ProphetSe7en Skrevet 6. desember 2014 Del Skrevet 6. desember 2014 http://www.ebay.com/itm/RoboMop-SoftBase-Robotic-Floor-Sweeper-/120699033861?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c1a391905 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 9. juni 2015 Del Skrevet 9. juni 2015 Bumper denne. Kjøpt meg leilighet og kommer nok til å kjøpe meg robotstøvsuger om ikke så altfor lenge. Noen anbefalinger? ikke så altfor mange tusenlappene. Neato Botvac-ene ser veldig greie ut da dem kan komme lenger inn i hjørner https://www.komplett.no/neato-botvac-85/794128 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. juni 2015 Del Skrevet 10. juni 2015 Som nemnt tidlegare i tråden så bør du være litt oppmerksom på kva du eigentleg vil ha robotstøvsugaren til å gjere. Robotstøvsugerane er som sagt ikkje eigentleg støvsugarar, dei er kostemaskiner. Så du må uansett ha ein støvsugar i tillegg. Og sjølv om mange av robotane er ganske flinke til å navigere og å ta seg fram, så er dei ikkje så glade i møblerte rom. Dei fungerer absolutt best om du har eit stort åpnet område midt i rommet og mesteparten av møblane heilt inntil veggen. Min robotstøvsuger har særlig vanskar under spisebordet sidan kombinasjonen av bord- og stolbein gjer at dette blir litt av ein jungel for støvsugaren å finne fram i. Eg skal absolutt ikkje fråråde kjøpe av robotstøvsuger, den fungerer til sitt bruk, og det er ein artig dings. Men den stiller litt krav til møblering og fjerning av enkelte lause ledningar og gjenstandar før du kan sleppe den laus utan tilsyn. Hadde eg skulle kjøpt ein slik i dag så ville eg også ha vurdert ein vaskerobot i staden. Her er det sjølvsagt også verdt å nemne at vaskerobotane ikkje vasker, dei tørker støv med ein klut (ofte microfiber eller statis-mopp). Eg har ikkje sjølv testa vaskerobotane, men eg ser for meg at dei nok får med seg meir støv enn ein robot som kun koster lause partikklar og hybelkaniner. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Vel, jeg tenker innrede leilgiheten slik at støvsugeren kommer godt frem, dvs bla høy bakkeklaring under sofaen og ingen ledninger på gulvet. Planen er at den kan gjøre over gjevnlig og ta det værste slik at jeg ikke trenger støvsuge selv like ofte som jeg ellers hadde trengt. Men hva mener du med koster? Dem skal da ta med seg avfallet og ikke bare la det ligge på gulvet? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 13. juni 2015 Del Skrevet 13. juni 2015 Roboten feier opp støvet i ein beholdar. Dei fremste kostane samlar støvet i midten og den bakre er forma som ein rull som løfter støvet opp (som eit feiebrett). Sidan det blir brukt koster og ikkje vakum så får den ikkje med seg alt. Du må fortsatt støvsuge for å få vekk finstøvet. Men den tar det meste unntat finstøvet og det som er innerst i hjørna. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 Finnes vel også Robotstøvsugere som har koster, og en mopp under. Da vil den vel få med seg finstøvet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 har lånt en robotstøvsuger av en kolega noen dager, greit nok som et suppliment, men må ha vanlig støvsuger også, ligger ting igjenn etter den Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 6. august 2015 Del Skrevet 6. august 2015 (endret) Jeg har en Philips jeg betalte 1500 kr for. Den gjør en grei jobb der det er jevnt underlag. Tepper, dørterskler og eventuelle ledninger gjør at den setter seg fast og krangler. Så jeg bruker den mest på soverommet, da det er litt vanskelig å komme til under senga med vanlig støvsuger. Det funker bra, men den tar ikke med seg litt større ting som papirbiter eller perler og slikt. Endret 6. august 2015 av medlem-169651 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå