Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Hei. Jeg har hatt et problem med ruteren min nå siden lørdag. Problemet er med min ruter som er av typen Asus RT-N56U. Av en eller annen grunn oppdaterer den seg hele tiden, som gjør at ruteren går av og på, noe som gjør at jeg ikke klarer å kontrollerer den heller. Har prøvd å sette ruteren i rescue mode, og brukt Firmware restoration, uten at det har hjulpet. Har også prøvd å resette, men her har jeg også feilet, da jeg er usikker på hvordan en gjør det. Her er det som kommer når jeg prøver å komme meg på ruteren: Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Skjedde det av seg selv eller gjorde du en firmware update? Restoration utility burde fungere, reset til factory og oppdater firmware på nytt. Har du sjekket hvilken firmware versjon den har før og etter bruk av Restoration utility? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Skjedde det av seg selv eller gjorde du en firmware update? Restoration utility burde fungere, reset til factory og oppdater firmware på nytt. Har du sjekket hvilken firmware versjon den har før og etter bruk av Restoration utility? Prøvd å installere samme firmware, men ser ikke ut som det løser problemet. Hvordan tar jeg en factory reset? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Skjedde det av seg selv eller gjorde du en firmware update? Restoration utility burde fungere, reset til factory og oppdater firmware på nytt. Har du sjekket hvilken firmware versjon den har før og etter bruk av Restoration utility? Prøvd å installere samme firmware, men ser ikke ut som det løser problemet. Hvordan tar jeg en factory reset? Det skal være 2 reset- måter på ASUS ruterne, en "recovery mode", og en "hard reset". Det virker etter litt googling som at en hard reset er noe asus helst ikke vil en skal tulle med, noe jeg kan se for meg ^^ Det kan derfor være lurt å kontakte ASUS før du begynner med slikt. Som jeg forstår vil en recovery mode reset ikke fjerne innstillingene, som sannsynligvis er grunnen til at det ikke fungerer. Anbefaler at du prøver å bytte firmware versjon til en annen enn du har nå før du går videre. Er dette metoden du har prøvd hittil? : I think he means Hold down factory reset button 30seconds while holding, unplug router for 30 seconds plug router back in and keep reset held for 30 seconds. This usually puts a router into firmware recovery mode, where it flashes the stock firmware stored on the routers ROM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Er dette metoden du har prøvd hittil? : I think he means Hold down factory reset button 30seconds while holding, unplug router for 30 seconds plug router back in and keep reset held for 30 seconds. This usually puts a router into firmware recovery mode, where it flashes the stock firmware stored on the routers ROM. Har allerede prøvd en gang med den metoden, og det er den metoden jeg helst vil bruke, da jeg er sikker på at det gjøre jobben.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Har du ikke ganske enkelt satt en annen ipadresse enn 192.168.1.1 på den?Du kan jo la PC hente ipadresse automatisk og prøve å logge på ipadressen til gateway. Du finner denne ved å gå i CMD (windows dosvindu) og skrive ipconfig. Endret 9. mars 2014 av Lars Dongeri Oppholdsnes Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Har du ikke ganske enkelt satt en annen ipadresse enn 192.168.1.1 på den? Du kan jo la PC hente ipadresse automatisk og prøve å logge på ipadressen til gateway. Du finner denne ved å gå i CMD (windows dosvindu) og skrive ipconfig. Um, problemet er ikke å logget seg på ruteren. Er dette metoden du har prøvd hittil? : I think he means Hold down factory reset button 30seconds while holding, unplug router for 30 seconds plug router back in and keep reset held for 30 seconds. This usually puts a router into firmware recovery mode, where it flashes the stock firmware stored on the routers ROM. Jepp, det er den. Endret 9. mars 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 At ASUS ruteren oppdaterer seg selv i en loop er et kjent problem, det er firmware som er årsak. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 At ASUS ruteren oppdaterer seg selv i en loop er et kjent problem, det er firmware som er årsak. Seriøst? Hmm.. Hvilken firmware er det som ikke har det problemet? Kan jo ta å laste det ned, så ta det på rescue mode, og installere det på den måten. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 At ASUS ruteren oppdaterer seg selv i en loop er et kjent problem, det er firmware som er årsak. Seriøst? Hmm.. Hvilken firmware er det som ikke har det problemet? Kan jo ta å laste det ned, så ta det på rescue mode, og installere det på den måten. Forrige gang jeg hørte om problemet var det noe som gikk galt i forrige firmware update som gjorde at det låste seg. Men den gang funket restoration utility + firmware update :x Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Forrige gang jeg hørte om problemet var det noe som gikk galt i forrige firmware update som gjorde at det låste seg. Men den gang funket restoration utility + firmware update :x Funka desverre ikke for meg.. -.- Prøver å ta en litt eldre firmware, så oppdatere på nytt.. Fun fact: jeg trodde jeg ble hacket, så jeg formaterte PCen min, selvfølgelig slettet jeg ALT av spill som er rundt 600 GB, yay.. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Forrige gang jeg hørte om problemet var det noe som gikk galt i forrige firmware update som gjorde at det låste seg. Men den gang funket restoration utility + firmware update :x Funka desverre ikke for meg.. -.- Prøver å ta en litt eldre firmware, så oppdatere på nytt.. Fun fact: jeg trodde jeg ble hacket, så jeg formaterte PCen min, selvfølgelig slettet jeg ALT av spill som er rundt 600 GB, yay.. RIP Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Laster opp en eldre versjon av firmwaren i dette øyeblikk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Skal komme noen veldig stygge ord under, over min frustrasjon over å ha tilbrakt 5 timer forran skjermen for å PRØVE å fikse dette.. FAEN I HELVETE. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Skal komme noen veldig stygge ord under, over min frustrasjon over å ha tilbrakt 5 timer forran skjermen for å PRØVE å fikse dette.. FAEN I HELVETE. yah. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Da var problemet løst. Tusen hjertelig takk for hjelpen folkens! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Da var problemet løst. Tusen hjertelig takk for hjelpen folkens! Funket med annen firmware versjon? Greit hvis noen får samme problemet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Da var problemet løst. Tusen hjertelig takk for hjelpen folkens! Funket med annen firmware versjon? Greit hvis noen får samme problemet Ser faktisk ut som at problemet har oppstått igjen.. FAEN... Jeg downgradet til en annen versjon, og så installerte jeg den nye. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Prøv med en helt annen versjon enn den du ser ut til å installere hver gang Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Prøv med en helt annen versjon enn den du ser ut til å installere hver gang Installerte den nyeste nå.. Skal prøve å la den auto-oppdatere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå