deaktivert443556 Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 I det siste har jeg tenkt en del på om jeg skal fikse synet med en laseroperasjon. Jeg er ikke veldig nærsynt, men nok til at jeg må bruke linser/briller, så da er jeg også nok nærsynt til å rettferdiggjøre en slik operasjon. Etter å ha lest en del om forskjellige teknikker og begrep, så får jeg inntrykk av at det i all hovedsak er én prinsipiell forskjell mellom de typer operasjon man kan velge: Med skjæring i hornhinnen (Lasik) Uten skjæring i hornhinnen (Lasek, cTek, NoTouch, etc) Førstnevnte skal ha fordelen av å ha betydelig kortere rekonvalesenstid samt at man opplever mindre smerter. Sistnevnte skal ha fordelen av å være langt tryggere siden det ikke oppstår et arr på øyet. Jeg tenker å gå for en operasjon av typen Lasek (eller hva klinikken måtte kalle det). Det jeg lurer på, er om noen kan anbefale noen klinikker i østlandsområdet? Da tenker jeg helst rundt Oslo eller Lillestrøm. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 med lasik så skjæres det i hornhinnen med laserstråle noe som hindrer sannsynlighet for arrdannelse veldig. Før(også i dag) skar man med kniv, det var større risiko. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Moderatormelding Trådstarter spør ikke om hjelp til hvorvidt han skal ta operasjonen eller ikke. To innlegg har blitt fjernet, fordi dette er off topic. Kommentering av moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå