johanf Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Er det noen som har tips? Skal i prinsipp kun brukes til fillagring (SMB), så de aller fleste andre funksjonene er "meh". Raidet (0) på HTPCen min døde i forrige uke, og nå har jeg tenkt å kjøpe NAS. Vil ha 4-bay (for Raid 5 (ja, jeg vet det ikke er et alternativ til backup, men likevel)) og siden NASen nesten helt sikkert må stå på stua, bør den være så stille som mulig. Pris er selvsagt også billig. Har sett litt på Buffalo Linkstation PRO Quad, og den virket fristende (mest pga prisen), helt til jeg leste et par reviews. Den er visst ikke helt stille. Neste NAS på listen som er fristende er Synology DS414, men den koster av en eller annen grunn 2000,- mer. Arg... Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Kan et HDD Raid kabinett være et alternativ? https://www.komplett.no/icy-box-ib-rd3640su3-hdd-kabinett/776437#!tab:extra Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Det kan det, siden jeg har en HTPC som gjør alt arbeidet. Men, hva er fordelen med en slik boks kontra Buffalo Linkstation NAS til samme pris? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Jeg gikk for Synology DS414, med to WD RED 3TB disker. Har en 2TB disk jeg også skal slenge i. Konfigurerer den med SHR (Synology Hybrid Raid) og setter i en ekstra 3TB disk etterhvert som jeg trenger plassen, og bytter 2TB disken når jeg får lyst (siden det ikke er en WD RED disk). Takk for input, Omni. Lenke til kommentar
process Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg gikk for Synology DS414, med to WD RED 3TB disker. Har en 2TB disk jeg også skal slenge i. Konfigurerer den med SHR (Synology Hybrid Raid) og setter i en ekstra 3TB disk etterhvert som jeg trenger plassen, og bytter 2TB disken når jeg får lyst (siden det ikke er en WD RED disk). Takk for input, Omni. Hvordan har dine erfaringer med DS414 vært? Da spesielt med tanke på støynivå. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har en DS414. Veldig fornøyd. Veldig stillegående. Synology er kjekk om du skal bruke den til mer enn kun filserver.. Haugevis av "apps" man kan installere på den som støtter diverse forskjellige server-typer. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Jeg bruker min som ren filserver, og den står på døgnet rundt. Ikke plaget av støy på noen som helst måte, og tempen på de nå 4 3TB-diskene ligger på mellom 30 og 32 grader. Hvordan har dine erfaringer med DS414 vært? Da spesielt med tanke på støynivå. Endret 27. oktober 2014 av johanf Lenke til kommentar
process Skrevet 27. oktober 2014 Del Skrevet 27. oktober 2014 Jeg bruker min som ren filserver, og den står på døgnet rundt. Ikke plaget av støy på noen som helst måte, og tempen på de nå 4 3TB-diskene ligger på mellom 30 og 32 grader. Hvordan har dine erfaringer med DS414 vært? Da spesielt med tanke på støynivå. Supert. Meget mulig jeg går for denne modellen. Skal kun ha en ren iSCSI filserver på et eget nett. Det eneste som taler imot er alt det ekstra jeg egentlig ikke har behov for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå