentar

Fikk vi noen gang greie på hva det var på havoverflaten som en kinesisk satellitt tok bilde av?

 

mh370.jpg

 

Dette var tre store objekter på ca. 13 x 18 meter, 14 x 19 og 24 x 22 meter. Selve bildet er fra søndag, altså dagen etter flyet forsvant, men fremkom ikke visuelt før analyse/etterforskning 3-4 dager senere.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10137908

 

Så hva var det for slags store gjenstander?

 

Men ikke minst, kan disse objektene ha sammenheng og relevans til oljerigg-arbeiderens observasjon om at han så brennende objekt som falt fra himmelen? Det virker iallefall logisk, men av en eller annen grunn virker å være et forlatt etterforsking-spor. Har havarikommisjon i hele tatt intervjuet mannen?

 

01.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Så du mener flyet har flyttet seg mer enn 300 km fra det brant til det ble observert i sjøen? Eller er det jeg som misforstår nå?

Lenke til kommentar

På 387 kilometers avstand klarer en ikke å se noe pga jordens krumning.

Man ser lenger når ting er høyt oppe i luften.

"Malaysian military radar showed the plane climbing to 45,000 feet"

Burde han ikke da kunne se det 400 km unna?

 

Flyet kan også ha flydd en strekning etter at det har begynt å brenne, og vrakrestene kan ha drevet.

Lenke til kommentar

Eksakte avstander er vel ikke godt å si, tatt i betraktning all uvissheten.

 

Mitt hovedspor er iallefall at det er i dette området "det har skjedd noe" med flyet. Trass i alle andre teorier som verserer om flykapring, selvmord, etc.

 

Jeg mistenker at det har befunnet seg et militært jagerfly (av en eller annen nasjonalitet) i området som kan være innblandet i ulykken.

 

Se f.eks. på det akrobatiske "flygemønsteret" som oppgis å være flight mh370 men som ikke fremstår særlig sannsynlig, men heller passer på et jagerfly. Først stige opp til utrolige 45 000 feet for så å styrtdykke i løpet av noen øyeblikk til 23 000 feet, for deretter å stige rett opp igjen. Det er bare militære jagerfly som trives på 45 000 fot og med slike raske forandringer.

 

Noen prøver å skjule noe, eller sannheten har rett og slett ikke kommet frem.

Lenke til kommentar

http://livebeta.dagbladet.no/malaysia_airlinesmysteriet

 

 

 

 

På pressekonferansen i dag bekreftet de malaysiske myndighetene at det er en reell mulighet for at flyet har landet trygt et sted, skriver The Telegraph.

Landets transportminister Hishammuddin Hussein uttalte at Australia er et av over 15 land de tror flyet kan befinne seg i, i tillegg til Kasakhstan, Usbekistan, Kirgisistan, Turkmenistan, Pakistan, Bangladesh, India, Kina, Myanmar, Laos, Vietnam, Thailand, Indonesia og Frankrike.

 

Lenke til kommentar

De malayiske myndighetene er over hodet ikke seriøse, Les f.eks. dette tullballet:

 

 

 

På pressekonferansen i dag bekreftet de malaysiske myndighetene at det er en reell mulighet for at flyet har landet trygt et sted, skriver The Telegraph.
Landets transportminister Hishammuddin Hussein uttalte at Australia er et av over 15 land de tror flyet kan befinne seg i, i tillegg til
Kasakhstan, Usbekistan, Kirgisistan, Turkmenistan, Pakistan, Bangladesh, India, Kina, Myanmar, Laos, Vietnam, Thailand, Indonesia og Frankrike.
Mener de at at et Boeing 777 kan lande i disse landene uten at det liksom ville blitt oppdaget? Det er rett og slett for dumt.
Er det ikke på tide at andre lands myndigheter snart tar et oppgjør med dette skuespillet?
Endret av Mr.M
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

På 387 kilometers avstand klarer en ikke å se noe pga jordens krumning.

Man ser lenger når ting er høyt oppe i luften.

"Malaysian military radar showed the plane climbing to 45,000 feet"

Burde han ikke da kunne se det 400 km unna?

 

Flyet kan også ha flydd en strekning etter at det har begynt å brenne, og vrakrestene kan ha drevet.

 

 

Vel nå har jeg ikke rotet frem noen kilder, men tror ikke det er mulig å se 400 km selv på en fin dag med klar luft.

Lenke til kommentar

De kan vel ha gitt seg ut for å være noen andre enn de var når de kom inn i disse landenes luftrom. Det flys vel hundretunsner av avganger i verden hver dag.

 

Også finnes det ørten rette landeveier i verden der de kan lande uten å ødelegge flyet. Noen av disse må vel også befinne seg i grensesjikt mellom radardekninger og ansvarsområder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...