AdNauseam Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Ts her. Du er en av de ja Grunnen til at jeg ikke liker det er fordi det irriterer meg litt at det må være en grunn til at jeg ikke drikker. Folk vil ha en forklaring. Nei, å ingen har noe med at det er alkholmisbruk i familien. Kan jo hende de drar konklusjoner om andre ting også, eller at de begynner å passe skikklig på meg. Vet om noen av disse som skal analysere alt hvis du får vite noe. så hvis jeg reagerer på noe så kan de finne på å si " Er det fordi faren din er alkoholiker?" Ja, heldigvis er det ikke mange av disse, men jeg kjenner spesielt en person. Også har ingen noe med det:) Anonymous poster hash: 880f4...8e2 Men alt har en grunn, finnes ingen unntak. Og det er det som er så interessant med verden. Men hvis man ikke vil svare må jo bare folk respektere det. Man skal være forsiktig med å spørre om så personlige ting. 1 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 11. mars 2014 Del Skrevet 11. mars 2014 Ja, selvsagt er du litt rar når du ikke drikker. Det er fordi "alle andre" gjør det. Hvorfor spør folk om bakgrunnen for at du har valgt å være avholds? Fordi det er spesielt. Du er altså "litt spesiell" i deres øyne. Er det noe galt i det? Nei. I mine øyne er du spesiell på en beundringsverdig måte. Du tilhører en liten, men eksklusiv gruppe mennesker som evner å stå for egne valg. Dette er en sjelden egenskap som du skal være stolt over, og gjerne prøve å dyrke frem i alle deler av livet ditt. Gi for all del ikke etter for press fra andre. Når du en gang ser tilbake på livet ditt, så er det dine egne valg du kommer til å være mest stolt over. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Ja, selvsagt er du litt rar når du ikke drikker. Det er fordi "alle andre" gjør det. Hvorfor spør folk om bakgrunnen for at du har valgt å være avholds? Fordi det er spesielt. Du er altså "litt spesiell" i deres øyne. Er det noe galt i det? Nei. I mine øyne er du spesiell på en beundringsverdig måte. Du tilhører en liten, men eksklusiv gruppe mennesker som evner å stå for egne valg. Dette er en sjelden egenskap som du skal være stolt over, og gjerne prøve å dyrke frem i alle deler av livet ditt. Gi for all del ikke etter for press fra andre. Når du en gang ser tilbake på livet ditt, så er det dine egne valg du kommer til å være mest stolt over. Takk, Horten Market Du aner ikke hvor mye det du sa betyr for meg. Anonymous poster hash: 880f4...8e2 1 Lenke til kommentar
oppat Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 (endret) Kona mi drikker ikke. Det er ingen alkoholmisbruk i familien hennes, men hverken faren eller søsteren drikker. Hun sier at når hun har holdt seg så lenge så er det ikke noe poeng i å begynne. Det er jeg fullstendig enig i. På samme måte kan man si at jeg har holdt meg unna heroin hele livet. Hvorfor i all verden skal jeg begynne nå? Dette har ført til at jeg også ikke drikker eller at jeg kun drikker et par ganger i året. Det er ganske bra for helsen faktisk! Alkohol er ekstremt skadelig for kroppen Lykke til! Endret 12. mars 2014 av oppat Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2014 Ts her. Jeg skal på fest om noen uker. Vet at det blir en del drikking da. Jeg vet at ingen vil tenkte noe over dette, men jeg kommer til å føle litt på det selv. Ser dere ned på oss som ikke drikker? Føler dere at vi ikke er med i samholdet, siden det blir litt kjederlig å shotte brus( selv om jeg gjør dette noen ganger)? Anonymous poster hash: 880f4...8e2 Lenke til kommentar
SWQ Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Nei, du er ikke rar. Jeg er 24 og drikker heller ikke, mest av samme grunn som du. Men jeg føler meg dog en del ekskludert når alle andre rundt meg drikker, skravler i vei og gjør ting som bare de som er påvirket synes er morsomt, men det får bare bli sånn. Har også møtt noen folk som "ser ned" på folk som ikke drikker, men sånne folk er det ikke noe å bry seg om. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå