HLM Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Sitter her med en livløs Deskstar, oppgitt til 61.5 GB. Det er mulig at det er såpass med plass inni denne kassen her, men så lenge disken ikke spinner engang, får jeg ikke testet denne påstanden. :x Jeg har testet den i to maskiner, med samme resultat, den er totalt død. Nå lurer jeg på om det er noen triks en kan benytte seg av, for om mulig få liv i den igjen? Koble den rett på 230 volt vekselstrøm kanskje? :hirr: Om DU har et råd, eller en erfaring å bidra med, så trå til! All hjelp er god hjelp, i hvert fall i dette tilfellet. Jeg tror neppe det er håp for denne krabaten, men jeg prøver seff alt mulig, før søppelmannen får den. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Er det en 75GXP du har? I så fall ville jeg kontaktet plassen du kjøpte den på for å spørre pent og behersket om du kunne få sende den inn på retur. Det var et kjent problem på denne serien at harddiskene bare døde på seg, så det kan hende webshopp/importør har litt bedre support her. Det er hvertfall verdt et forsøk. DrErling Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 IBM har 2 års garanti, så da er sp.målet når den ble kjøpt.. Lenke til kommentar
HLM Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Takker hjertelig for innspill! Det er ikke en 75GXP, så der gikk den teorien fløyten. Sant å si, så aner jeg ikke hvilken modell det er, hvor står det? Uansett, 75GXP finner jeg ingen steder. To års garanti, hmm, kanskje det burde gå. Jeg ser av labelen på disken at den er produsert i oktober 2001, og da kan den vel ikke være solgt over disk i Norge samme måned? Kvittering, det er litt verre. Tviler sterkt på at den finnes. Dessuten er det ikke sikkert at IBM-folka kommer til å like alt det de måtte finne på denne disken(eller kanskje tvert imot?). Jeg fikk den av en kompis da den døde for han, og jeg vet at den er full av både Mp3 og saker med aldersgrense :oops: , så det å levere den inn, vel, jeg tror ikke at jeg tør. Ittno snusk og ulovligheter altså, men jeg vet ikke om jeg står for alt som finnes der. 8) Jeg venter noen dager, så gir jeg den litt sjokkterapi! Noen flere ideer? Fyr løs!! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Inntil ganske nylig hadde IBM 3 års garanti på alle sine Deskstar-disker. Hvis du går inne på denne linken, og følger trinnene under Warranty/RMA, så får du vite om disken er under fabrikkgaranti. Du trenger da ikke kvittering, kun serienummeret. Hitachi har tatt over garantiansvaret for nesten alle typer IBM-disker. Når det gjelder innholdet, så tror jeg du kan ta deg ganske rolig. Hvis kundene ikke kunne stole på at Hitachi kan behandle garanti/reklamasjonsdisker konfidensielt, så hadde de nok ikke vært lenge i markedet. Dette fordi siden kunden da ofte ikke kan returnere en defekt disk, så er garantien verdiløs. Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Dessuten tror jeg ikke de gidder å bruke arbeidstimer på å reparere en (så gammel) disk, slik at de i det hele tatt har sjansen til å se hva som er på den. Lenke til kommentar
HLM Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Tusen takk for gode råd. Tror jammen jeg sjekker opp dette med garantien. So what om de finner masse ulovlige Mp3-filer, som dere sier. De gidder sikkert ikke bry seg. 8) Lenke til kommentar
carwash Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Om det skulle vise seg at du ikke får noe liv i disken kan du jo alltids høste inn magnetene som vist på http://www.dansdata.com/magnets.htm Magneter er gøyale å leke med. Mvh. Simen Lenke til kommentar
Broseen Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Jeg fant heller ikke 75GXP på min, men fant ut her på forumet at det var en kjent feil. Min lagde klikkelyd før den døde. Leverte den inn til selger, ble reparert. Var selvfølgelig like føkka når jeg fikk den tilbake. Leverte den inn igjen og krevde ny disk av annet merke. Måtte krangle med selger som sa at det ikke var mulig å få annet merke, men det er en annen historie..møkkaforretning. Ringte leverandøren og fikk en WD 80 Gb i erstatning, 20 Gb mer enn Ibm`n. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Takker hjertelig for innspill! Det er ikke en 75GXP, så der gikk den teorien fløyten. Sant å si, så aner jeg ikke hvilken modell det er, hvor står det? Uansett, 75GXP finner jeg ingen steder. To års garanti, hmm, kanskje det burde gå. Jeg ser av labelen på disken at den er produsert i oktober 2001, og da kan den vel ikke være solgt over disk i Norge samme måned? Kvittering, det er litt verre. Tviler sterkt på at den finnes. Dessuten er det ikke sikkert at IBM-folka kommer til å like alt det de måtte finne på denne disken(eller kanskje tvert imot?). Jeg fikk den av en kompis da den døde for han, og jeg vet at den er full av både Mp3 og saker med aldersgrense :oops: , så det å levere den inn, vel, jeg tror ikke at jeg tør. Ittno snusk og ulovligheter altså, men jeg vet ikke om jeg står for alt som finnes der. 8) Jeg venter noen dager, så gir jeg den litt sjokkterapi! Noen flere ideer? Fyr løs!! Tror du seriøst at gutta på support/service tar diskene med hjem for å sjekke hva som er på dem, eller at de leker Ibas for å finne ut hva som er på alle diskene de får inn på reklamasjon???? De kjører nok et standard opplegg med feilsøk, skifting av deler og ut av lokalet i ei fryktelig fart, de selger jo disker for noen hundrelapper, enhver slark i opplegget vil koste for mye, og firmalogistikken ville fort avsløre for mye tidsbruk på serviceavdelingen hvis personellet brukte produktiv tid til private gleder som å snoke på diskene. Ps: Det at man er paranoid, betyr ikke at det IKKE er noen som følger etter en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå