fantaorange50ore Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Er en gutt på snart 20 år som går vg2 yrkesfaglig. Er nærmest totalt uinteressert i alt denne linjen går utpå. Har da begynte å fundere litt på hva jeg skal gjøre etter sommerferien, å er egentlige mer interessert i å gå vg3 påbygg. Drømmejobben er barnevernspedagog. Men så sliter jeg en del med altfor dårlige karakterer på vg2 (2-3). Men så har jeg heller ikke giddet å gjøre noen verdensting (innleveringer, aktiv i timen, lekser etc) Så, finnes det noen mulighet å bli barnevernspedagog uten å gå vg3 påbygg? om ikke, finnes det noen skoler som er mer tilrettelagt og er flinkere til å hjelpe eleven/elevene å bestå skoleåret. vg3 påbygg. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Opptakskravet for å bli barnevernspedagog er Generell studiekompetanse. Det er altså ingen måte du kan omgå det å ta studiekompetanse. Da må du rett og slett ta påbygg. Det er også mulig å ta dette som privatist på privatskoler - men det koster penger, som du får støtte av fra Lånekassen. Det blir et lån. Min erfaring med påbygg var at det var enkelt. Uansett, du må lære deg å gjøre innleveringer og annet arbeid som kreves. Du blir ikke barnevernpedagog heller uten å gjøre dette. Har du motivasjonen til å bli barnevernspedagog, så blir det mye enklere. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Påbygg kan høres veldig stress ut, selv gikk jeg påbygg veien før jeg startet på høgskole. De som vil kommer igjennom påbygg på en god måte, husk at du har også blitt litt eldre i hodet, så det er fullt mulig at du tar tign som du slet med før veldig mye raskere nå. Jeg har feks holdt meg unna matte veldig lenge fordi jeg aldri helt forstod det, nå er det blitt yndlingsfaget mitt fordi jeg faktisk har modnet litt mer i hodet så jeg ser hva det er jeg driver med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå