Gå til innhold

Malaysian Airline Flight MH370

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg ser på google er det faktisk lydsignaler.

Jeg var overbevist om at det var radiosignaler som ble sendt ut, men

"The beacon (pinger) radiates a pulsed acoustic signal into the surrounding water upon activation of its water- sensitive switch," er jo ikke til å misforstå.

Dæven, slått av NRK i Avionics 101 ...

Lenke til kommentar

(VG) Opptak av de første to signalene er sendt til analyse for å kunne finne ut om det kan stamme fra mysterieflyet.

- Analysen viser at signalene er veldig stabile. Derfor ble det antatt at de ikke kom fra naturlige elementer, men fra et elektronisk element, sier Houston.

Hva menes med "ikke kom fra naturlige elementer"? Hval, delfiner, etc?

Lenke til kommentar

Håpe de har rett da, for er potensielt mange feilkilder hvis diverse fisk/hval opererer på samme bølgelengde. Ikke minst vil det jo forkludre at man har fått innskrenket det fysiske leteområdet, omsider.

men "siste pip" er vel ikke sagt :green:

Lenke til kommentar

Hva menes med "ikke kom fra naturlige elementer"? Hval, delfiner, etc?

Fiskepromp ....

edit: Fant man ikke ut at noe av det svenske militære på 80-tallet trodde var tegn på sovjetisk ubåtaktivitet i Østersjøen i virkeligheten var fiskepromp o.l. ?

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Nei, de så ekkosignaturer midt i vannmassene som de tolket som langstrakte faste gjenstander: ubåter. Ekkosignaturen stammet fra et skille mellom saltvann (under) og ferskvann (over). Østersjøen har saltvann på dypet og et lag med ferskvann øverst som kommer fra elvene rundt. Tetthetsforskjellen gjør at lagene ligger separat. Etter en periode med lite vind og bølger blir skillet skarpere fordi det er mindre turbulens i vannet. Det er også lokale variasjoner.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg snakker om lyder de plukket opp med hydrofoner, dvs. passive systemer som ikke sender ut noe som kan gi opphav til ekko av noe slag. (Det ble nevnt i et radioprogram som handlet om forskning på fisk der man hadde sett på fiskenes bruk av lyd til ulike formål. Skal se om jeg kan finne det.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Mange flyentusiaster rundt omkring. Noen av dem bygger rigger slik som denne. Sier heller ikke noe på at han fløy i nærområdet. Får se om det har noen relevans som politiet ikke har nevnt. Blir vel å kjeppjage flysimmere i fremtiden, hm? Liksom.

Lenke til kommentar

Jeg skal vedde på at det lå mye annet lagret på den flysimulatoren som heller ikke nødvendigvis har noen relevans for saken ...

Hva er det som tilsier at dette er noe annet enn et rent sammentreff?

Det var vel sagt at dette var slettet. De måtte gjenopprette informasjonen. Han har altså aktivt forsøkt å slette dette, som kan være mistenkelig.
Lenke til kommentar

Det er da ikke unormalt å slette ting man ikke har bruk for lengere.

Hadde det vært et forsøk på å lære seg noe for deretter å slette sporene hadde vel en SSD disk vært å foretrekke med egen software som skriver over det som skal lettes for da er borte borte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...