Gå til innhold

PLS med dreieretningsvender


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en oppgave om å lage et PLS program for en dreieretningsvender på motor ved hjelp av en stopknapp og 2 start knapper. Det skal også kobles til 2 lamper som indikerer dreieretningen. Motoren skal ikke kunne starte etter 3 sekunder etter att den har stoppet.

 

Jeg sitter fast på denne oppgaven og det som forvirrer meg mest er hvordan jeg skal få motoren til å ikke starte etter 3 sekunder etter att den har stoppet.

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre???

Endret av funbob123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

|-----| |---------|\|--------------|\|---------------|\|-------------------() START
start nødstopp motorvern vente-på-start

|----| |---------------------------------------------------------------() STOPP
stoppknapp/motorvern/nødstopp etc

|-----| |--------------------------------------------() Start "vente-på-start"-timer,(forsinket inn 3 min)
stopp

Endret av Twinflower
Lenke til kommentar

Vel, den er jo på en måte mekanisk ettersom det er kontaktorspolens fysiske posisjon som forhindrer aktivering av den andre kontaktoren.. Men vanligvis ville en mekanisk forrigling vært en sentripital-følsom sak som hang på akselen og som fysisk forhindret den andre fra å starte hvis den roterte etc..

Lenke til kommentar

Vel, den er jo på en måte mekanisk ettersom det er kontaktorspolens fysiske posisjon som forhindrer aktivering av den andre kontaktoren.. Men vanligvis ville en mekanisk forrigling vært en sentripital-følsom sak som hang på akselen og som fysisk forhindret den andre fra å starte hvis den roterte etc..

 

Akkurat :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, den er jo på en måte mekanisk ettersom det er kontaktorspolens fysiske posisjon som forhindrer aktivering av den andre kontaktoren.. Men vanligvis ville en mekanisk forrigling vært en sentripital-følsom sak som hang på akselen og som fysisk forhindret den andre fra å starte hvis den roterte etc..

Eventuelt to kontaktorer som er støpt sammen i en dreierettningsvender-enhet, der det ikke er mulig å dytte inn kontaktorene for hand samtidig...

Lenke til kommentar

 

Vel, den er jo på en måte mekanisk ettersom det er kontaktorspolens fysiske posisjon som forhindrer aktivering av den andre kontaktoren.. Men vanligvis ville en mekanisk forrigling vært en sentripital-følsom sak som hang på akselen og som fysisk forhindret den andre fra å starte hvis den roterte etc..

Eventuelt to kontaktorer som er støpt sammen i en dreierettningsvender-enhet, der det ikke er mulig å dytte inn kontaktorene for hand samtidig...

 

 

Ah, godt poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...