Marre87 Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Hei. Jeg har lenge vurdert å søke på forkurs for ingeniørutdanning. Men jeg har hørt at matematikken er veldig vanskelig. Og matte har jeg aldri vært særlig flink i. Så jeg lurer litt på hva man burde beherske innen matte før man søker? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Matten du får på forkurs er vgs matte, altså trenger du i prinsippet ikke noe mer enn du lærte på ungdomsskolen. Men det krever jobbing, mye jobbing å komme inn i det igjen. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Ta en titt på disse leksjonene i Khan Academy: Trigonometry and precalculus Algebra Geometry Der er undervisningsvideoer (med Q&A under hver video) og der er oppgaver. Om du lager deg en konto så kan du lage deg ditt eget undervisningsopplegg hvor man lett får oversikt over hva man kan og ikke kan, samt poeng for alt man gjør etc etc. Anbefales. 1 Lenke til kommentar
Marre87 Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Takk for kjappe og informative svar. Merker fort at jeg burde ha jobbet bedre med matten på ungdomsskolen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå