Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Daten vil på hjemmebesøk til meg hele tiden.....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler at han tenker på en litt annen måte enn meg, og bare det får meg til å føle meg usikker. Jeg tror at det er godt mulig at han bor i egen leilighet for seg selv, og at han vil holde meg unna den, og bruke min leilighet som dateområdet. Hvordan ville dere oppført dere i en datesituasjon? Ville dere bedd dere hjem til henne eller ville dere ha invitert hjem til dere og håpet dere ble invitert tilbake osv?

Enig med deg, tvillingsjel. Jeg gjør som du sier. Holder han helt unna hjemmet mitt inntil videre. Og spør han om å gå hjem til meg så sier jeg: hva med hjem til deg? Jeg har det så rotete i dag sier jeg.

Edit: dobbeltpost flettet av tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Er det helt utelukket å bare spørre ham? Dere kvinnfolk tenker og analyserer og frykter det verste, men dere spør aldri. Nei, her skal det pønskes, testes, spilles og konspireres før dere bestemmer dere for at gubben ikke er til å stole på, samt gjerne er en utro dritt, svindler, pedofil og voldtekstmann, og slår opp, uten at han forstår hvorfor eller har fått sjansen til å svare på anklagene. Gud bedre.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg trodde at dette skulle komme seg...men tiden går og jeg ser at dette er et vedvarende problem. Og når dette problemet vedvarer i lengden... så er det noe som ikke stemmer.

Jeg synes at det er vanskelig å spørre han. Men jeg kommer til å holde han utenfor hjemmet mitt helt til jeg får se hans hjem. Det er sikkert. Jeg skal prøve å komme innpå dette med bostedet hans.... og spørre forsiktig foreks: Bor du helt alene eller deler du leilighet med noen?... Jeg har ikke sett hvor du bor, og lurer på hvordan du bor... Må prøve å få meg selv til å si noe sånnt..... Og prøve å forklare at det er jo en del av bli-kjent-fasen..... Men det er ikke helt meg å mase om sånnt. Jeg mener at det skulle en fått slippe å spørre om. Og det å invitere seg selv hjem til meg er direkte frekkt... Så der har meg og daten totalt forskjellige holdninger.... Heldigvis er han bare en date..... Vi har ikke forhold ennå, så jeg har ikke forpliktet meg til noe.

Magefølelsen er forvirrende.. jeg føler at han er interessert... men samtidig føler jeg at noe er rart med han....

Hæ?!

Du har noen helt ekstremt vrange og overanalyserende tankemønster.

Folks bosituasjon er ikke "noe man skal få slippe å spørre om", det er et fullstendig platt og udramatisk samtaleemne som kan tas opp når som helst, hvor som helst, av hvem som helst..!

Du sammenligner det å spørre "så, hvor og hvordan bor du?" med å spørre om

"er du nyskilt med 12 unger? hva er dine seksuelle preferanser? Har du noengang begått lovbrudd?"

Dette er IKKE sammenlignbare emner..! Jeg vet ikke hvor du får det fra at bosituasjon er sensitiv info, det er det altså overhodet ikke, og du kan på ingen måte oppfattes som i nærheten av merkelig eller frekk om du spør - heller omvendt! Jeg hadde reagert om du aldri spurte om slikt.

..jeg lurer veldig på hva dere snakker om på disse datene, for dere snakker tydeligvis ikke om vær, vind og ellers vanlige ting..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Måten du overanalysere og overtenker dette er helt hinsides. Du kan ikke forvente at mannfolk skal være tankelesere heller. Du må være tydeligere på hva du vil, ellers har ikke karen peiling på hva du går og tenker og tror alt er normalt også er du plutselig blitt "kald og rar" uten at han skjønner et kvekk. Kommunikasjon er viktig i alle typer forhold, selv om det ikker er seriøst enda.

" Jeg mener at det skulle en fått slippe å spørre om."

dette kan ikke han vite.

Som mannfolk er INGENTING mere frustrerende enn når dama/venninne går rundt og er "rar" men sier "nei det er ingenting" som om hun forventer at man skal være tankeleser og bare SKJØNNE hva som er galt.

Endret av Bytex
  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Spiller det noen rolle hvor han bor? Han virker ikke særlig oppegående sosialt..

Haha, sant nok. Er ikke såååå vanlig å mase noen i senk om å få komme hjem til dem.

Han har mast på meg hele tiden om å komme hjem til meg. Og det virker ikke særlig oppegående ut å gjøre :). Det er sant. Jeg gidder ikke å møte han videre pga dette.

Jeg trodde at dette skulle komme seg...men tiden går og jeg ser at dette er et vedvarende problem. Og når dette problemet vedvarer i lengden... så er det noe som ikke stemmer.

Jeg synes at det er vanskelig å spørre han. Men jeg kommer til å holde han utenfor hjemmet mitt helt til jeg får se hans hjem. Det er sikkert. Jeg skal prøve å komme innpå dette med bostedet hans.... og spørre forsiktig foreks: Bor du helt alene eller deler du leilighet med noen?... Jeg har ikke sett hvor du bor, og lurer på hvordan du bor... Må prøve å få meg selv til å si noe sånnt..... Og prøve å forklare at det er jo en del av bli-kjent-fasen..... Men det er ikke helt meg å mase om sånnt. Jeg mener at det skulle en fått slippe å spørre om. Og det å invitere seg selv hjem til meg er direkte frekkt... Så der har meg og daten totalt forskjellige holdninger.... Heldigvis er han bare en date..... Vi har ikke forhold ennå, så jeg har ikke forpliktet meg til noe.

Magefølelsen er forvirrende.. jeg føler at han er interessert... men samtidig føler jeg at noe er rart med han....

Hæ?!

Du har noen helt ekstremt vrange og overanalyserende tankemønster.

Folks bosituasjon er ikke "noe man skal få slippe å spørre om", det er et fullstendig platt og udramatisk samtaleemne som kan tas opp når som helst, hvor som helst, av hvem som helst..!

Du sammenligner det å spørre "så, hvor og hvordan bor du?" med å spørre om

"er du nyskilt med 12 unger? hva er dine seksuelle preferanser? Har du noengang begått lovbrudd?"

Dette er IKKE sammenlignbare emner..! Jeg vet ikke hvor du får det fra at bosituasjon er sensitiv info, det er det altså overhodet ikke, og du kan på ingen måte oppfattes som i nærheten av merkelig eller frekk om du spør - heller omvendt! Jeg hadde reagert om du aldri spurte om slikt.

..jeg lurer veldig på hva dere snakker om på disse datene, for dere snakker tydeligvis ikke om vær, vind og ellers vanlige ting..

At en person ikke inviterer for å vise hvor han bor, er rart. Men enig i at det spiller ingen rolle hvor han bor, og at jeg egentlig kan bare ignorere det, og date han videre, men samtidig så spiller det en rolle. De som gidder å date en som ikke viser hjemmet sitt risikerer jo at vedkommende ikke er seriøs. Jeg tror at han aldri vil vise sitt hjem. Jeg tror at han er interessert å komme hit, men vil ikke til seg av en eller annen grunn. Så valget er enkelt: enten må jeg akseptere at vi kun kan være i mitt hjem eller så skal jeg ikke akseptere det. Jeg maser ikke på han, men han maste på meg. Og tilslutt sa jeg det: jeg har aldri sett ditt hjem sa jeg.

Prøv å google ham, slå opp i telefonkatalogen etc :)

Umulig å finne ut når jeg googler. Navnet er ikke registrert i telefonkatalogen, men så inntekten hans fra i fjor, den var på 110 000 cirka. Det sto på skatteetaten sine sider. Formuen var da på 0. Han har sagt at han har gjeld.

Lenke til kommentar

Har man ikke noe konstruktivt å bidra med så kan man hoppe over posting her.
Uansett hvor mange ganger en person spør om noe så skal man behandles med respekt, kan man ikke det så svarer man heller ikke.
Mener man at noen troller, ta det via Rapportpanelet , har noen opprettet 10 like saker tar man det også via rapportpanelet så får vi Moderatorer ta en avgjørelse på hva som kan gjøres.
Fra nå av vil jeg trå til litt hardere og man får nå advarsel om man ikke greier å forholde seg til dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har man ikke noe konstruktivt å bidra med så kan man hoppe over posting her.

Uansett hvor mange ganger en person spør om noe så skal man behandles med respekt, kan man ikke det så svarer man heller ikke.

Mener man at noen troller, ta det via Rapportpanelet , har noen opprettet 10 like saker tar man det også via rapportpanelet så får vi Moderatorer ta en avgjørelse på hva som kan gjøres.

Fra nå av vil jeg trå til litt hardere og man får nå advarsel om man ikke greier å forholde seg til dette.

Det er jeg enig i. De trenger ikke å kommentere mine innlegg om de ikke vil. Oppfatter de meg og min skrivestil som plagsom, så vil jeg at de skal ignorere meg , eller rappotere. Jeg har aldri ment å skrive noen ment for å plage noen. Og om jeg skriver det samme om igjen, så har ikke det vært meningen fra min side. Temaet pleier å gå litt i et annet spor når jeg poster, ikke helt like innlegg, utifra hva jeg ser. Takker malvado for en bra kommentar. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...