Battone Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vurderer en WD raptor som jeg installerer OS på og Maxtor 250GB MaXLine Plus II S-ATA 7200RPM, 9ms, 8MB cache, Serial ATA Dere ser i sig`n mine andre specs... Hvilke "problemer" vil jeg møte... Har ikke brukt S-ata enda, kun lest.. Så noe at jeg måtte bruke oppstartsdiskett etc... :o Lenke til kommentar
atrax Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Du kan jo ta en titt her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=152698 Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vurderer en WD raptor som jeg installerer OS på og Maxtor 250GB MaXLine Plus II S-ATA 7200RPM, 9ms, 8MB cache, Serial ATA Høres meget bra ut. Dere ser i sig`n mine andre specs... Hvilke "problemer" vil jeg møte... Har ikke brukt S-ata enda, kun lest.. Så noe at jeg måtte bruke oppstartsdiskett etc... :o Skal ikke møte på særlige problemer. Som på mange andre hovedkort må du antageligvis trykke "F6" rett etter at du har bootet fra cdromplaten. Så vil du se at setup kjører tester og loader noen filer. Deretter får du beskjed om å sette i driverdisk for S-ATA i floppystasjonen. Da er det selvfølgelig om å gjøre at du har denne disken (som antageligvis fulgte med hovedkortet ditt) Sett i disken, trykk enter og du får antageligvis valget mellom et par drivere. Noen laget for win2k, og noen laget for XP. Kanskje en laget for win9x også. Velg etter hvilket OS du installerer. Du må selvfølgelig sette boot-rekkefølge i BIOS før du kan boote fra S-ATA disken. Dette finner du ut mere om i brukermanualen til hovedkortet. Good luck on ya. DrErling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå