Emancipate Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Så vidt jeg ser på google er det faktisk lydsignaler. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 Så vidt jeg ser på google er det faktisk lydsignaler. Jeg var overbevist om at det var radiosignaler som ble sendt ut, men "The beacon (pinger) radiates a pulsed acoustic signal into the surrounding water upon activation of its water- sensitive switch," er jo ikke til å misforstå. Dæven, slått av NRK i Avionics 101 ... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 (VG) Opptak av de første to signalene er sendt til analyse for å kunne finne ut om det kan stamme fra mysterieflyet. - Analysen viser at signalene er veldig stabile. Derfor ble det antatt at de ikke kom fra naturlige elementer, men fra et elektronisk element, sier Houston. Hva menes med "ikke kom fra naturlige elementer"? Hval, delfiner, etc? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 At det ikke er dyr, fisker eller andre fenomener som forekommer i naturen som er hopphavet til signalet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. april 2014 Forfatter Del Skrevet 9. april 2014 Håpe de har rett da, for er potensielt mange feilkilder hvis diverse fisk/hval opererer på samme bølgelengde. Ikke minst vil det jo forkludre at man har fått innskrenket det fysiske leteområdet, omsider. men "siste pip" er vel ikke sagt Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 37,5 Hz har blitt valgt fordi ingenting i naturen "sender" noe på den frekvensen. Det er derfor de er ganske trygge på at de er i riktig området. Selv om det fremdeles er stort, er det vesentlig mindre enn hva det var. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Hva menes med "ikke kom fra naturlige elementer"? Hval, delfiner, etc? Fiskepromp .... edit: Fant man ikke ut at noe av det svenske militære på 80-tallet trodde var tegn på sovjetisk ubåtaktivitet i Østersjøen i virkeligheten var fiskepromp o.l. ? Endret 11. april 2014 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 (endret) Nei, de så ekkosignaturer midt i vannmassene som de tolket som langstrakte faste gjenstander: ubåter. Ekkosignaturen stammet fra et skille mellom saltvann (under) og ferskvann (over). Østersjøen har saltvann på dypet og et lag med ferskvann øverst som kommer fra elvene rundt. Tetthetsforskjellen gjør at lagene ligger separat. Etter en periode med lite vind og bølger blir skillet skarpere fordi det er mindre turbulens i vannet. Det er også lokale variasjoner. Endret 11. april 2014 av Simen1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Jeg snakker om lyder de plukket opp med hydrofoner, dvs. passive systemer som ikke sender ut noe som kan gi opphav til ekko av noe slag. (Det ble nevnt i et radioprogram som handlet om forskning på fisk der man hadde sett på fiskenes bruk av lyd til ulike formål. Skal se om jeg kan finne det.) Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 11. april 2014 Del Skrevet 11. april 2014 Jeg mener å ha hørt om det samme fenomenet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Drivgods kan være vrakdeler etter MH370 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/flymysteriet-i-soeroest-asia/drivgods-kan-vaere-vrakdeler-etter-mh370/a/10147840/ Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 24. april 2014 Del Skrevet 24. april 2014 bomskudd nok en gang, vrakrestene kom ikke fra det savnede flyet. De har enda ikke funnet en eneste gjenstand som stammer fra det savnede flyet og de leter i blinde. Som jeg kanskje har nevnt før...dette flyet blir aldri funnet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. april 2014 Del Skrevet 26. april 2014 Mystiske lyder observert siden 80-tallet er løst. http://www.nrk.no/viten/har-lost-kvakke-mysteriet-1.11682014 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 6. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2014 Litt merkelig at man lanserer Bengal-bukta som mulig krasjsted etter å ha vært så skråsikre på vestlige havområdet utenfor Australia? http://www.express.co.uk/news/world/473626/Malaysia-MH370-Officials-admit-search-for-missing-plane-could-move-to-Bay-of-Bengal Jo lengre tid det går, så sås det vel tvil om "hovedsporet" Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 22. juni 2014 Del Skrevet 22. juni 2014 http://www.dagbladet.no/2014/06/22/nyheter/utenriks/mh370/malaysia_airlines/savnet_fly/33969532/ -Kapteinen er hovedmistenkt etter MH370-forsvinningen Funn på flysimulator sentrale i etterforskningen, ifølge britisk avis. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg skal vedde på at det lå mye annet lagret på den flysimulatoren som heller ikke nødvendigvis har noen relevans for saken ... Hva er det som tilsier at dette er noe annet enn et rent sammentreff? Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Mange flyentusiaster rundt omkring. Noen av dem bygger rigger slik som denne. Sier heller ikke noe på at han fløy i nærområdet. Får se om det har noen relevans som politiet ikke har nevnt. Blir vel å kjeppjage flysimmere i fremtiden, hm? Liksom. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg skal vedde på at det lå mye annet lagret på den flysimulatoren som heller ikke nødvendigvis har noen relevans for saken ... Hva er det som tilsier at dette er noe annet enn et rent sammentreff? Det var vel sagt at dette var slettet. De måtte gjenopprette informasjonen. Han har altså aktivt forsøkt å slette dette, som kan være mistenkelig. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Det er da ikke unormalt å slette ting man ikke har bruk for lengere. Hadde det vært et forsøk på å lære seg noe for deretter å slette sporene hadde vel en SSD disk vært å foretrekke med egen software som skriver over det som skal lettes for da er borte borte. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 23. juni 2014 Del Skrevet 23. juni 2014 Selvsagt er det ikke bevis for noe. Men det kan være grunnlag for videre etterforskning. Du kan ikke regne med at alle vet og forstår at sletting ikke nødvendigvis betyr at det er borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå