*F* Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Når jeg prøver koble meg til ESXi med SSH (port 22) får jeg denne meldingen: ---------------------------PuTTY Fatal Error---------------------------Network error: Connection refused---------------------------OK--------------------------- Har aktivert SSH både via vSphere Client og Direct Console User Interface som beskrevet her: http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=2004746 Men til ingen nytte. Fant så denne artikkelen: http://kb.vmware.com/selfservice/microsites/search.do?language=en_US&cmd=displayKC&externalId=1039095 Men når jeg klikker ALT+F1 får jeg bare opp dette: Og da er det ikke mulig å skrive noen ting, her sitter jeg fast. Noen tips? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Sjekket av brannmuren til ESXi har åpent for trafikken? Lenke til kommentar
Charlie Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Har dette i min services.xml, som gir meg mulighet til SSH. Denne er da bak en annen FW i NAT <!-- Known and blessed servives --> <service id='0000'> <id>sshServer</id> <rule id='0000'> <direction>inbound</direction> <protocol>tcp</protocol> <porttype>dst</porttype> <port>22</port> </rule> <enabled>true</enabled> <required>true</required> </service> <service id='0001'> <id>sshClient</id> <rule> <direction>outbound</direction> <protocol>tcp</protocol> <porttype>dst</porttype> <port>22</port> </rule> <enabled>false</enabled> <required>false</required> </service> Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) kan jeg få endret disse brannmurinstillingene i vSphere Client uten å gå via lokal CLI, for dersom jeg går inn i CLI på ESXi lokal maskin skjer det som er avbildet i førstepost, kan ikke skrive noenting, ingenting skjer. Eventuelt, kan jeg sette ESXI minnepinnen min inn i f.eks min Windows PC pg konfigurere services.xml derfra? Eventuelt boote en linux live cd i serveren og endre Endret 10. mars 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Problemet er løst, hadde vist sett feil på ordene "Enable" og "Enabled" i ESXi config Endret 10. mars 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå