Mr.M Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 49 barn/ungdommer under 19 år fikk alvorlig etterfølgende helseskade av den skandaløse Pandemrix vaksinen.mot svineinfluensa i 2009 En av dem Thea (8) pådro seg narkolepsi http://www.nrk.no/nordland/thea-_8_-far-_dodsdopet_-ghb-1.11560082 For å "kurere" dette får hun nå daglig GHB dose. Som man ikke aner langtidsvirkningen av. Hvordan vil hun "se ut inne i hodet" etter 7-8 år på GHB? Hun er allerede skadeskutt, kanskje det burde bli med det og heller innpasse hverdagen til symptomene, fremfor å sette i gang noe med helt uante konsekvenser som ødelegger henne enda mer? Tragisk. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Fokuser heller på hvorfor i helvete den forbanna vaksina ble anbefalt i utgangspunktet. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 GHB kan krympe blæra ned til 1/10 av normal størrelse. Absolutt ikke noe å gå langsiktig på med mindre det ikke er noe annet som virker. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2014 GHB kan krympe blæra ned til 1/10 av normal størrelse. Det fins også psykiske bivirkninger som depresjon og hallusinasjoner av GHB Dessverre er det stor fare for at slike plagsomme symptomer i så fall vil bli besvart med tilførsel av enda mer medikamenter, da i form av psykofarmaka, fremfor å slutte med det som er årsaken. Til slutt sitter hun med en hel pille-mix i ung alder. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 49 barn/ungdommer under 19 år fikk alvorlig etterfølgende helseskade av den skandaløse Pandemrix vaksinen.mot svineinfluensa i 2009 En av dem Thea (8) pådro seg narkolepsi http://www.nrk.no/nordland/thea-_8_-far-_dodsdopet_-ghb-1.11560082 For å "kurere" dette får hun nå daglig GHB dose. Som man ikke aner langtidsvirkningen av. Hvordan vil hun "se ut inne i hodet" etter 7-8 år på GHB? Hun er allerede skadeskutt, kanskje det burde bli med det og heller innpasse hverdagen til symptomene, fremfor å sette i gang noe med helt uante konsekvenser som ødelegger henne enda mer? Tragisk. Flertall av folk i staten Norge drikker seg bånnrusa på sprit hver helg, i jurdebord og höytider er tilstanden ekstremt farlig. Folk vet at de dauer av det, dvs vi vet jävlig godt langtidsvirkningen. Men folk gjör det allikevel. Dersom det hjelper den personen å ha et liv med GHB så er vel at gull og grönne skoger. Synd at hun er fucket opp av vaksine, men shit happens. Dersom alternativet er å ha det helt jävlig uten medisin, så synes jeg det er mye värre. 3 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Fokuser heller på hvorfor i helvete den forbanna vaksina ble anbefalt i utgangspunktet. Vaksiner er en hellig ku. Noen personlige tragedier må man regne med. Det er mange ting som tyder på at denne kampanjen har vært planlagt over mange år. Spesielt interessant at patenter på et virus som det er mikroskopiske muligheter til for at skal forekomme naturlig i naturen var tatt ut år i forveien. Her snakker vi kombinasjon av gris, fugl og menneske. I tillegg til lobbyeringen for at WHO skulle vesentlig nedregulere kravene for vaksineinnkjøp-utløsende pandemistatus. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 GHB kan krympe blæra ned til 1/10 av normal størrelse. Det fins også psykiske bivirkninger som depresjon og hallusinasjoner av GHB Dessverre er det stor fare for at slike plagsomme symptomer i så fall vil bli besvart med tilførsel av enda mer medikamenter, da i form av psykofarmaka, fremfor å slutte med det som er årsaken. Til slutt sitter hun med en hel pille-mix i ung alder. Som igjen senere blir seponert til fordel for medisinsk marihuana. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 For å "kurere" dette får hun nå daglig GHB dose. Som man ikke aner langtidsvirkningen av.GHB har vært i bruk i mange herrens år (sikkert fra før faren din ble født), så påstanden om at man ikke aner langtidsvirkningene virker litt søkt. Hun er allerede skadeskutt, kanskje det burde bli med det og heller innpasse hverdagen til symptomene, fremfor å sette i gang noe med helt uante konsekvenser som ødelegger henne enda mer?Hva slags behandling hun skal ha må bli opp til foreldre og leger som kjenner henne. GHB kan krympe blæra ned til 1/10 av normal størrelse.Med mindre du har en drivende god kilde på dette så kan jeg ikke tolke det som noe annet en rent sludder og skremselspropaganda. Absolutt ikke noe å gå langsiktig på med mindre det ikke er noe annet som virker.Det vet legene. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 GHB kan krympe blæra ned til 1/10 av normal størrelse. Absolutt ikke noe å gå langsiktig på med mindre det ikke er noe annet som virker. Jeg tror du forveksler GHB med Ketamin? 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Vaksiner er en hellig ku.Det var jo en poetisk måte å si på at du har valgt å ikke sette deg inn i vurderingene som ligger bak vaksiner - eller velger å fremstille det som om det ikke finnes noen slike vurderinger for å latterliggjøre meningsmotstanderne dine. Helsemyndighetene gjør et forsøk på å vurdere skadeomfanget av selve sykdommen vs. skadeomfanget ved en vaksine. Å gjøre ting hellige tror jeg det bare er alternative behandlere som driver med. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 En fyr jeg kjente truet en av disse vaksinelegene fra media med hagle, så det er tydelig at det er mange som ikke liker disse nye vaksinene som gis til barna deres..... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Vaksiner er en hellig ku.Det var jo en poetisk måte å si på at du har valgt å ikke sette deg inn i vurderingene som ligger bak vaksiner - eller velger å fremstille det som om det ikke finnes noen slike vurderinger for å latterliggjøre meningsmotstanderne dine. Helsemyndighetene gjør et forsøk på å vurdere skadeomfanget av selve sykdommen vs. skadeomfanget ved en vaksine. Å gjøre ting hellige tror jeg det bare er alternative behandlere som driver med. Altså, jeg er konspirasjonsteoretiker også. Du må ikke glemme det. Skal du først forsøke å diskreditere noen så ikke spar på kruttet, bare som et tips. Tipper pipa hadde fått en litt annen lyd om du hadde snakket med ofrene og de pårørende av dette. Hva om din egen datter ble rammet fordi noen ga f. i sjekke om hun ville tåle den ? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Dersom alternativet er å ha det helt jävlig uten medisin, så synes jeg det er mye värre. Hun kan også få det dobbelt så jævlig. Hvorfor ikke heller tilrette hennes hverdagen etter symptomene? Man kan mistenke at det i stedet forsøkes å tilpasse henne på kjemisk vis til normal skolehverdag osv. Vil kroppen tåle det? Staten burde heller dømmes til å gi henne skoleopplæring med privatlærer som må ta hensyn til at hun kan sovne "i timen" osv. og betale for personlig assistenter til fritidssyssler osv. slik at hun slipper å utsette seg for GHB Endret 9. mars 2014 av Mr.M Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) GHB har et ufortjent dårlig rykte. Det er faktisk svært lite skadelig, sammenlignet med andre stoffer. Det at det har fått tilnavnet "dødsdopet" er et latterlig PR-stunt. Lurer på om det hadde blitt like mye oppstyr om legen hadde utskrevet ett annet søvndyssende middel som ikke var NARKOTIKA. Hvis legen mener GHB er den beste løsningen for akuratt denne pasienten, så stoler jeg på den beslutningen. Det er han som er ekspert. Endret 9. mars 2014 av Skurupu 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 Tipper pipa hadde fått en litt annen lyd om du hadde snakket med ofrene og de pårørende av dette. Hva om din egen datter ble rammet fordi noen ga f. i sjekke om hun ville tåle den ?Du viser fortsatt en manglende forståelse hvor hva slags vurderinger som ligger til grunn for å anbefaler eller fraråde en vaksine. Det handler definitivt ikke om noen "tåler" vaksinen eller ikke, men om hva som gjør mest skade av vaksinen eller sykdommen. F.eks. om vaksinen dreper 10 men forhindrer at noen dør av sykdommen, og sykdommen ville drept 100. Dette er en stor suksess for vaksinen, og det totale antallet tragedier er lavere, men for de som rammes oppleves det selvsagt tragisk. Og det handler ikke om å "gi f." men begrenset med tid. Nå tipper jeg bare, men det er mulig du ikke har fått med deg at selve svineinfluensaen også kan gi narkolepsi. Dermed fremstår det for deg som om de har gitt en vaksine som kan gi narkolepsi mot en sykdom som ikke kan gi narkolepsi, noe som selvsagt er dumt. Men det er altså ikke tilfellet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 9. mars 2014 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Og om du kan gi en kilde på påstanden om blæra eller beklage at du tok feil hadde det også vært fint. Endret 9. mars 2014 av Tåkelur Lenke til kommentar
delfin Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Det fins også psykiske bivirkninger som depresjon og hallusinasjoner av GHB Dessverre er det stor fare for at slike plagsomme symptomer i så fall vil bli besvart med tilførsel av enda mer medikamenter, da i form av psykofarmaka, fremfor å slutte med det som er årsaken. Til slutt sitter hun med en hel pille-mix i ung alder. Disse bivirkningene deles forøvrig av alkohol, som farmakologisk har svært lik virkning GHB brukes også som behandling for alkoholisme. En viktig forskjell er at GHB faktisk er endogent, vi produserer det altså naturlig... Jeg kjenner en som fikk GHB lovlig og ble mildt sagt overrasket over at "dødsdopet" kunne fås på blåresept. Han har selvfølgelig narkolepsi Edit: Hovedpoenget var at GHB faktisk er et naturlig stoff som produseres i kroppen, i motsetning til f.eks etanol. Vi er alle "ofre" for "dødsdopet" GHB. Endret 10. mars 2014 av pifler Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Dersom alternativet er å ha det helt jävlig uten medisin, så synes jeg det er mye värre. Hun kan også få det dobbelt så jævlig. Hvorfor ikke heller tilrette hennes hverdagen etter symptomene? Man kan mistenke at det i stedet forsøkes å tilpasse henne på kjemisk vis til normal skolehverdag osv. Vil kroppen tåle det? Staten burde heller dømmes til å gi henne skoleopplæring med privatlærer som må ta hensyn til at hun kan sovne "i timen" osv. og betale for personlig assistenter til fritidssyssler osv. slik at hun slipper å utsette seg for GHB Jeg er ikke helt inneforstått med fordeler og ulemper ved bruk av GHB til Narkolepsi. Men dersom du ser på noen av de andre medikamentene man bruker til Narkolepsi.... Feks AMFETAMIN og dop som kan slå ut hester, så er ikke GHB det farligste man kan ta. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 (endret) Dersom alternativet er å ha det helt jävlig uten medisin, så synes jeg det er mye värre. Hun kan også få det dobbelt så jævlig. Hvorfor ikke heller tilrette hennes hverdagen etter symptomene? Man kan mistenke at det i stedet forsøkes å tilpasse henne på kjemisk vis til normal skolehverdag osv. Vil kroppen tåle det? Staten burde heller dømmes til å gi henne skoleopplæring med privatlærer som må ta hensyn til at hun kan sovne "i timen" osv. og betale for personlig assistenter til fritidssyssler osv. slik at hun slipper å utsette seg for GHB Jeg er ikke helt inneforstått med fordeler og ulemper ved bruk av GHB til Narkolepsi. Men dersom du ser på noen av de andre medikamentene man bruker til Narkolepsi.... Feks AMFETAMIN og dop som kan slå ut hester, så er ikke GHB det farligste man kan ta. Fordeler: agonist på GABAB. Jeg vet ikke hvorfor man ikke bruker "vanlige" sovemedisiner her, men ulempen er at det er svært likt alkohol, og har lignende skadeprofil og LD50 på overdose/normaldose. Alkohol og GHB er litt som amfetamin og kokain; de virker svært likt. I Norge brukes stort sett Ritalin (metylfenidat) og jeg vet at han jeg kjenner fikk Modafinil (kjent "smart drug") men i USA får man både metamfetamin og amfetamin på resept. Man kan få amfetamin her i landet og, men det er stort sett Ritalin som brukes (strukturelt sett ligner det på kokain, men virkningsprofilen er nærmere amfetamin og binder seg til DAT. Uansett hører jeg ikke så mange skrike når leger skriver ut SSRI som godteri til tross for at man blir avhengig og at hjernen (plastisk som den er) nedjusterer serotoninreseptorene på grunn av økt nivå av serotonin i synapsene. SSRI er "ja-medisin", til tross for en virkningsprofil som får de andre medisinene nevnt her til å virke som mirakelkurer. En annen ting er at f.eks quetiapin (Seroquel) skrives ut over en lav sko for søvnproblemer, til tross for at dette er antipsykotika. Grunnen til at dette virker så bra som antipsykotika er antagonisme på D2-reseptoren (spesielt, den har affinitet for de andre dopamin-reseptorene og som antagonist). Hvis man går "cold turkey" på dette blir det en omvendt antipsykotisk virkning, eller psykotisk om man vil. Sjansen for psykoser og schizofreni mangedobles... Det er stor forskjell på "ja-medisin" og "nei-medisin", og hovedforskjellen er at "nei-medisin" kan oppleves positivt for noen og dermed føre til misbruk. "Ja-medisin" er ikke mindre farlig, men bivirkningene er stort sett så kjipe at ingen ved sine fulle fem tar dem med mindre de absolutt må... Endret 10. mars 2014 av pifler 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå