Icetears Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Nå holder jeg generelt på med taekwondo (ITF) og får høre fra treneren min at pusteteknikken min er ikke som den skal være når jeg utfører teknikken.. Jeg vet hvordan teknikken skal være, avspenningen og avslapping helt til jeg er like ved treffpunktet, så stramme til og puste ut. Jeg har alltid trodd at når jeg gjorde dette riktig inntil nå. Nå føles det ikke ut som jeg får gjort noe som helst, hverken avspenning eller tenke på hvordan pusten som når jeg skal stramme til skal være fordi jeg vet ikke hva som er rett og galt og hvordan jeg skal puste ut! Jeg blir gående å tenke på pusten og lyden. "Gjør jeg det rett? Det hørtes ikke bra ut, det føltes ikke bra ut".. Jeg har prøvd å google litt på det, men fant ikke noe spesifikke "øvelser" på hvordan jeg kan jobbe meg videre. Noen tips? Lenke til kommentar
Arentzen Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 Nå holder jeg generelt på med taekwondo (ITF) og får høre fra treneren min at pusteteknikken min er ikke som den skal være når jeg utfører teknikken.. Jeg vet hvordan teknikken skal være, avspenningen og avslapping helt til jeg er like ved treffpunktet, så stramme til og puste ut. Jeg har alltid trodd at når jeg gjorde dette riktig inntil nå. Nå føles det ikke ut som jeg får gjort noe som helst, hverken avspenning eller tenke på hvordan pusten som når jeg skal stramme til skal være fordi jeg vet ikke hva som er rett og galt og hvordan jeg skal puste ut! Jeg blir gående å tenke på pusten og lyden. "Gjør jeg det rett? Det hørtes ikke bra ut, det føltes ikke bra ut".. Jeg har prøvd å google litt på det, men fant ikke noe spesifikke "øvelser" på hvordan jeg kan jobbe meg videre. Noen tips? Driver selv med karate og slet litt med samme problemet.. Jeg søkte etter teknikker på youtube, og så på puste mønsteret deres, det hjalp meg. I tilegg driver jeg med sang, så bruker en del av puste øvelsene jeg har fått fra sang i kamsporten Lykke til! 1 Lenke til kommentar
Sabell Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 (endret) Pust in når du strammer og ut på slag spark...Øv deg med feks vektløftning:) Der kan du få mange tips...Også kan du prøve litt yoga;) Har selv gått i kor. Der er det veldig viktig å puste med magen...For å få skikkelig syng ut Og prøv å slapp av i kroppen og skuldrene når du puster ut...Sjekk ut yoga videoer Tenk at pusten kommer fra magen på utpust. Også kan du sikkert lage noen stønn...Og det gjør ikke noe om du puster med både nese og munn. Prøv å vær naturlig i begynnelsen så kommer det sikkert etterhvert, siden du har lagt til deg en annen vane. SÅ glem pusten litt i første om gang Og lykke til ja Der jeg går har vi slik at puster inn med nesa lar pusten gå opp til hodet og rundt og ned til magen og rundt i magen øvelse og ut av munnnen. prøv http://www.amsa.org/healingthehealer/breathing.cfm Endret 13. mars 2014 av Sabell Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 16. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2014 Nå holder jeg generelt på med taekwondo (ITF) og får høre fra treneren min at pusteteknikken min er ikke som den skal være når jeg utfører teknikken.. Jeg vet hvordan teknikken skal være, avspenningen og avslapping helt til jeg er like ved treffpunktet, så stramme til og puste ut. Jeg har alltid trodd at når jeg gjorde dette riktig inntil nå. Nå føles det ikke ut som jeg får gjort noe som helst, hverken avspenning eller tenke på hvordan pusten som når jeg skal stramme til skal være fordi jeg vet ikke hva som er rett og galt og hvordan jeg skal puste ut! Jeg blir gående å tenke på pusten og lyden. "Gjør jeg det rett? Det hørtes ikke bra ut, det føltes ikke bra ut".. Jeg har prøvd å google litt på det, men fant ikke noe spesifikke "øvelser" på hvordan jeg kan jobbe meg videre. Noen tips? Driver selv med karate og slet litt med samme problemet.. Jeg søkte etter teknikker på youtube, og så på puste mønsteret deres, det hjalp meg. I tilegg driver jeg med sang, så bruker en del av puste øvelsene jeg har fått fra sang i kamsporten Lykke til! Du mener at du selv drev å pustet ut når du hørte når de pustet på youtubevideoen? Når jeg tenker meg om så vil jeg tro at teknikk fra sang kan være veldig naturlig å bruke i kampsport for å få med både fly og kraft. Jeg har faktisk vært å sett på yoga. Jeg spurte en hjelpeinstruktør på treninga som så litt på meg. Han sa at jeg gjorde det mye bedre når jeg trakk inn luften med nesa på "ned"-bevegelsen og pustet hardt ut når jeg gjorde teknikken. Takk for gode tips, jeg skal huske på dette og ta en titt på linken som ble postet her :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå